Ik denk ook aan niemand snachts.. ik denk alleen maar: lekker drinken meisje dan kunnen we daarna weer lekker slapen HIHI! en 9 van de 10x ben ik snachts druk bezig met knikkebollen
Hihi Lindaa, dat klinkt bekend. Zit hier 's nachts ook knikkebollend de fles te geven. Yelina heeft momenteel rond een uurtje of half 2 's nachts en dan 's ochtends rond een uurtje of 7/half acht de volgende fles. Daar zit dus wel wat meer tijd tussen dan bij jou Luna, maar ik merk dat het best wel gaat opbreken. Meestal val ik 's avonds na de laatste avondvoeding als een blok in slaap op de bank, zo hou ik het nog een beetje vol. Vanochtend waren er allemaal feestelijke activiteiten op het KDV waar Alyssa over een week voor het eerst heengaat en zij mocht ook komen. Dus zijn we daar vanochtend met z'n allen even heengeweest, kon papa meteen zien waar ons meisje 2 middagen in de week gaat spelen. Ze heeft genoten. Er was een ballenbak, de kindjes konden geschminkt worden, ze konden gaan knutselen en buitenspelen en nog wat dingetjes. Hoewel ze nog nooit in een ballenbak was geweest, bedacht ze zich geen moment en is daar meteen ingedoken om er pas onder zwaar protest weer uit te gaan toen we een uur later weer naar huis wilden gaan.
Inez wat fijn dat het leuk was bij het kdv! Wanneer gaat ze voor het eerst? (zet maar in de lijst, mocht het er nog niet staan).
Luna, ik heb aan je gedacht vannacht! Echt waar! Toen Danique'je het om 04.30 tot voedertijd verklaarde vroeg ik me af of je weer aan ons zat te denken, hahhaa. Ik mag over Danique haar huidige ritme ook niet klagen. We doen rond 23.00 de laatste voeding en dan komt ze meestal weer om ongeveer 04.00 (soms iets vroeger, soms iets later). En dan weer rond 06.30/07.00 uur. Per voeding ben ik meestal een uurtje kwijt. In het begin ging ik in een stoel zitten maar dat doe ik nu niet meer. Lig lekker met haar in bed, 1 oog dicht en beetje soezelen. Godzijdank drinkt ze s nachts nu heel 'functioneel' en niet meer dat gemiep van een paar weekjes geleden. Ze drinkt in een bijna-slaap, wel redelijk lang per borst maar slaapt daarna nu meteen weer verder.
Rihanna heeft ongeveer hetzelfde ritme...laatste voeding rond 23 uur en dan tussen 3 en 4 uur weer en dan rond 6.30 uur weer. Afgelopen nacht om 00.30 de laatste voeding en was mevrouw mooi om 3 uur wakker, nou mooi dus niet he...dus speen erin..het heeft een klein uurtje geduurd voordat ze weer fatsoenlijk sliep maar toen heeft ze wel doorgeslapen tot 6.30 uur...
Hi Dames, Ben weer terug van een last minute vakantie! Echt lekker. Helaas is de pret alweer bijna over, morgen moet manlief weer werken..... Wat heb ik hier allemaal gemist? alle nieuwe mama's alvast gefeliciteerd!
***GEBOREN*** Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm Willeke26, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 25 juni met 38w+5d om 18.12 uur van dochter MEIKE 3080 gram en is 51 cm Rebbel, 25 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram Treintje1, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm Luna, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm Inez, 39 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm Natas, 41 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm Mone, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm Latoya, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 3910 gram en 53 cm Mandje, 21 jaar, 1e kindje, bevallen 10 augustus met 40w+6d van dochter RUBY, 3520 gram en 52 cm, Croky, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 41w+2d van zoon ?, ? gram en ? cm Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 39w+6d van zoon TEUN, ? gram en ? cm Linda, 22 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm AFSPRAKEN 18 sept: Inez proefdraaien KDV (Alyssa) 22 sept: Inez 1e dag KDV (Alyssa) 23 sept: Inez eindgesprek gyn 25 sept: Luna cb (1e prikjes) 6 okt: Liesje cb (1e prikjes) 6 okt: Rebbel cb (2e prikjes) 7 okt: luna cb (voor Ruben ) 7 okt: Natas cb (1ste prikjes) 9 okt: Inez cb 16 okt: Inez cb (voor Alyssa) 20 okt: Liesje eerste werkdag 3 nov: Luna eerste werkdag 11 nov: Natas eerste werkdag De zwangeren kletsen hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0
nog even een vraagje aan degenen die ook flesvoeding geven Rihanna krijgt om de 4 uur (ong.) een fles van 165 cc...nou heb ik ergens gelezen dat er ook mama's zijn die overdag ook 165 cc geven en als de beeb 's nachts komt een flesje van 60 cc is dit normaal en slapen ze dan wel goed door?
als totaal onervaren iemand ga ik proberen te antwoorden: je mag ook flesvoeding op verzoek geven zolang je je maar houdt aan het totale dag cc wat ze mag hebben. Dus dan kun je rustig de ene keer een grote hoeveelheid geven dan de andere keer. Of ze snachts dan aan een kleine fles (bijv 60cc) voldoende heeft zal per kind verschillen dus dat moet je uitproberen.
