ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Liesje,

Ja leuk shirtje he. Hij valt alleen heel klein want ze is er alweer uitgegroeid

165 ml is idd vrij veel. Ik probeer haar ook altijd iets over te laten houden en de ene keer lukt dat wel en de andere keer niet. Lekker op eigen gevoel doen hoor, ik heb gemerkt dat dat het beste werkt ookal is het soms erg moeilijk.

Groetjes v Treintje

2. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoihoi, hier even snel berichtje.. zit op mn werk.. eerste dag.. gaat goed.. Was wel heftig om weer te beginnen..

Liesje, kleine krijgt hier 5 x 180 (water) en volgens mij gaan ze bij het cb uit van 150 cc water per kilo lichaamsgewicht.. dus als Rihanna 5,4 kilo is mag ze 150 x 5,4 = 810 en dat verdeeld over het aantal flessen wat ze krijgt. Overigens rekenen ze de nachtvoeding niet mee omdat die uiteindelijk weer komt te vervallen. Dus als ze overdag 5 flessen drinkt zou je redelijk goed zitten met je 165 (neem aan dat dat 150 water is)

Bij het mannetje hier hoefde ik trouwens echt niet aan te komen 's nachts met kleine flesjes!

3. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    foto in mn album van ons ventje!

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    dan moet je even op de verpakking kijken. Daar staat dat. Heeft te maken met haar gewicht.

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Phoe Mariss, die nachten zijn bij jou idd zwaar. Kun je overdag niet een klein beetje meetukken met 't manneke?
    Het inbakeren werkt hier goed (behalve vanavond ;) , maar dat komt door de drukke middag). Je schrijft dat je aarzelt, maar dat slaapgebrek je principes doen verdwijnen. Wat heb je 'tegen' inbakeren?

Treintje, fijn dat het inbakeren werkt! Ik hoop voor je dat het zo blijft zoals vandaag. Hier hadden we ook een terugslagje op de 3de dag, schijnt er idd bij te horen.
    Leuke foto, wat een lievie!

Bruidje, arme jij weer aan het werk. Ging het een beetje?
    Bij jou ook een leuke foto, heerlijk vrolijk manneke!

Wij hebben het vanmiddag gezellig gehad! En erg veel lekkere hapjes gegeten :D

En dit zijn dan Danique, Jaron (heerlijke stoere vent) en Yelina (lief poppeke) op een rijtje :)

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
  7. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Aaaa wat een schatjes :)!

Tja was even wennen Natas dat werken hahaha, maar aan het einde van de dag is het net of je niet weg bent geweest.. zo raar..

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Zo daar ben ik ook weer. Het was vanmiddag erg gezellig! Ik heb geprobeerd om een lief klein meiske mee naar huis te nemen, maar ik moest van Timo écht Jaron weer mee naar huis nemen. In de auto en thuis was hij er nog vol van. Haha die jongens zijn ook net waakhonden over jaron. :)
    Het was wel erg leuk om die meisjes te zien. Ze zijn nu ongeveer net zo zwaar als Jaron bij zijn geboorte. Tjonge wat een verschil met hoe ons manneke nu is zeg!
    Hij lijkt zo tussen de dames in heel groot, maar als ik het goed onthouden heb zijn de dames zelfs langer dan hij, alleen heeft hij 1,5 kilo meer.
    Volgende babymeet doen we met nóg meer baby's !

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Bruidje alweer aan het werk. Oef ik moet er nog niet aan denken. Moest je veel aan thuis denken? Waar was Rens?
    Tussendoor nog een belletje gedaan?

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    aaaaaaah wat een knapperds op een rij! :D

Enne, heb ook het album van bruidje even bekeken, ook een heerlijk ventje!

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    OOH Bruidje, Wat een heerlijk ventje :D ! Zelfs m'n mannetje vond hem superlief :D ! HIHI ... Lekker lachje hoor! Nu al een charmeur ;) !

Dames ziet er erg gezellig uit met die 3 kleine spruiten :D !

Zoo ik heb even gespiekt ;) !

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja, leuk!

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hé Lola en Sam, verheug me erop jullie hier straks in dit topic te zien!
    (sorry, heb opgegeven het zwangertopic bij te houden, ik lees af en toe de laatste pagina daar om te zien of er nieuws is).

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja fijn hoor Natas ;) ... Maar begrijpelijk hoor! Hoop dat ik me snel bij jullie kan voegen ;) !

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    En geloof me........ op het moment dat jij hier kan schrijven heb jij ook minder tijd om te forummen :)

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dat zit er dik in.. Aangezien de dagen zelfs nu nog omvliegen ;) ! En dat nog na 10 weken vrij ;) !
    Wat dat betreft ;) !

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Leuk leuk.

Het was zeker leuk vanmiddag. Leuk gezelschap, lekkere hapjes, mooie baby's. Zeker voor herhaling vatbaar. En erg leuk om gewoon 3 verschillende baby's van dezelfde leeftijd eens even naas elkaar te zien en te vergelijken.

Liesje, Yelina krijgt momenteel 110 cc per voeding en ze zit op 6 voedingen per dag. De kinderarts vond dit eigenlijk wat teveel, maar vond het tegelijkertijd ook wel goed dat ze dit kreeg, aangezien ze qua gewicht erg onderin de curve zit.
    En inderdaad, op de verpakking van de voeding staat een schemaatje hoeveel een kindje ongeveer zou moeten hebben bij welk gewicht.

Lindaa, het is heel normaal dat een kind wel eens wat rest. Wanneer de kleine in eerste instantie erg gulzig drinkt en vervolgens de fles niet leegmaakt en een grote golf spuugt, zou je inderdaad misschien beter even tussendoor kunnen laten boeren.
    Wij hebben hier hetzelfde probleem gehad en inmiddels gaat het hier heel erg goed wat dat betreft. Nu alleen nog maar zo nu een dan een mondje.

Wanneer een kleintje de fles drinkt, doet hij/zij dat in fases. Ga maar eens opletten hoe ze de fles leegmaakt. Ze nemen een x-aantal teugen voor ze een hap lucht nemen en weer verder gaan. De eerste fase duurt meestal het langst. De keren erop worden korter.
    Wij lieten Yelina steeds na die eerste (meest gulzige) fase even boeren. Ook hier even boosheid omdat de fles eruit werd gehaald, maar beter even een boze baby dan eentje die na de voeding flinke golven teruggeeft.

Treintje en Liesje, bekend truitje inderdaad. Yelina heeft hem ook en past hem nog. Maar ja, dat is ook zo'n klein popje.

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Zo hèhè, eindelijk wat foto's verwerkt van de afgelopen week.

Ik heb weet-ik-hoeveel foto's van Danique :D
    En van haar met papa, tante, oma, stiefopa, en ga zo maar door. Maar het nadeel van zelf de camera vasthouden is dat ik er niet op sta met m'n kleine meid. Van 't weekend heeft iemand es foto's van mij genomen, ben ik erg blij mee.

Dus ik ga nu spammen! :)
    De eerste van bv geven, altijd een fijn moment (behalve als ze zoals vanmiddag me als fopspeen gebruikt, hihihi)

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
  20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ut prulleke is natuurlijk veel leuker om naar te kijken dan naar haar mama :D

Deel Deze Pagina