ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    trouwens vandaag bij het cb geweest en Rihanna was in 2 weken tijd 570 gram aangekomen!

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ja, tijd vliegt. Onze kleine meid is nu ook al weer 4 weken.

Ze volgt de mobiel in de box ook al, heeft interesse in 1 specifiek speeltje, ik heb haar al een paar keer zien lachen en het lijkt ook wel of ze ons ook al volgt wanneer we voorbij komen lopen.

Yelina heeft zo haar huiluurtjes, maar nooit op vaste tijden. Soms helpt alleen een speentje al, maar meestal halen we haar dan uit bed en leggen haar dan in de box of houden haar lekker op schoot. Daar valt ze dan vaak wel in slaap.

Op het moment krijgt ze haar laatste voeding rond een uurtje of half 1 's nachts en meldt ze zich rond een uurtje of half 7 weer.

Net als Natas merk ik dat ik nog best wel moe ben, maar dat is ook niet zo heel gek. Ik heb toch een operatie gehad en met 2 kindertjes is het erg moeilijk om op tijd je rust te pakken. Soms lukt dat 's middags wel even, maar meestal lig ik 's avonds compleet voor pampus op de bank.
    En tussen de voedingen door kolf ik nog steeds. Jaja, ik blijf het nog even volhouden al lijkt het wel wat minder geworden. Ik zie wel hoe lang ik dit nog kan blijven doen.

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dat gaat goed Liesje en al bijna een kg in een maand tijd.

4. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Fijn Liesje, ze mag dan veel huidel maar dat beincvloed haar groei iig niet

Groetjes v Treintje

5. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Oeps een beetje te snel getypt

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ja zoveel had ik niet verwacht maar ja ze is ook een flinke meid!

7. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nee gelukkig niet en op het cb hadden ze deze keer geen commentaar, de vorige keer wel...

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Helaas vond Danique het vannacht weer nodig om 5x te komen...... gaaaaap!
    Ik kan me voorstellen dat als je nog een ouder kindje hebt (Luna en Inez) dat alles nog vermoeiender is. Ik heb vanmorgen weer even een extra uurtje meegepikt, dat kunnen jullie niet.

Fijn dat Rihanna goed aankomt Liesje!
    Ik ben vandaag ook weer wezen wegen, in 1 week tijd 220 gram erbij. Toch even fijn een bewijsje te krijgen dat de BV goed gaat, al had ik dat ook wel verwacht. De kleine dame weegt nu 3450 gram.

Treintje, Danique lacht ook nog niet echt hoor.
    Wel in haar slaap, of als ik haar net van de borst afhaal en ze ook slaperig is (hihihi, zo schattig). Eén of twee keer had ik even het idee dat ze lachte maar dat ging ook heel snel weer voorbij.
    De mobiel in de box begint ze nu een klein beetje te volgen, maar nog niet echt goed.

Wat een lekker kereltje Luna!
    Lijkt me een prima plan om de beeb-meeting te gaan plannen. De 1ste vraag lijkt mij : wie willen er allemaal komen?

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ze groeit lekker Natas! Nog een onsje erbij en dan heb je het geboortegewicht gewicht van jaron. (en nog een ponderbij en dan pas heb je het gewicht van timo).

Ik denk overigens dat Jaron sinds zijn geboorte al een kilo aangekomen is. Na 2 weken was hij al 480gr gegroeid. Dinsdag ga ik voor het eerst naar het bureau.

WIE WIL ER KOMEN OP EEN BABYMEETING???

Graag even opgeven, dan kunnen natas en ik een lokatie en datum plannen.

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    De nachten kunnen idd vermoeiend zijn. Kwart over 7 gaat wel de wekker weer want 8.10 uur moeten we richting school.
    Vanmiddag was ik erg moe. Timo speelde op zijn kamer en Ruben lekker met autootjes op de bank. Ik had Jaron als een kangaroe op mijn buik liggen en lekker even de ogen gesloten. Zo'n moment duurt hooguit 20 min maar het is dan wel ZALIG!

Jaron komt momenteel 2-3 keer per nacht en gaat ook niet meer meteen slapen, dus het wordt nu wel wat vermoeiender ja. Maar ach, het gaat allemaal wel weer over. :)

11. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi
    Ik wil wel op de babymeeting komen maar ik denk dat het een beetje te ver weg is. Ik woon nl in ALkmaar.
    Ik zie wel waar jullie het plannen en dan kijk ik wel of ik kakn komen

Vervelend Luna die nachten. Goed dat je er zo positief naar kan kijken. k hoop dat ze gauw wat makkelijker worden

Liefs van Treintje

12. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hier is het met Rihanna weer net zo slecht als vorige week...heb de osteopaat al gebeld...ingesproken op het antwoordapparaat

vannacht is ze ook weer de hele nacht aan het spoken geweest..pfffff

De Feicitas dame is net ook geweest, ik heb me niks aan laten smeren, alhoewel het Sesamstraat pakket wel erg leuk was, maar dan betaal 12 maanden lang 16,95 per maand..
    Vind ik toch nog wel erg prijzig

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Liesje, wat balen meid, dat het weer net zo slecht gaat met Rihanna als vorige week. Ik had zo'n goede hoop voor je dat het beter zou gaan.
    Hopelijk kun je snel weer terecht bij de osteopaat.

En ja, die pakketten die ze aanbieden zijn erg leuk, maar vooral erg prijzig. Die dame mag hier best komen, maar ik ga (hoezo Hollands) alleen voor de gratis dingen. Haha.

