Haha, ja inderdaad Natas, nu geloven we natuurlijk niet meer dat het gisteren Danique was. Luna, ik mocht inderdaad vanwege de KS de eerste 6 weken nog geen oefeningen doen. En aangezien de wond vorige week nog niet helemaal dicht was ben ik vorige week ook nog niet met oefeningen hiervoor bezig geweest. Maar nu ziet het er allemaal weer goed uit, dus nu toch maar eens even aan de oefeningen. Liesje, niks aantrekken van dat commentaar van je schoonmoeder hoor. Je hebt groot gelijk dat je het (nog) niet doet. Bovendien weten zij toch ook de weg naar jou toe? Komen ze maar bij jou wanneer ze Rihanna willen zien.
Goedemorgen! Liesje: je moet je idd er niets van aantrekken! Inez: Ik heb je advies gisteren de hele dag en vannacht even uitgeprobeerd en guess what?! Michelle heeft geen enkele keer gespuugd! Zelfs niet een mondje!Sterker nog ze heeft zelfs bij elke voeding de hele fles opgedronken! Merkte wel dat ze wat vaker boeren moet dan 1x keer! maar het werkt super! Zo dan ga ik nu even aan de poets, want om half 11 komt de wijkverpleegkundige van het CB bij me!ben benieuwd!
Ik kwam even kijken naar foto's van jullie babytjes. Wat een lieverdjes allemaal zeg . Tot binnenkort (max. 5 weken ).
Hoi allemaal! Nou dat waren een paar heftige dagen zo weer aan het werk.. gelukkig vandaag en morgen vrij.. heerlijk zeg.. was wel leuk om er weer te zijn, maar voor mn gevoel ben ik alles vergeten en moet ik weer op nieuw beginnen.. Liesje geniet er idd nog maar van hoor! Ik had zelf rond die tijd ook absoluut nog geen zin, maar naarmate het dichterbij kwam weet je toch dat je weer moet en ging ik er anders in staan.. Ventje was wel heel moe gister zeg uit het kdv vandaag, hij had van heel de dag 2 uur geslapen daar.. superweinig natuurlijk.. Hij heeft alleen alweer 2 nachten achter elkaar dat hij opeens echt een fles wil.. *heel raar want hij slaapt al vanaf 6 weken door*.. Ervaren moeders.. kan dit aan het zogenaamde 3 maanden sprongetje liggen?
Bruidje, ik kan het me van Alyssa eigenlijk niet meer herinneren of ze na een tijdje ineens weer een fles wilde. Volgens mij niet meer. Ik zou ook niet durven zeggen of het door een sprongetje komt, want eerlijk gezegd heb ik me daar nooit zo in verdiept in wanneer ze sprongetjes hebben. Ik kan me best voorstellen dat de kleine man zo moe was toenje hem uit het KDV ophaalde. Weinig geslapen, veel nieuwe indrukken, verzorgsters die best kundig zijn maar het natuurlijk toch weer anders doen dan jijzelf. Dat merkt zo'n kleine best wel. En voor jou is het natuurlijk ook weer flink wennen, weer aan het werk. Maar je zult zien, binnen no-time kun je je oude werkritme weer oppakken. Alles wat je nu even niet meer weet komt voor je het weet weer terug.
Lindaa, wat geweldig zeg, dat Michelle niet meer heeft gespuugd. Nu vol blijven houden he? En niet te snel denken, goh, nu gaat het al een paar dagen goed, laten we maar op de oude manier doen. Ik denk dat je dat wel een flinke tijd vol moet blijven houden, anders kun je weer van voren af aan beginnen en dat is ook zo sneu voor de kleine meid. Het geeft niet dat ze meer moet boeren. Die kleine hier kan er ook wat van, al wordt dat nu wel veel minder nu ze ook rustiger drinkt. Mensen denken altijd dat het vanzelfsprekend is dat een kleintje goed zijn/haar fles leegdrinkt, maar er zijn echt kindjes bij die dat moeten aanleren, dat hebben we met Yelina wel gemerkt. Misschien nog een tip, op het CB vinden ze altijd dat je met sprongen meer in die fles moet proppen. In het ziekenhuis hebben we het advies gekregen om iedere keer maar met 5cc te meerderen, omdat zo'n grote hoeveelheid meer ineens averechts kan werken bij spugertjes. En merk je dat de laatste meerdering teveel was? Gewoon weer een stapje terug. Hier werkt dat prima en wanneer ze bij het CB zeggen dat ze meer mag geef ik gewoon aan dat we daarin ons eigen weg volgen omdat dat bij ons meisje niet zo werkt. En zolang ze blijven groeien is het toch prima?
