ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Ja ik vind dat ook echt een belachelijke regel dat je ze zo lang laat huilen. Voor hetzelfde geld is er iets.

Na een paar weken begin ik eindelijk haar huiltjes een beetje te herkennen en weet ik of ik ernaartoe moet of dat ze zichzelf een beetje in slaap aan het jammeren is.

Ik vond het heel lastig (eerste kindje he).

Vinden jullie het makkelijker de tweede en derde keer omdat jullie al meer ervaring hebben of is ieder kind zo anders dat dat niet uitmaakt?

En Inez, ik vind het echt heel goed dat je kolft en haar regelmatig aanlegt. Omdat Isis zo vroeg was kon ze niet zo goed uit de borst drinken. Ik heb haar ook steeds aangelegd en gekolft. Ik weet hoeveel energie dat vergt.

Groetjes van Treintje

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    wauw inez petje af hoor. Ik geloof dat ik zoveel kolven in combinatie met twee kinderen niet kan opbrengen. Echt super van je!

Dat laten huilen kan ik ook niet goed nee. Ik wil dat mijn kind mij kan vertrouwen dat als hij mij roept (huilt dus) dat ik kom. Op die manier denk ik dat zijn bed vertrouwd blijft en dat het geen plek wordt die hij associeert met verlaten worden en alleen zijn. Maar goed, dat is mijn eigen psychologie hoor. Bovendien is het soms wel lastig dat Jaron veel op schoot wil, maar ik ervaar het niet als lastig. Hij slaapt in de wandelwagen goed en wil ook in de draagdoek, dus ik kan best nog wel iets. Alleen vaak niet op de tijden dat het mij uit komt, maar dat is dan even pech voor mij. Weet je, dit is echt maar tijdelijk. NEt als de avonden dat we nu weer met een kindje beneden zitten. Komt allemaal goed.

Ja treintje een volgend kindje is echt een wereld van verschil. De kraamverzorgster zei al, wat zijn jullie relaxed! Nou dat was ik bij timo echt niet hoor. Ik durfde amper boodschappen te gaan doen want stel dat hij in de wagen wakker wordt. Nu denk ik jammer dan, boodschappen moeten gedaan worden en desnoods ga ik daar ergens even zitten om te voeden. Je hebt alles al eens mee gemaakt he, dus het geeft veel je vertrouwen. Zo ontspannen als we nu met jaron omgaan heb ik nog niet eerder gehad. Ruben was als baby overgevoelig voor prikkels, dat maakte het bij hem nog wel eens lastig en timo was toen net 2 en stront vervelend en jaloers, dus dat maakte het niet makkelijk. Nu ervaar ik het het als appeltje-eitje.

(oef ik heb hem tijdens het typen van dit stuk laten huilen en jawel, hij slaapt nu, oke niet boven maar op de gang in de reiswieg.)

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    dat was een slaapje van 10 min, want nu brult hij alweer.

nee hoor Jaron, Ria is niet mijn vriendin, jij mag lekker bij mij liggen hoor :)

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    en hij slaapt weer (jaja in de reiswieg)

maar dit is dus duidelijk niet aan mij besteed. Maar ik profiteer er wel even van dus ik ga nu lekker lunchen

doei

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hey meiden!

leuk een nieuw topic Luna! :D

en natas is ook mama geworden zie ik, dat heb ik gemist!

van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! mooie naam ook! :D

liefs rebbel

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hi Meiden!

Leuk dit topic!

Hier gaan de nachten goed, Pieter komt rond 23-24u en dan rond 3-4u en dan rond 6-7u weer en dan gaat papa naar z'n werk en mama samen met Pieter nog even terug in bed.

Verder slaapt ie overdag ook in z'n wieg boven, komt ook omdat ik het fijn vind op bed bv te geven, dus dan zijn we toch al boven, en merk aan pieter dat ie de voorspelbare dingen prettig vind, wordt bv meteen rustig als ik met hem naar boven gaat.

Verder vind ik heb boek van ria wel leuk om te lezen, maar Pieter hoeft hier maar max 3 minuten te huilen voor ie getroost wordt! Kan het anders niet over m'n hart verkrijgen.

De kleine heeft weer even aandacht nodig!
    doei!1

7. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Grappig Luna, ik begrijp precies wat je bedoelt met de eerste. Ik ben een week niet van de bank afgekomen en heb bijna elke 5 minuten gecheckt of ze het nog wel deed :D

Nu wordt ik gelukkig makkelijker. Ik ben gisteren naar een verjaardag geweest en Isis heeft boven liggen slapen als een roosje.

@ Rebbel. Ik zag dat jou kindje ook wat te vroeg geboren was. Is alles helemaal goed? Moesten jullie lang in het ziekenhuis blijven? En natuurlijk gefeliciteerd!

