ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    mijn vriend was allang aan z'n eind, bij mij gaat het nog wel een beetje

vanmiddag om 14 uur bij de osteo...dan krijgen we ook druppeltjes mee om te voorkomen dat ze weer terugvalt in haar spanningspatroon... :(

of dat helpt wet ik niet maar ik probeer alles op het moment...

ik heb toch nog het idee dat Rihanna een reflux heeft...zoals vanmorgen ligt ze in de box en moet ze een aantal keren slikken maarze heeft geen voeding in de mond en daarna begint ze te huilen....

2. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Liesje,

Jeeje wat rot dat het nog steeds niet beter gaat. Ik kan me voorstellen dat jullie er even helemaal doorheen zitten.

Hebben jullie mensen in de buurt waar jullie haar even bij kwijt kunnen? Al is het maar een middagje zodat jullie even bij kunnen komen? Ik woon in Alkmaar, als je daar in de buurt woont, mag je haar best een keertje een middagje brengen zodat jullie even wat leuks kunnen gaan doen.

Isis doet dat slikken ook wel eens. In het ziekenhuis vertelden ze me dat babies vaak hun eigen braaksel weer inslikken en dat het geen kwaad kan. Maar als ze ervan gaat huilen dan is dat wel zielig. Isis reageert er niet echt op.

Sterkte, en groetjes v Marion

3. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    O ik zie nu dat je in Enschede woont. dat is niet naast de deur ;)

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hey treintje,

familie bied ook wel aan om haar een dagje/nachtje te brengen maar dat wil ik niet
    dan heb ik echt het gevoel dat ik me er gemakkelijk van afmaak hoor

we vestigen onze hoop op de osteo vanmiddag

trouwens de vaccinatiekaarten vielen net op de deurmat, dus voor degenen die ze nog niet gekregen hebben, ze komen er aan!

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nee is niet echt naast de deur en in Alkmaar komen we nooit maar toch erg lief aangeboden meid!

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Treintje, ik vind Alkmaar ook een hele leuke stad!
    Ik ben verder opgegroeid in Velsen (ging dan vaak naar Haarlem, ook erg leuk), maar ik heb nog familie wonen in Bergen en Koedijk dus kom wel es die kant op.

Ik heb begrepen dat veel kindjes 's avonds onrustiger zijn omdat ze vroeger in de zwangerschap ook 's avonds aktief waren toen wij rustig op de bank gingen zitten. En bij BV is de voeding 's avonds van wat mindere kwaliteit (minder vet) dus hebben ze sneller honger.

Dat clustervoeden wil Danique inderdaad, maar dat begint al 's avonds en dan drinkt ze ook echt. Wat miepie nu ineens 's nachts wil krijg ik geen hoogte van. Als ik haar bij me neem maar geen borst aanbiedt blijft ze doorkrijsen, geef ik wel de borst drinkt ze nauwelijks en kukelt ze in slaap.

Vannacht ging het ietsje beter, dit keer van 23.00 tot 02.00 uur. Daarna kwam ze weer om 06.00, dus keurig. En toen dronk ze wel gewoon in 1x goed en lagen we om 06.45 weer lekker in bed.

Liesje, wordt jouw vriend elke keer ook wakker?
    Chris slaapt gelukkig door het 'gewone' gemekker en de reguliere voedingen heen, ben ik wel blij om want hij moet weer aan 't werk de volgende ochtend (waar ze hem in functie achteruit willen zetten dus veel druk op dit moment). Bij echt gekrijs neem ik Danique mee naar beneden zodat Chris door kan slapen.

Ben benieuwd of Rihanna dit keer (meer) baat heeft bij de osteo, ik duim!

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik heb ze ook gehad vandaag!

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ja hij wordt elke keer wakker en daar wordt hij zo ontzettend moe van.
    Ik ga sowieso naar beneden om te voeden en natuurlijk ook met het gekrijs van Rihanna.