hey dames, hier heeft Rihanna voor het eerst fatsoenlijk doorgeslapen! JIPPIE! Gisteravond na de voeding van 20.30 op bed gegaan en tegen 22.15 er nog even uitgehaald omdat ze zo aan het huilen was, maar binnen het half uur lag ze er weer in en sliep ze tot vanmorgen 5.30 uur! Goed he!
hey bruidje, denk dat het mij ook wel zal tegenvallen hoor het weer moeten werken en ik ga dan ook nog 4 dagen in de week werken nou ja ik heb nog even
heey mamas! Heb vanmorgen de wijkverpleegkundige over de vloer gehad en dat is best goed gegaan! Michelle woog anderhalve week geleden 2910 gram en vanmorgen op de weegschaal 3300. dus is ze gegroeid en ze doet het verder hartstikke goed! Wel blijft haar naveltje wat vochtig en ze zei dat er wat wild vlees is in het naveltje dus die komt ze maandag aanstippen (voelt michelle gelukkig niets van) en dan slinkt dat wild vlees weer! De wijkverpleegkundige van het CB vond mij een ervaren jonge moeder! ze vroeg of ik michelle wou uitkleden en ze zei: goh, je lijkt wel ervaren zo soepel en vlot jij haar uitkleed.. HIHI leuk om te horen! Verder moet michelle 20 oktober voor het eerst naar het CB en dan krijgt ze ook gelijk haar eerste prik! autsj.. @inez: dit ga ik zeker volhouden gaat nu nog steeds hartstikke goed hier! (*duimduim dat dit ook zo blijft!*) nog steeds niet gespuugd! Ook geef ik haar idd niet meer uit handen na het voeden en dat werkt ook geloof ik! Ik verhoog het flesje met 10cc per keer.. is idd wel beter!
***GEBOREN*** Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm Willeke26, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 25 juni met 38w+5d om 18.12 uur van dochter MEIKE 3080 gram en is 51 cm Rebbel, 25 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram Treintje1, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm Luna, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm Inez, 39 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm Natas, 41 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm Mone, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm Latoya, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 3910 gram en 53 cm Mandje, 21 jaar, 1e kindje, bevallen 10 augustus met 40w+6d van dochter RUBY, 3520 gram en 52 cm, Croky, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 41w+2d van zoon ?, ? gram en ? cm Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 39w+6d van zoon TEUN, ? gram en ? cm Lindaa, 22 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm AFSPRAKEN 18 sept: Inez proefdraaien KDV (Alyssa) 18 sept: Mone vk 22 sept: Lindaa huisbezoek cb, navel aanstippen 22 sept: Inez 1e dag KDV (Alyssa) 22 sept: Mone gyn 23 sept: Inez eindgesprek gyn 23 sept: Rebbel kinderfysio 25 sept: Luna cb (1e prikjes) 29 sept: Mone cb (1e prikjes) 6 okt: Liesje cb (1e prikjes) 6 okt: Rebbel cb (2e prikjes) 7 okt: luna cb (voor Ruben ) 7 okt: Natas cb (1ste prikjes) 9 okt: Inez cb 16 okt: Inez cb (voor Alyssa) 20 okt: Liesje eerste werkdag 20 okt: Lindaa cb (1e prikjes) 3 nov: Luna eerste werkdag 11 nov: Natas eerste werkdag De zwangeren kletsen hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0 heb mijn afspraak er ook even bij gezet
Fijn te horen dat het nog steeds goed gaat Lindaa. Nu niet schrikken wanneer ze zo nu en dan toch nog een keertje flink spuugt, want bij ons was dat ook niet ineens over. Maar wel meteen terug van bijna iedere voeding naar hooguit 1x per dag. Toen eens in de paar dagen niet meer en nu al 2 1/2 week geen grote golf meer. Hooguit nog eens een mondje. En dat mag. En voor jou ook een leuke opsteker dat ze je al zo'n ervaren jonge moeder vonden en dat alles zo goed gaat met Michelle.