Fijne dag allemaal

Groetjes v Treintje

8. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Mone,

Ja 3 minuten is bij mij ook wel de max. Als ze daarna nog huilt gaat ze ok echt niet meer stoppen uit zichzelf :D

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Willeke26, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 25 juni met 38w+5d om 18.12 uur van dochter MEIKE 3080 gram en is 51 cm
    Rebbel, 25 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram
    Treintje1, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Luna, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Inez, 39 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 3060 gram en 52 cm
    Mone, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm
    Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM (Thomas Mark), ? gram en ? cm
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, bevallen ? augustus met ?w+?d van dochter ????, ? gram en ? cm, uitgerekend op 4 aug
    Croky, 34 jaar, 1e kindje, bevallen ? augustus met ?w+?d van zoon ????, ? gram en ? cm, uitgerekend 4 aug
    Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 39w+6d van zoon TEUN, ? gram en ? cm

AFSPRAKEN
    2 sept: Luna cb

De zwangeren kletsen hier:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0

Anoul van harte met jullie zoon TEUN! Geniet van dit hele kleine prille wondertje.

10. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ja hier ben ik ook...tuurlijk sluit ik me hier ook aan!

Rihanna huilt nog steeds zoveel zonder aanwijsbare reden
    het is soms wel om moedeloos van te worden en er wordt gewoon gezegd dat we ons er 'gewoon' mee moeten redden tot een maand of 3/4, dan zou het minder moeten worden

11. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    he dit boekje kreeg ik ook van het CB mee....kan me niet in alles vinden en het helpt ook niet bij Rihanna....

ik kan Rihanna ook niet wegleggen zonder dat ze begint te huilen...

normaal moet een baby toch na de voeding in slaap vallen, nou Rihanna niet hoor...die blijft vrolijk nog een uurtje of 2 wakker

12. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Willeke26, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 25 juni met 38w+5d om 18.12 uur van dochter MEIKE 3080 gram en is 51 cm
    Rebbel, 25 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram
    Treintje1, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Luna, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d om 01.32 uur van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Inez, 39 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 3060 gram en 52 cm
    Mone, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm
    Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM (Thomas Mark), ? gram en ? cm
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, bevallen ? augustus met ?w+?d van dochter ????, ? gram en ? cm, uitgerekend op 4 aug
    Croky, 34 jaar, 1e kindje, bevallen ? augustus met ?w+?d van zoon ????, ? gram en ? cm, uitgerekend 4 aug
    Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 39w+6d van zoon TEUN, ? gram en ? cm

AFSPRAKEN
    1 sept: Liesje cb
    2 sept: Luna cb

De zwangeren kletsen hier:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0

13. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoi hoi!

Wat een ellende he Liesje.. ik zou gewoon de verwijzing vragen naar de kinderarts.. Hetzelfde geld is er wel wat met je meisje..

Is het alleen overdag of ook s'avonds en 's nachts?

Rens is ook een beetje huilerig, maar volgens oei ik groei zou het een sprongetje kunnen zijn... nou ben benieuwd!

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    het is de hele dag Bruidje....overdag, 's avonds en 's nachts
    Rihanna valt ook niet in slaap na de voeding

hoe kwam jij er trouwens achter dat Rens een reflux had?

15. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    pfff wat een ramp zeg.. dan zijn jullie toch zeker ook aan het einde van je latijn..

Hij stonk af en toe zuur uit zn mondje, direkt na het eten keihard krijsen, beetje kokhalsneigingen.. van dat soort dingen..

16. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    heb je daarvoor je ha inschakeld of heeft die je doorverwezen naar de ka?

ben nl bang dat mijn ha geen verwijzing wil doen naar een ka aangezien hij vond dat er niks bijzonders aan de hand was

heb je trouwens medicijnen gekregen voor de reflux?

17. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Liesje,

Dat vind ik dus onbegrijpelijk dat een huisarts je gewoon 3 maanden laat zitten met een baby die heel vaak huilt. Ze huilen toch niet voor niets?

Ik heb van vriendinnen gehoord dat ze hele goede ervaringen hadden met een osteopaat, zeker als de bevalling heel snel of wat traumatish was (bv vacuumpomp) dan schijnen die kleintjes wel eens last van hun nekwervels te hebben. Dat doet niet alleen pijn maar kan ook darmkrampjes geven omdat hun darmzenuw in de knel kan zitten. Een osteopaat kan hun nekje heel voorzichtig een beetje los maken.

Gefeliciteerd trwouwens met je meid!Kan je ook nog wel een beetje van haar genieten?

Liefs van Treintje

18. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik ben er via de huisartsenpost achter gekomen, die huisarts had veel baby's in zijn praktijk met dezelfde symptonen.. Ik heb wel medicijnen gehad (zantac)..

Ik zou het gewoon eisen, als jij het gevoel hebt dat er wat is niet mee blijven lopen. En idd wat Treintje zegt, ik zou naar een osteopaat gaan..

19. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ben weer vertrokken, krijg visite! Waarschijnlijk tot morgen maar weer.. toedels..

20. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    doei bruidje

Deel Deze Pagina