ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Bedankt trouwens over jullie adviezen over kolven. Ik heb nog een vraagje. De laatste tijd komt er bijna niets meer uit! :confused: Ik heb het idee dat de klolf niet zo goed meer is. Zou dat kunnen? Ik heb hem op de hoogste stand staan (voel ik zelfs bijna niet) en er komen bijna alleen druppels uit. Maar als ik handmatig met mijn handen masseer, spuiten de straaltjes eruit! Watvoor kolf gebruikten jullie? Ik heb de morena mini electric (zonder toeschietreflexstand). Deze heb ik van mijn schoonzus geleend.

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ik heb een hele normale handkolf van Avent. Voldoet mij prima. Alleen wel jammer dat ik nu niet dubbelzijdig kan kolven. Maar goed, kan niet alles hebben ;)

3. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Jeetje Sam, zoveel met een handkolf eruit halen? Knap hoor! Ik heb ook die handkolf geprobeerd van een vriendin. Maar ik vond hem helemaal niets, dus ik heb hem weer terug gegeven.

4. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik ben nu op markplaats aan het kijken, want wat zijn die dingen duur! Er staat een nieuwe op van avent met koeltas e.d. dus de luxe. Ik heb er 75 euro voor geboden (de helft van de nieuwwaarde), goed bod?

5. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    HAHA ooh daar heb ik geen moeite mee moet ik zeggen :D ! Oefening baart kunst :)

Trouwens fijn dat de kerstdagen goed zijn verlopen. Hier ook prima gegaan. Eerste kerstdag ging mooi en dacht dan zal ze 2e wel erg vervelend zijn (waren we gewoon als gezinnetje thuis, wel lekker) maar nee, was ze ook heerlijk :D ! Alleen gister was ze beetje jengelig.

6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Denk het wel, maar geloof niet dat ik een 2e hands wil. Ja een elektrisch gedeelte oké, maar verder niet..

7. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Bij deze staat dat hij nooit gebruikt is. Maarja, of dat echt waar is...? Ik ben verder aan het zoeken en heb nu de tot nu toe goedkoopste nieuwe gevonden.

http://www.accense.nl/shopping_cart.php ... 348/page/1

Denk toch dat ik voor avent ga. Ik heb ook de flesjes ervan, en ik ben er wel over te spreken.

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    dat is wel zo handig dan idd..
    en doe je dan enkelzijdig of kan het ook dubbelzijdig?

9. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Kan ook dubbelzijdig, maar dan kost hij 300 euro meer! :confused:

10. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hmm, das me net wat te veel ;)

11. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Vond ik nou ook...

12. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Maargoed, ik ben nog aan het twijfelen of ik wel een nieuwe ga kopen. Want ik heb er nu een gratis te leen. En ik weet niet of het daadwerkelijk aan de kolf ligt. Straks koop ik een dure nieuwe, en dan heb ik hetzelfde probleem!

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja idd.

14. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Hou er rekening mee dat HIV niet uit te koken is en dus besmettelijk is via een kolf. Ik zou dus nooit een tweede hands kolf willen hebben van een vreemde.

Ik heb zelf de medela mini electric en dat bevalt super. Ik heb er inmiddels 3. :oops:
    De mijne wordt oud bij de motor en ook het contactpunt bij het snoer wordt slecht dus soms maakt hij geen contact. Eentje van mijn vriendin overgenomen en daar is nu hetzelfde probleem bij. Ik heb 4 opzetstukken en wel 40 flesjes dus ik ben eigenlijk alleen een nieuwe motor en adapter nodig en die heb ik vorige maand via marktplaats gekocht.
    Maar opzetstukken enzo gebruik ik dus niet van een vreemde.

Verder is het voor jezelf kijken wat je fijn vindt. Ik heb geen ervaring met de avent kolf. In de tijd dat ik begon met kolven had avent alleen een handkolf en dat was me teveel werk.

Maar om op je vraag terug te komen, ja kan best zijn dat er met kolven niets uit komt omdat de moto het niet trekt. Blaas eens een ballon op en zet ham daar eens op. Doet hij het dan wel goed?
    Als je bij mij in de buurt woont mag je best mijn motor een keer proberen om te zien of dat het probleem veroorzaakt wordt. (zwolle woon ik).
    Hou er rekening mee dat een kolf niet geruild mag worden als je hem koopt.
    Oja, hou er dus rekening mee dat als je tweedehands koopt dat de levensduur beperkt is. Ik heb dus een jaar lang intenstief gekolfd met beide kinderen, dus het was nu te verwachten dat deze een keer op zou zijn. Ik ga hem straks ook niet meer verkopen want dat zou geen eerlijke deal zijn maar er zijn er genoeg die dat wel doen. Dus je kan een miskoop daarin doen.

15. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Bedankt voor de felicitaties voor Timo. Hij heeft het erg leuk gehad. Hij is natuurlijk weer schandalig verwend. Hij heeft zo genoten, erg leuk om te zien! Ik vind de verjaardagen naar mate ze ouder worden echt steeds leuker worden.

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Super Jenny. :D !
    Ja vooral deze leeftijd is het leuk! Straks wordt het weer minder leuk vind ik altijd!

17. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Lindada

Welke kolf je neemt is heel erg afhankelijk van hoe vaak je hem gaat gebruiken. Als je bv 3 dagen per week werkt en je kolft, dan heb je al gauw een behoorlijk goede nodig (dat was mij iig verteld).

Ik heb voor Isis bijna alles afgekolft en ik had daarvoor een dubbele kolf, de Medela symphony (en die had ik ook wel nodig). Dit is een huurkolf. Je hebt van Medela ook een hele luxe kolf die je kan kopen. Nieuw is die 300 euro. Gebruikt op marktplaats een stuk minder.

Je kan het beste een nieuwe kolfset erbij kopen, dat is het meest hygienisch.

Jenny, HIV overleeft buiten het lichaam voor zover ik weet maar enkele uren dus uitkoken zou wel voldoende moeten zijn. Ik zou het risico alleen ook niet nemen.

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hmm, ho vaak kolven jullie dan? Ik voed nu om uur of 10. 11 en dan uur of 3/ 4, dus hoef maar 1x op werk te kolven. En dan thuis. Als ik hele dag werk... En ik heb al wat afgekolfd, dus denk dat t ook wel op t werk lukt met t handje.. tot nu toe geen problemen mee gehad..

19. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Bedankt voor het aanbod om die van jou te lenen Jenny, maar ik woon zelf vlakbij Breda, dus dat is een beetje ver weg. ;) Ik ga denk ik een nieuwe kolf kopen. Een dubbele vind ik te duur, en huren is bij mijn weten ook vrij prijzig als je dat een lange tijd wilt doen. En als ik een keertje te weinig kolf, kan ze ook een keer een flesje met kv krijgen. Lijkt mij niet veel kwaad kunnen, er zijn er veel mee groot geworden! :D

20. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik ga trouwens 3 dagen werken en zal dan 3x moeten kolven (als ik niet langer moet blijven i.v.m. bereikbaarheidsdienst).

Deel Deze Pagina