ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik besef dat ik daar geluk bij heb!

Ook hier heb ik geluk denk ik : ik leg haar neer en doorgaans valt ze overdag en 's nachts dan in slaap. Soms nog wat gepruttel, maar weinig huilen of zo. Vaak is ze dan wel al heel slaperig na een sessie borst-knuffels-verschonen-knuffel-borst2.
    Alleen 's avonds is een ander verhaal, dan wil ze duidelijk meer aandacht en voedingen.

Almere. En jij?
    Bonbonbloc heb ik in huis...... voor zover ik eraf kan blijven :D

Treintje, wij hebben van het CB hier dezelfde adviezen zo ongeveer gehad denk ik als jij beschrijft van die Ria Blom.
    Wij doen nu wel het lang (20 minuten is laaaaang) laten huilen, maar alleen deze week om de 'test' een goede kans te gunnen. Tot nu toe gaat het een stuk beter dan daarvoor, het in alle rust boven laten slapen lijkt haar goed te doen. Maar dat laten huilen wil ik straks echt inkorten want ik vind het veels te lang. Ik ga nu trouwens al wel 'stiekum' kijken of er niet iets anders aan de hand is.

Wat goed Inez, al dat kolven en aanleggen! Alles wat Yelina kan drinken is meegeomen, en een bijzondere ervaring.
    Wij gebruiken trouwens geen speentjes, om verwarring met tepel te voorkomen.

Luna, is inbakeren misschien iets voor Jaron?

Liesje, wat ontzettend naar dat Rihanna zo veel huilt.
    Ik hoop dat je een doorverwijzing kan krijgen naar de KA. Ook al is er niets medisch aan de hand, dat moet je toch eerst onderzoeken voordat je dat kan uitsluiten.

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Kijk dat pootje nou toch......

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    En Inez, kijk dit is het pakje die mijn mama bij jou besteld heeft na de 1ste goede echo! Mooi hè? :D

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Hoi Natas

Nee dat inbakeren hoeft bij Jaron niet hoor. Hij ligt verder helemaal stil en houdt zichzelf niet wakker ofzo door te maaien met zijn armen.
    Hij wil gewoon wat warmte hebben denk ik :) .
    Ik heb hem vandaag wel in zijn wieg boven gelegd. En elke keer als hij ging pruttelen een aai over zijn wang. Hij zijn dan wel hazeslaapjes die volgen, maaaaaaar ik heb de zolder ondertussen schoon gemaakt, de eerste verdieping, twee trappen, 4 wassen gedraaid en al weg gewerkt en ook nog eens 4 bedden verschoond. Dus ik ben Jaron weer dankbaar, morgen mag hij weer lekker op schoot knuffelen :) . Hij slaapt nu overigens al sinds 11.30 uur. Ik heb hem tussendoor wakker gemaakt voor een voeding omdat ik op knallen stond. Daarna in de reiswieg gelegd omdat ik nog even weg moest en hij slaapt nu nog.

Ik ga zo voor de 2 andere mannetjes pannenkoeken bakken. Zul je zien dat hij wakker wordt zodra ik het gas aan zet.

ik woon trouwens in Zwolle. Dus een meeting (als je dat leuk vindt) moet er wel in zitten. Inez zit op een half uur van mij dus dat is ook dichtbij.
    Ik weet niet of er meer mensen zin hebben in een baby knuffel meeting?

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    leuke foto's natas! echt super!

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lijkt me echt harstikke leuk Luna, een babymeeting!

Jaron is braaf geweest vandaag...... en jij ook, met al je werkzaamheden :D

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lijkt mij ook leuk, een meeting.

Natas, staat lief hoor, dat pakje. Inderdaad goed dat jullie (nog) niet bijvoeden met een fles, dit om verwarring te voorkomen.

Alleen aangezien we hier direct met flesvoeding zijn gestart omdat ik geen BV zou kunnen geven, wordt hier eigenlijk zo goed als alles met de fles gegeven. Gelukkig heeft Yelina er eigenlijk geen moeite mee om het ene moment uit de borst te drinken en het volgende moment uit de fles. En hetgeen ik heb afgekolfd laat ik haar 1x per dag uit zo'n spuitje sabbelen.

Liesje, wat vervelend dat jullie kleine meid zo heel veel huilt. Ik zou inderdaad m'n poot stijfhouden bij de HA en een doorverwijzing eisen en anders via het CB. Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal dat hij jullie daar zo lang mee door laat lopen. Dat hou je lichamelijk en geestelijk toch niet eeuwig vol.

