ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dat komt vanzelf wel bruidje

mannetje begint hier volgens echt een beetje om te draaien wat een tweede betreft :)

2. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Dat heb ik precies hetzelfde. Maar ik heb geen idee of ze al door mag slapen vanaf een uur of 8 's avonds. En of ze dat uberhaupt wel doet.

3. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Met bv schijn je voor 98% beschermt tegen zwangerschap te zijn. Dus je hebt maar 2% kans Pippo. Ach, moet lukken toch?! ;)

4. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Vannacht is Deena erg onrustig geweest. Af en toe hard huilen en dan weer in slaap vallen, maarja ik was dan weer wakker. Om 3 uur moest ik haar even een speentje geven, want toen bleef ze huilen. Gelukkig viel ze toen weer in slaap. Wel heeft ze het tot 8 uur vanmorgen uitgehouden, dus wat het nu was?

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    gewoon proberen....als ze honger heeft wordt ze wel wakker toch?

6. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hihi, Deena is ook echt haar buikspiertjes aan het oefenen. Echt sit-ups aan het doen! Beentjes omhoog, hoofd omhoog... pfff moet ik zelf eens proberen... :( Er staat een filmpje van op mijn hyves (tussen de foto's).

7. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ja dat ik ook wel zo. Maar mag dat dan al met 3,5 maand?

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    kan ik helaas niet bekijken hier op het werk maar ik weet wat je bedoelt Rihanna doet precies hetzelfde

9. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Grappig is dat he?! En lang dat ze dat volhoudt! Ze kan trouwens ook al blijven staan. Ik moet nog wel haar evenwicht bewaren, maar als ik haar aan haar handjes vasthoud, staat ze helemaal zelf!

10. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    mag volgens mij wel hoor, er mag maximaal 12 uur tussen de voedingen zitten

11. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    meiden ik heb een vraagje..
    ik heb een idee dat michelle wat te weinig drinkt.. maar de laatste tijd WIL ze gewoon niet meer!
    dit is zon beetje haar schema

07.00 fles 180/6 met 4 nutrix
    11.00 fles 180/6 (blijft vaak gemiddeld 50 staan)
    15.00 fles 180/6( blijft vaak gemiddeld 50 staan)
    18.00 klein groentehapje of fruithapje
    dan wil ik haar vaak rond 7 weer flesje geven, maar dan ligt ze zover in dromenland dat ik ze vaak niet wakker(durf) te maken en wacht tot ze zelf komt.. dat is dan rond kwart over 10 en dan drinkt ze 210/7 waarvan ook weer blijft staan :(
    ze weigert gewoonweg erg vaak die fles! en ik wil het er dan ook niet in proppen want daar worden we beide chaggie van!

zou ze te weinig binnen krijgen?! en wat kan ik evt. doen zodat ze wel genoeg krijgt?

12. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik hoop het ik hoor het donderdag op het cb ook wel weer denk ik..

Ok, zou erg leuk zijn! Begint hij er nu zelf over dan?

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Rihanna spitst haar voetjes en staat dan op de teentjes en dat schijnt niet goed te zijn dus laat ik haar nog maar niet zo vaak staan

14. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Hmmm pippo, bij mij duurde het resp. 10 en 9 maanden bij de oudste twee voordat mijn menstruatie weer kwam. Maar ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel mooi vind om minstens na een jaar weer zwanger te worden, naar het lichaam kijkend dan he? Ik kon zelf verstandelijk vaak ook niet wachten hoor ;)

Lindaa, weet zo even niet wat er allemaal speelt, maar het is wel heel gewoon dat je meisje rond deze tijd meer interesse krijgt voor haar omgeving dan voor eten, dus als ze goed groeit en vrolijk is zou ik me niet te druk maken.

Bruidje, ja leuk vooruitzicht, maar ik vind het toch behoorlijk veel werk om een keuken uit te zoeken.

15. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Nee, ik doe het ook niet zo vaak. Lijkt me niet goed voor de groei. Ik vind het ook niet leuk dat ze zoveel haar hoofd omhoog houd. Al die spanning. Maarja, ik kan hem moeilijk omlaag drukken! :)

16. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Hij begint er zelf nog niet over, dat niet maar hij reageert op de hints over een tweede kindje in ieder geval niet meer met 'ik wil geen 2e'

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Linda, ik denk niet dat ze te weinig binnen krijgt hoor, ze moet wel minimaal 500 cc voeding krijgen. dat moet je in de gaten houden en of ze genoeg natte luiers heeft

18. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik denk gewoon dat Michelle genoeg heeft. Baby's weten vaak goed hoeveel ze nodig hebben. Als ze niet genoeg zou hebben zou ze wel eerder wakker worden/huilen. Als ze goed blijft groeien zou ik me er niet druk om maken.

Hoe is het met je neef? Eigelijk vind ik het stom dat ze eruit gekickt worden als ze de fout in gaan. Het schijnt dat alle verslaafde minimaal 3x de fout in gaan. Ze zouden dan juist strengen moeten worden, en niet iemand eruit schoppen van zoek het maar uit. Dan gaat het juist mis! Ik ken namelijk ook iemand die verslaaft is. Hij wil er erg graag vanaf, maar die drang kan hij af en toe niet weerstaan. Hij heeft zich ook weer op laten nemen (hij is al een tijdje clean), want hij voelde de drang weer komen. Het is echt een super lieve jongen. Echt een verhaal van verkeerde vrienden. Hij heeft ook ADHD, dan schijn je sneller overstag te gaan bij zulke dingen. Ook is hij vroeger misbruikt door een leraar (gatver!). Er waren 4 jongens die hij misbruikte, waarvan er 3 aan de drugs zijn gegaan. Want ze hebben nooit hulp gehad!

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lindaa, ik geloof niet dat ze te weinig binnenkrijgt. Als ze meer had willen hebben of nodig zou hebben, had ze de flessen wel leeggemaakt.

Hier bij het CB zeggen ze dat zelfs een baby heel goed zelf kan aangeven hoeveel hij/zij nodig heeft. Als ze rest, heeft ze voldoende aan hetgeen ze krijgt.
    Ik zou ook niet teveel letten op wat andere babys krijgen, de ene baby heeft nu eenmaal meer nodig dan de andere. En aan ook het schema van wat er op de verpakkingen van flessenvoeding staat zou ik me niet teveel vasthouden. Met name op die verpakkingen staat een fikse hoeveelheid vermeld. Vaak hebben ze met veel minder al genoeg, dat is tenminste mijn ervaring hier met beide meisjes.

Ik vertelde vorige week op het CB Yelina op dat moment 4x 180cc melk kreeg en dat ik fles 5 aan het afbouwen was. De reactie daar was dat ik die laatste fles gewoon kon laten vervallen en dat 180 cc melk voldoende zou moeten zijn, zeker omdat ze ook fruit erbij kreeg.

En wat denk je? 4x 180cc melk bleek inderdaad voldoende.

20. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Ik ben bv aan het afbouwen, daar ik in feb moet gaan werken. Ik geef nu nog 's morgens en 's avonds borst

Deel Deze Pagina