ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Liesje, financieel moet het inderdaad kunnen, maar wanneer je minder uren werkt hou je netto wel meer over dan wanneer je fulltime werkt. Dus verhoudingsgewijs blijft er wel meer over.

En de ervaring hier leert, dat je erg vindingrijk wordt in het rondkomen met een lager inkomen. Omdat mijn bedrijfje feitelijk nog steeds in de (her)opstartfase zit, komt daar nog niks van binnen dus moeten we het met alleen het inkomen van mijn man doen. En dat valt niet altijd mee, maar het lukt redelijk.

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dat is ook waar, ik ga eerst een jaar 4 dagen in de week werken (ouderschapsverlof) en daarna is de overstap naar 3 dagen en dus ook inkomen van 3 dagen per week wat makkelijker
    en je leeft idd naar wat je hebt

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    heeey mamas!

even een kort ego berichtje van mij :D
    Ik heb een ontzettende r*tnacht achter de rug, en denk zelf dat dit nog steeds die regeldagen zijn!
    Michelle had om half 12 de laatste fles, waarop ze er half 2 alweer was, en niet eerder weer in slaap is gevallen dan 4 uur.. daarnaast waren we er 6 uur ook alweer af, dus je kan nagaan dat we vannacht niet echt veel rust hebben gehad! Ik heb nu ook nog niet kunnen rusten, want Michelle was van 6 tot half 11 behoorlijk actief!Heb zojuist dus maar een blok met haar gelopen en ben met haar naar de winkel en etos geweest! Nu slaapt ze eindelijk! Dus ga ik zometeen ook mezelf maar even neergeven, want nog zo'n nacht zonder even uitgerust te hebben is best wel heavy!

Had net een superleuk twiggle beertje gekocht bij de etos die je aan de kinderwagen hangen kan, en die danst en zingt dan.. kost €7.00 zo'n inieminie beertje.. en dan doet ie het ook noh niet eens.. GRRR.. nou ik laat mannetje dat ding vanavond wel even ruilen, want ik heb echt geen fut meer om er WEER uit te gaan!

Dus meiden, ben er niet veel vandaag.. ik ga echt even mijn rust in halen! ;)

4. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hallo allemaal,

Na gisteren weer een waardeloze nacht gehad te hebben is vandaag de zon ook figuurlijk mooi aan het schijnen!

Natas, Tom's heupjes zijn gelukkig goed, nog wel controle echo's met 3 en 6 maanden, maar 1e was goed! Tom heeft sinds gisteren ook een mooie inbaker/trappelzak en hij heeft lekker geslapen vannacht! De eerste keer 5 uur! en daarna een bonus van nog eens 4 uur! Dat is heel wat anders dan 2-3 uurtjes.

Gelukkig werkt Tom inbakeren ook heel goed voor de poes, die wilde namelijk steeds in de tijd dat Tom niets wilde aandacht en brak daarvoor het hele huis af qua kabaal om dit te krijgen, maar ook zij heeft vannacht maar een keer een korte kik gegeven!

Trouwens over spuitluiers, pas op met de termometer, onze kraamverzorgster heeft de jackpot gehad, we hebben nagemeten en hij heeft bijna 70 cm gehaald :evil: helaas ook het e.e.a. op de muur

5. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hi Dames,
    Nou ben terug van de vk, en mijn vermoeden was juist, ik heb last van een verzakking van m'n baarmoeder. Dus moet nu contact op gaan nemen met een bekkenbodemfysiotherapeut....
    nou ga snel naar m'n mannetje, want die heeft het duidelijk niet naar z'n zin.....

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dat is erg vervelend Mone, hoe kom je daar achter dat je daar last van hebt dan?

7. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    He wat balen Mone, en idd hoe merk je dat?

Ja financieel ben ik ook wel erg benieuwd hoor Liesje, maar merk nu al dat ik zoveel minder geld uitgeef aan stappen en uit eten gaan dat ik hoop dat het een beetje mee gaat vallen.. we zien wel..

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    daarom...ach het zal loslopen toch?

9. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    He Mone vervelend zeg! Ik hoop dat er snel plek voor je is en het vlot beter gaat!

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Fijn dat jullie lekkere nachtjes hebben gehad Inez en Mariss.
    Hier ook niet verkeerd : om 23.15 de laatste voeding en 00.00 op bed, om 04.00 kwam ze weer en daarna om 08.00.

Hahaha Mariss, inbakeren is een remedie op van alles..... zelfs op gillende katten :)

Linda, balen dat Michelle zo druk was vannacht.
    Het hoort er een beetje bij ben ik bang. De meeste kindjes hier zijn al een paar weekjes ouder maar die hebben toen ook dit soort nachten gehad. Sterkte!

Liesje, 4 dagen werken zou mij te pittig zijn. Ik ga er 3 werken, vind ik de max voor mijzelf en voor Danique naar het kdv.

Mone, wat balen van die verzakking :(
    Heb je een zwaar gevoel?

In de hoop dat Chris vanaf het einde v.d. middag thuis kan werken heb ik een flesje gekolfde melk in de koelkast staan en dan kan ik misschien naar de kapper. Hoog nodig!

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dames.. BABYNIEUWS HOOR :p ..

WENS is gisteravond bevallen om 22.00 uur van een dochter. MARE!

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha Natas, ik dacht maandag al, die moet nodig naar de kapper!

Mone, wat balen zeg, van die verzakking. Wat doen ze daar tegenwoordig voor? Ik weet van mijn moeder dat dat indertijd operatief verholpen is.