Ben net bij de osteo geweest, ze heeft alles weer opnieuw behandeld. Ze vond het niet zo gespannen als vorige week, alleen bij het hoofdje weer wel wat dus het centrale zenuwstelsel in gaat waardoor ze dus huilt.
    En 1 plek waarvan zij zegt dat baby's maar 1 behandeling voor nodig hebben en dat het dan verholpen is, dat heeft Rhanna dus weer niet, die heeft weer meer behandelingen nodig.
    En om nu te zeggen dat ze nu zo rustig is...nou nee....jengelen en nog eens jengelen
    ik heb ook een soort homeopatische druppels meegekregen die ik haar voor elke voeding een druppeltje van op haar voorhoofd moet doen.
    Zou ze rustiger van blijven..(ja zal best...ik probeer alles op het moment)

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dan loopt het goed gelijk...zelfde dag geboren en dezelfde dag de kaarten :)

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lastig voor je vriend dat hij ook overal wakker van wordt Liesje.

Ik kan me voorstellen dat je van alles probeert met Rihanna. Ik blijf doorduimen dat de osteo-behandelingen gaan helpen.

11. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Moet dit even met jullie delen.
    Isis is al weken 's avonds aan het spoken (alsmaar huilen) tot een uur of 11.

Het viel me op dat ze zo met haar armpjes aan het zwaaien is en zichzelf dan slaat dus ik heb haar gisteren in een hydrofielluier gewikkeld en ze viel binnen 10 sec in slaap. Vandaag weer geprobeerd en opnieuw ligt ze direct te slapen als een roosje.

Hoera kunnen weer wat toevoegen aan onze trucendoos ;)

Liefs van Treintje

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ook hier zijn ze vandaag bezorgd.

Hoe denken jullie eigenlijk over het CB? Ik ben er zelf eigenlijk niet zo'n hele grote fan van. Op zich vind ik het wel leuk dat de meiden geregeld gewogen en gemeten worden en dat je op die manier hun groei goed kunt volgen, maar dat kun je natuurlijk ook gewoon thuis doen. Alleen enten dat kun je natuurlijk niet zelf thuis doen.

Hun adviezen over voeding etc. daar doe ik verder eigenlijk niks mee. Met alles volg ik eigenlijk gewoon m'n eigen gevoel en tot nog toe is dat allemaal goed uitgepakt.

Ben vandaag niet zo heel veel online geweest. Vanochtend ben ik voor het eerst alleen met de meisjes op stap geweest. De buurvrouw was jarig en daar zijn we heen geweest.

Verder toen ik vanmiddag online wilde gaan kwam een buurman me vragen of ik een rode kat had, aangezien er tegenover hun in de berm een rode kat was die was aangereden en overleden.
    Hoewel ik nog stiekem hoopte dat het z'n dubbelganger was, was het toch echt mijn Joris. Vanavond is hij opgehaald door de dierenambulance, die een crematie voor hem zullen gaan regelen.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Treintje, wat fijn dat het inwikkelen in een hydrofielluier zo goed helpt en dat Isis daardoor zo snel in slaap valt.

Yelina kan er ook wat van 's avonds. Dan kan ze ook zo druk maaien met haar armen en werkt zichzelf ook helemaal onder de dekens vandaan. Ik denk er ook over om haar in te bakeren op de tijdstippen dat ze moeite heeft met inslapen.

14. Willeke26

Willeke26 Actief lid

23 nov 2006
    219
    0
    0
    Hurdegaryp
    Hoi Meiden,

leuk dat jullie me uitgenodigd hebben voor de nieuwe toppic. :)

Ik ben al een tijdje niet meer geweest..... ik heb alleen de laatste pagina even gelezen dus ik jump er zo even in.

Update van Meike: Ze doet het goed en is vrij makkelijk in de omgang. ze slaapt door vanaf 23:30 tot meestal 07:00. Dus de nachten zijn bij ons heerlijk.

Ze lacht vrolijk en trappelt er op los met benen en armen, ze maakt af en toe van die kreten in de box. Meike is echt een ochtend kind dan is ze het vrolijkst. Meestal tegen de avond begint ze te mopperen.

Ze heeft haar eerste prikken gehad. Ze ging even flink huilen. Waarbij mijn hart bijna brak :( maar ze heeft geen koorts gehad.

