dapper hoor bruine bonen. Merk je invloed op de darmen? Ik denk dat ik met spercibonen begin. En dan 2 of 3 dagen achter elkaar en dan iets anders. Zit er al een kindje in de kinderstoel? Rens misschien?
is dat 1 fruithap joh? Dat zijn dan 3 stukken fruit en koek! (koek krijgen ze hier sowieso het eerste jaar niet. Wij zijn al verpest met koek en snoep dus ik wil mij kinderen zo laat mogelijk pas daar kennis mee laten maken. )
hihi ik heb met zin bruine bonen, omdat zij zo slecht poepte! en van wortelen want dat kreeg ze eerst had ze enorme moeite.. en met bruine bonen gaat het super! (ra ra hoe kan dat!?)
nee hoor hoeft niet. Bij ruben heb ik bijna nooit iets geprureerd gegeven. heel soms iets prakken maar dat was het dan. Harde appel deed ik even in de magnetron.
nee dat is niet waar. Bij een kind is de smaak nog volop in ontwikkeling dus ze moeten eerst verschillende smaken leren. Kan ook best zijn dat ze nu iets heel lekker vinden en het over een half jaar vies vinden. Het heeft dus met herkenning te maken. Ook is het beter dingen niet te mixen met iets anders, zodat ze dus ook weer smaak herkennen. (moet je niet bij ruben mee aankomen want die eet alleen maar als het een prakje is. Prima liever een kind dat een prakje eet dan dat niet eet).
Rapley is inderdaad niet voor ieder kind weggelegd. Je moet ook opletten dat ze geen aversie tegen eten daardoor krijgen. Zoon van mijn vriendin werd echt panisch van die stukjes en begon echt met kokkelen tot rood aan lopen toe. Zij is toen direct gestopt, want straks associeert hij eten met iets naars en dan ontstaat er een heel ander probleem. Wij willen wel met rapley beginnen met jaron. Spercibonen en daarna wortelen. Als fruit beginnen met banaan. Het is heel goed voor de motoriek en spraakontwikkeling. (en handig voor luie moeders zoals ik) zomerfruit is idd uitkijken want niet alles mag. Aardbeien mogen ze bijv pas vanaf (ik dacht) 1 jaar. Maar als je ze afspoelt onder warm water mag het weer wel (heeft nl met die haartjes te maken die erop zitten.)Maar goed dat is nu toch niet (betaalbaar) te koop.
nee hier nog niet, maar ik wil wel proberen maar mannetje zegt al direct dat kan ze nog niet...ik ga het toch proberen
Ik vroeg me af of het slecht was voor de heupjes of onderrug, omdat ze eigenlijk eerst zelf moeten kunnen zitten voordat je dat mag. Maar het lijkt me zo handig als hij erbij kan zitten tijdens het eten, te meer, omdat hij gewoon met ons mee gaat eten en niet aparte prakkies krijgt. Wil je het anders eens vragen op het cb? Ik ga nl 10 febr pas weer.
ik zal het vragen op het CB! (gelijk ff in mijn gsm zetten anders vergeet ik het) zelfde soort discussie had ik vanmorgen met mijn schoonzus over het lopen ach zei ze dat duurt nog wel een half jaar of een jaar...ik zei van dat denk ik niet, ja maar zegt ze dat is heel slecht hoor als ze zo vroeg beginnen te lopen tja wat ik moet ik dan, haar telkens op de kont drukken van jij mag niet lopen?
lopen kun je toch niet afdwingen. Dat moeten ze toch echt zelf gaan doen. Het ene kind loopt met 13 maanden los en de ander pas met 18 maanden. Een kind geeft zelf wel aan wat hij kan. (Hier waren ze vlot met beide 14 maanden. Nou ik kan je vertellen. Van alle dingen die een kind moet leren is lopen toch wel heel fijn als ze dat een beetje vlot doen.)