Vanmiddag heeft Alyssa proefgedraaid op het KDV. Ze vond het er geweldig en heeft zich prima vermaakt. Ze heeft zowel alleen als met andere kindjes gespeeld.
    Toen ik haar weer kwam halen had ze de eerste 5 minuten niet eens in de gaten dat ik er was. Ze zaten met z'n allen aan tafel, te genieten van een bekertje drinken en een traktatie van een jarige. Ineens zag ze me en riep: Daar is mama!. Zoooo lief.

Ze wilde niet meteen mee naar huis. Eerst moest er nog gespeeld worden en door de rups heen worden gekropen, maar ging daarna toch nog vrij gemakkelijk weer mee naar huis.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ah kijk, eindelijk weer babynieuws. Wens, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Mare!

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Eigenlijk is het allemaal begonnen met de knip. Deze was ontstoken en ik moest elke dag 2x 10 minuten in een soda badje. En met mijn nieuwsgierigheid heb ik af en toe met een spiegeltje naar m'n onderkantje gekeken en toen zag ik daar een soort van bal uit m'n vagina komen. Dus toen heb ik gevoeld en het bleek de vagina wand te zijn. Uiteindelijk blijkt nu dat ook m'n baarmoeder verzakt is.

Ik ben nu doorverwezen naar een bekkenbodemfysiotherapeut, en is het de bedoeling dat het met oefeningen etc opgelost wordt. Het kan inderdaad ook operatief verholpen worden, maar daar willen ze pas aan beginnen als je klaar bent met je gezin. En dat zijn we nog niet....

15. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Wens van harte gefeliciteerd met jullie meisje!

16. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    balen mone! Mag ik er ook nog een vraag over stellen: heeft dit nu oo invloed op een volgende zwangerschap?

Mariaatje is ook bevallen meiden, van zoon Daan!
    Van harte!

Wens ook van harte met jullie dochter Mare. Ik hoop dat alles voorspoedig gegaan is en dat jullie echt aan het genieten zijn.

Inez fijn dat het kdv bij Aylssa zo goed bevallen is. Hoe voelde jij je toen zij weg was?

De nachten gaan bij bijna iedereen wel aardig zo te horen. hier is het nog pet. Er is ook totaal geen RRR in Jaron zijn leven. Tja ik zou ook niet weten hoe ik dat aan zou moeten pakken met al dat gevlieg van en naar school. Ach hij vaart er wel bij hoor en huilen doet hij eigenlijk nooit, maar ik zou het wel lekker vinden als hij gewoon eens 2 uurtjes ofzo in zijn bed zou slapen.
    En de andere zorg is het fles weigeren. Lastig allemaal hoor. Maar we zien een heel klein lichtpuntje, al is het nog heel ver aan de horizon. Maar hij heeft gisteravond, deze morgen en zo net 20 tot 30 cc uit de fles gedronken. het is niet veel maar volgens het VBN (vereniging borstvoeding natuurlijk, waar je advies en tips kan vragen) is dat voor het oefenen prima. Dus we blijven proberen. Hij krijgt nu dus elke dag de een klein flesje. Oja, het meest suffe is wel dat hij de fles alleen bij mij drinkt. Tja, daar hebben we eigenlijk niets aan. Maar goed, laat hem eerst maar leren uit die fles te drinken, dan vertel ik later aan hem, dat papa de fles voortaan gaat geven.

17. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Luna,
    Vervelend zeg dat je nachten zo gebroken zijn. Ik zou ook niet weten hoe je regelmaat krijgt met de zorg voor je andere twee jongens erbij. Vraag me ook af hoe ik dat ooit met een tweede voor elkaar ga krijgen. :D

Natas, ik had nog een vraagje voor jou. Heb jij Danique elk slaapje in de bakerdoek? Hoe doe je het als je ergens met de auto naartoe gaat? Ze kan toch niet ingebakerd in de maxicosi? Baker je dan weer in als je aankomt of laat je haar dan zonder doeken verder slapen?

Hier lijkt de 8 weken groeisprong over te zijn. Hoera. Isis had het behoorlijk moeilijk, maar vandaag had ze een hele zonnige dag en is ze heel gezellig en veel wakker geweest.

Liefs van Treintje

18. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Oei,
    Ik las ergens dat iemand alweer was wezen joggen. Weet even niet meer wie

Ik loop al jaren hard en ik wil heel graag weer beginnen, maar de fysiotherapeut waarbij in zwangerschapsgym en nagym heb, heeft me op het hart gedrukt dat ik 6 maanden moet wachten. BAAL.

Heeft te maken met een verhoogde kans op verzakkingen, incontinentie en blessures.

Liefs v TReintje

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bij mijn moeder heeft dit wel degelijk invloed gehad op het zwanger raken. Na jaren vergeefs proberen heeft zij uiteindelijk een operatie gehad om de boel op te laten trekken, een jaar later was m'n broertje geboren.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ojee, Mariaatje nu al bevallen? Mariaatje en man, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Daan.

Luna, ik hoop voor je dat Jaron toch snel een ritme vindt ondanks alle hektiek van jongens naar school brengen en weer halen.
    En wat goed dat hij nu toch al wat uit de fles heeft gedronken. Dat gaat vast helemaal goedkomen.

En over de fles gesproken, ik ga hier maar eens een klein meisje uit bed halen voor haar laatste fles en hoop dan op nog zo'n nacht als afgelopen nacht.

Welterusten en tot morgen!

Deel Deze Pagina