Zo, ik ben er klaar voor. Vandaag ga ik knuffelen met Yelina en Danique. Het lekkers staat al klaar. Zo Jaron nog even uit bed vissen (jaja die slaapt nog, dus mooi even net wat huishouden kunnen doen). Ook nog even naar de super om poffertjes te halen en dan kunnen we de auto in. de grote jongens hebben er veel zin in! Hopelijk gedragen ze zich ook een beetje.
heel veel plezier gewenst ik zit te wachten op de schilder, die gaat vandaag onze voordeur aflakken, de GEAS is vanmorgen ook al geweest..dus we zijn al helemaal wakker
Goedemorgen mamas! @Mone, leuke vakantie gehad? @Liesje, precies wat luna zegt, als je het maximale cc op een dag niet overschrijdt dan mag je rihanna geven wat ze wil.. (bijv 60) Ik geef michelle altijd 105 cc ook snachts want anders is ze bij mij al na 2 uren weer wakker.. en de ene keer drinkt ze alle 105 cc op, en de andere keer heeft ze aan 70 genoeg gehad! Hier weer een beroerde nacht achter de rug.. dametje van mij was overdag behoorlijk actief, maar ook snachts wou ze niet slapen! Ik voel me net een zombie HIHI! heb haar onderhand al weer een fles gegeven en lekker in bad gehad, maar haar ogen staan nog wagenwijd open! Vandaag zou om 9 uur de wijkverpleegkundige bij me langskomen.. wordt ik om 20 voor 9 opgebeld dat ze niet komt.. lekker op tijd! *not!* Baal er wel een beetje van omdat ik het met haar over de voeding van michelle wou hebben.. Als michelle wakker word en amper de ogen open heeft begint ze als een gek te huilen om haar fles, en zodra ze die krijgt dan is ze zo gulzig alsof ze in weken niet gegeten heeft, met als gevolg hiervan dat ze dan vaak een golf van haar voeding teruggeeft! en het valt me op dat ze de laatste week ook minder eet.. (ze komt nu dan wel vaker!)Ik moest haar voeding opbouwen naar de 120 cc maar ze zit gemiddeld op de 90 cc.. ene keer drinkt ze alle 105 op en andere keer 70/80 cc.. Is dit normaal?
Na al het getob hier met de BV is het wel goed te lezen dat ook fles niet altijd even simpel is.... Wat een riante nachten hebben de meeste van jullie trouwens, hier ben ik blij als er 3 uur tussen de voedingen zit! (dus inclusief het nog voeden) overdag haal ik dat alleen bij de middagdut. Sinds 4 dagen is er nu ook een speen in huis en die maakt zijn engelse naam (pacifier) helemaal waar! Ik heb nu een veel rustiger ventje, wel in combi met de R's.... Twijfel nog altijd om toch te gaan inbakeren met de swaddle, het gaat al de goede kant op... maar dat denk ik ook al 3 weken en zo'n verandering is er nog niet. Mooi he, hoe wat slaapgebrek al je principes doet verdwijnen! maar als het werkt.... Danique, Yelina, Jaron, mamma's en broertjes/zusje heel veel plezier, ben erg benieuwd naar de foto's
Hoi Liesje, Ik geef Isis ook elke keer 165 ml. Als ik haar minder geef dan wordt ze boos. Madam weet precies hoeveel er in een fles hoort te zitten . Ze zit op dit moment op 6 flessen per dag. Het is wel vrij veel volgens het CB wat ze drink, maar ze is ook best lang dus het mocht. Lindaa, dat heel hard huilen om de fles heeft Isis ook hoor. Het wordt langzaam iets minder. Het lijkt wel of de wereld vergaat zo hard huilt ze. We worden er nog steeds een beetje zenuwachtig van als ze het doet. Als Isis zo gulzig drinkt dan haal ik de speen even uit haar mond en laat haar een boertje doen (gaat ze nog harder huilen hoor). We hebben dit weekend echt moeten afzien met madam. Ze heeft alleen maar gehuild. We zijn begonnen met inbakeren en daar kwam ze zondag tegen in opstand (was ook voorspeld door de wijkverpleegkundige). Nu is ze de hele dag al super tevreden. gelukkig want ik werd er echt wanhopig van. Liefs van Treintje
mooi meisje hoor treintje zie dat je ook bij de zeeman winkelt...hihihi Rihanna heeft hetzelfde t-shirtje de kinderarts vond vorige week dat Rihanna wel erg veel kreeg met 165 cc en dan 6 flessen op een dag...nou ja ze kunnen me allemaal wat, ze doet het goed en daarmee basta