Yelina is nu 5 ons boven haar geboortegewicht en als je meerekent dat ze nog even 2 ons is afgevallen na haar geboorte, is ze in totaal 7 ons aangekomen. De afgelopen week ging het niet zo heel erg hard met het aankomen. Ze heeft besloten om gewoon 1 voeding over te slaan (zit dus nu op 6 voedingen) en ik kan maar mondjesmaat meerderen, omdat ik anders het risico loop dat alles er net zo hard weer uitgaat. Maar aangezien ze toch vaak gewoon wakker moet worden gemaakt voor de volgende voeding, zal ze niet echt tekort komen.

Ik heb Yelina trouwens al wel een paar keer zien lachen. Vaak zijn het inderdaad lachtstuipjes zo na het voeden (dan draaien ze ook altijd zo met hun ogen), maar ik heb het haar ook zien doen terwijl ze klaarwakker was. Ook zie ik dat ze steeds meer verschillende gezichtsuitdrukkingen krijgt. Geweldig om dat nog een keertje te mogen zien hoe zo'n klein mensje zich ontwikkelt.

Zo, nu ga ik me weer eens even met onze kleine meid bemoeien, want anders loopt haar schema nog verder in de soep. Eigenlijk had ze 3 kwartier geleden al weer mogen eten, maar ze ligt nog heerlijk te slapen.

14. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

kan het zijn dat Milan nu zijn regeldagen heeft?
    hij is gistermiddag begonnen met huilen en wilde alleen maar eten en zuigen! heb hem tussen 2 voedingen wat extra gegeven en toen na de laatste voeding viel hij gelukkig in slaap van half twaalf tot vanmorgen vijf uur! dus dat is netjes, dit doet hij de laatste dagen behoorlijk wat uurtjes slapen 's nachts! :) vandaag wil hij ook niet echt slapen! als hij bij mij ligt is het goed, maar zodra ik hem in bedje leg begint hij met huilen! heb er al eens naast gezeten tot hij in slaap valt, dan is hij ook stil.
    ik word er zo onzeker van... omdat hij normaal gesproken bijna nooit huilt.

liefs rebbel

15. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Rebbel

Ik heb een boekje Oei ik groei en daarin staat dat ze met sprongetjes groeien. Tijdens zo'n spongetje zijn ze enorm huilerig maar daarna kunnen ze opeens veel meer. Misschien heeft Milan wel zo'n sprongetje, hij heeft er wel de leeftijd voor volgens het boekje.

Isis had er vorige week eentje en daarna was ze veel wakkerder en kon ze haar hoofdje heel lang zelf omhoog houden

liefs v Treintje

16. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dank je voor je antwoord treintje!
    ik hoop dat het dat is! als ie bij mij ligt is het echt een schatje! kreeg 2x een grote glimlach! volgens mij wordt het lachen langzaamaan steeds bewuster.

liefs rebbel

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Inez,

leuk he om te zien hoe de beeb zich ontwikkelt....Rihanna lacht zo af en toe, soms een stuipje en soms bewust...

ik ben ook alleen voor de gratis dingetjes gegaan, was trouwens niet veel..

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb een vraag hier op het forum gesteld aan de LK, want ik begin een patroontje te herkennen in de afgelopen nachten. Ze drinkt heel slecht, valt snel in slaap aan de borst, kan haar dan niet wakker houden, maar begint weer te mekkeren zodra ik haar weg leg. Vannacht was het bal van 02.45 tot 05.00 en weer vanaf 06.30 tot 07.45 uur.
    En dan ben ik idd heeeeeel blij dat ik er om 08.00 weer even in kan duiken.

Treintje, hier een geboren Alkmaarse kaaskop! :D
    Was 4 toen we er weg gingen hoor, dus ken het niet heel goed meer.

Liesje, wat ontzettend rot dat het weer zo slecht gaat met Rihanna. Over vermoeidheid gesproken, jullie zullen wel helemaal aan je labbere eind zijn.
    Heeft de osteo je al terug gebeld?

Wat leuk Inez, dat Yelina echt al bewust lacht!

Rebbel, het zou idd heel goed een groeisprongetje kunnen zijn.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, ik kan me goed voorstellen dat je om 8 uur even heel blij was dat je weer terug kon naar je bed. Ik kan je helaas niet helpen met je vraag. Hopelijk kan de LK je verder helpen. En ik weet niet hoe je bent verzekerd, maar ik kon hier een laktatiedeskundige laten komen op kosten van de verzekering.

Liesje, het is inderdaad geweldig om te zien hoe die kleintjes zich ontwikkelen. Ik zie nu steeds meer gezichtsuitdrukkingen bij Yelina. Heel leuk om te zien en ze reageert nu ook al een beetje op haar zus. Zo lief.
    En ook als ze groter zijn is het leuk hoor. Sterker nog, het wordt steeds leuker. Toen ik na de KS in het ziekenhuis lag, heb ik voor mijn gevoel best veel gemist van Alyssa. Toen ik na een week weer thuiskwam, kon ze ineens zoveel meer, was ze al weer zoveel wijzer.

Rebbel, leuk he? Dat het lachen steeds bewuster wordt. Wat ook erg leuk is is wanneer ze hun handjes ontdekken. Kunnen ze uren naar kijken dan. Zo heel verwonderd van, goh, hoort dat bij mij?

20. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi allemaal,

@natas, Lastig zeg dat ze zo vaak komt 's nachts. Het klinkt een beetje als clustervoeden, maar dat doen ze meestal in de avond (weet ook niet waarom ze dat doen trouwens).

leuk dat je ook oorspronkelijk uit Alkmaar komt. Ik heb er gestudeerd en woon er nu sinds 8 jaar. De huizen zijn hier iets beter betaalbaar dan in de zaanstreek waar ik geboren ben. Ik vind het nog steeds een hele leuke stad om in te wonen.

Groetjes v Treintje

Deel Deze Pagina