Echt Inez en Luna....... Danique knéttert, ik laat hele lieve geluidloze windjes Over knetteren gesproken : We hebben met Danique al es een spuitpoepje gehad toen we aan het verschonen waren, nog nét niet op de muur! Aan het begin van de middag was ze vlak na het voeden aan het kermen. Ze lag al in bed, in haar inbakerdoek, maar ik hoorde het door de babyfoon. Het hield niet op en ik ging maar es kijken, ik hoorde het flink knetteren in die luier. Ik tilde haar op en zelfs de inbakerdoek was nat! Kon haar dus helemaal uitpellen, de spuitpoep zat tot in haar nek. Werd dus weer een badje, had dat net vanochtend gedaan maar dat vond madame helemaal niet erg. De inbakerdoek zit nu in de droger, hoop dat ie snel klaar is wat Danique heeft vanmiddag eigenlijk nog niet geslapen. Ik ben gister even bij het CB geweest om te wegen : Danique weegt nu 4030 gram. De wvk vroeg aan me of ik me aan ritme en regelmaat hield, jawel mevrouw. Nou, dan mocht Danique nu na het voeden wel heeeeel eventjes in de box! Heb maar niks gezegd, dat doe ik al zo vaak. Bruidje, wat vervelend voor je dat hij 's nachts wakker wordt nu jij weer aan het werk bent. Zou goed te maken kunnen hebben met een sprongetje, of door de veranderingen nu je werkt. Ik hoop voor je dat hij snel weer doorslaapt. Linda, fijn dat alles goed was en Michelle zo lekker groeit!
hahaha Natas, ik ken die spuitpoep.. alleen zat tie bij ons wel tegen de muur Tjee Liesje, 4 dagen toch nog.. wordt heftig meid! Was jouw vent nou een dag thuis of niet? Ik heb vandaag mn eerste parttime dag gehad.. wauw luxe hoor.. en het mooiste is.. morgen weer 1 joepie! Denk ook wel dat het zijn 12 weken sprong is.. nou ja hopenlijk is het snel voorbij..
Dat had een collega van m'n man ook met z'n pasgeboren dochtertje. Konden ze meteen weer de muur sauzen. Hihi.
Goedemorgen dames, Hier gaat het helemaal geweldig De kleine is zo leuk....hihi en hij heeft vanacht weer doorgeslapen, is al de derde nacht op een rij, nog even en het is gewoonte! Zo naar een kdv kijken waar hij welgeteld 2 dagen per week terecht kan....en dan naar de vk. En vandaag kunnen we de stikkers voor in ons paspoort ophalen van de kleine en vanavond voor het eerst weer echt sporten (heb dinsdag een beetje gejogd), tenminste als het mag van de vk
meiden vraagje, Michelle moet pas 20 oktober voor het eerst naar de CB, maar dan is ze al bijna 7 weekjes.. is dat niet veel te laat? ik lees ook bij de sept. mamas dat de meeste ukkies rond 4/5 weken al voor het eerst naar het CB moeten!
Jaaaa, hier kan ik aan wennen. Laatste voeding om 22:00 uur, eerste om 06:30 uur! Lindaa, vaak is het inderdaad wel wat eerder, maar dan moet er wel plek zijn. Yelina was ook al bijna 7 weken toen ze voor het eerst moest, eerder was er gewoon geen plek. En bij vragen of problemen kun je ze altijd bellen toch?
nee hij werkt gewoon 5 dagen in de week, wij willen kijken of ik straks terugkan naar 3 dagen in de week werken...toch wel fijner lijkt me hoor maar ja financieel moet het ook allemaal kunnen toch?