Ik ben gister voor het eerst naar baby zwemmen geweest. Daarbij was de eerste 10 minuten erg leuk maar daarna begon ze te huilen. Ik ben er toen maar eerder uit gegaan :) volgende week maar weer proberen.

Dit was het geloof ik kwa update

gr Willeke

15. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ooooh willeke, zullen we voor 1 nachtje van baby ruilen :)

Ach deze nacht hadden wij ook een goede nacht hoor. Hij kwam pás om 5 uur (en daarna weer elke anderhalf uur. that's my boy!).

Leuk dat je weer mee schrijft. heb je zin in een meeting?

16. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Inez wat een sneu verhaal over jullie Joris. He gatsie... Wat een naar bericht zeg. Sterkte met het gemis!

Wat ik van het CB vindt?
    Bij Timo had ik er tabak van, dus ben ik alleen nog maar naar de prikken gegaan en verder niet. Bij ruben wilde ik het wel weer een kans geven. het scheelde toen dat die dames zelf inmiddels ook moeder gewordenw aren dus er werden geen adviezen uit het boekje meer gegeven. Toen ben ik wel wat vaker geweest maar ze wisten toen inmiddels dat ik niet op bemoeizucht zat te wachten.
    Nu ben ik erg tevreden over het cb. Ik heb vorig jaar in een panel gezeten om het CB te verbeteren. TWee avonden heb ik gesproken met een tiental moeders en CB mensen over wat wij als ouders nou willen. het bureau is sindsdien best veranderd.
    Verder heb ik een heel groot voordeel en dat is dat mijn vriendin daar werkt als wijkverpleegkundige. Zij zal dus alle controles van Jaron doen. Het huisbezoek was dus ook erg gezellig. Ik hoefde niets te zeggen want ze wist natuurlijk alles al. Het was vooral gezellig met veel Jaron-knuffel-tijd. Als ik naar de arts moet ga ik naar een moeder van school. Ik heb even nagevraagd bij mijn vriendin wie wanneer werkt, want ik wil niet bij elke arts op controle komen. Dus ik heb er voor nu wel vertrouwen in.

17. Willeke26

Willeke26 Actief lid

23 nov 2006
    219
    0
    0
    Hurdegaryp
    Nou euh....... oppassen oke, maar ruilen? hahahahaha :p

Ik denk dat een Meeting lastig voor mij is, ik woon in Friesland en ik moet met openbaar vervoer. :( Alhoewel het me wel leuk lijkt hoor.

gr Willeke

18. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    hihi ik kom vandaag naar friesland.
    Mijn ouders staan daar op de camping. Volgens mij in de buurt van collum.

19. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoi allemaal!

Nou deze week amper online geweest.. mannetje was ziek thuis.. 40 graden koorts gehad zo zielig.. gelukkig is het niet overgeslagen op de kleine man..

Hier gaat het allemaal goed, hij krijgt nu 6 x 150cc drinken en dat gaat prima. Hij is veel verzadigder na de voeding.. de nachten ook hartstikke goed ( sorry Luna hahaha). Hij krijgt om 11 uur zn laatste fles dan slapen tot 7 uur, half 8.. flesje en vervolgens weer slapen tot half 11... heerlijk om baby te zijn toch..

Ik probeer een beetje ritme aan te brengen omdat ik over 2 weken alweer aan het werk ga ben benieuwd of het lukt... Volgende week een weekje weg met zn drietjes.. gewoon in een huisje op een park hier in Nederland ben benieuwd!

xx

20. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hier is het met Rihanna weer net zo slecht, vannacht maar 2 uurtjes slaap gehad want mevrouw wilde niet slapen en ook niet bij ons in bed...
    dus ik ben maar weer aan het belrondje begonnen voor de verwijzing naar de kinderarts...
    en nu is net onze eigen huisarts waar ik de verwijzing van zou krijgen afwezig dus moet het ook nog via een andere huisarts...
    ik heb vannacht al een potje zitten te huilen en nu weer .....

Deel Deze Pagina