Luna, pffff, wat ben jij druk geweest zeg. Ik kan het hier voorlopig alleen maar bij de lichte klusjes houden. Mag pas na 4 tot 6 weken weer de zwaardere dingen doen. Mannetje heeft het tot die tijd dus flink wat drukker. Maar goed, schoonmama wil hier vast nog wel een paar X in de week komen helpen wanneer mannetje volgende week weer aan het werk gaat. Ik vind het alleen jammer en lastig dat ik Alyssa niet kan/mag optillen. Nou ja, nog een paar weekjes, dan mag het weer.

Yelina slaapt na de meeste flesjes ook altijd wel vrij snel. Zo'n 2x per dag dat het jengelen en huilen is tussen 2 voedingen in. Soms helpt het om een speentje te geven en dan slaapt ze zo weer en soms pakken we haar maar uit bed en laten haar bij ons op schoot of in de box in slaap vallen.
    Met Alyssa hebben we dat ook zo gedaan de eerste weken en ze ging vanzelf minder huilen in bed.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Willeke26, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 25 juni met 38w+5d om 18.12 uur van dochter MEIKE 3080 gram en is 51 cm
    Rebbel, 25 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram
    Treintje1, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Luna, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d om 01.32 uur van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Inez, 39 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 3060 gram en 52 cm
    Mone, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm
    Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM (Thomas Mark), ? gram en ? cm
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, bevallen ? augustus met ?w+?d van dochter ????, ? gram en ? cm, uitgerekend op 4 aug
    Croky, 34 jaar, 1e kindje, bevallen ? augustus met ?w+?d van zoon ????, ? gram en ? cm, uitgerekend 4 aug
    Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 39w+6d van zoon TEUN, ? gram en ? cm

AFSPRAKEN
    1 sept: Liesje cb
    2 sept: Luna cb
    11 sept: Inez cb
    12 sept: Inez kinderarts

De zwangeren kletsen hier:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik kan dat nu nog volhouden omdat mannetje nog vakantie heeft, maar hoe dat volgende week zal gaan? Ik kijk het even aan om te zien hoe het loopt. Alyssa maakt er nu ook geen probleem van dat ik het doe, ze vindt het zelfs leuk om mee te helpen. Kolf vasthouden, aanzetten en ondertussen kan ik haar ook nog voorlezen, dus wanneer ik het op die manier kan blijven doen zou het mooi zijn.

10. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Goedemorgen!

Liesje, Rens slaapt ook al heel lang niet meer gelijk na het eten. Ik knuffel altijd even met hem na het eten, dan in de box en wanneer hij daar gaat jengelen weer lekker naar bed.. Ik heb heel vaak gehad dat ik hem te vroeg naar bed deed en hij dus alleen maar huilde...

Echt fijn hoor Inez dat het zo lukt, verder ook alles goed met de kleine meid?

Mijn kleine man is morgen alweer 2 maanden, time flies..

11. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Bruidje,

Jij zegd dat je Rens nog even in de box laat liggen voordat je hem naar bed doet. Is hij dan wakker?

De reden waarom ik dit vraag is omdat Isis tijdens het eten is slaap valt en dan doe ik haar na een knuffel naar bed. Dan wordt ze na 5 min wakker en begint te huilen. Heeft Rens dit ook gehad?

Groetjes v Treintje

12. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ja heb ik idd ook wel eens..

Wat ze tegen mij zeiden is dat die kleintjes makkelijk in je armen in slaap vallen door jouw lichaamswarmte en geborgenheid. Maar dit wil vaak niet zeggen dat ze moe zijn, dus wanneer Rens dit heeft leg ik hem toch in de box wordt hij meestal weer wakker en gaat spelen en dan een half uurtje later alsnog jengelen dan gaat hij wel naar bed en slaapt

13. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Aha, das goed om te weten ;)
    Ga ik vandaag direct proberen

Groetjes v Treintje

14. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ben benieuwd :)

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik ben gister weer bij de ha geweest en als ik wil kan ik per direct een verwijzing krijgen voor de ka
    maar we gaan morgen eerst naar een osteopaat

16. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hi Dames,
    Ook Pieter "slaapt" tijdens het voeden, maar als ik hem dan in z'n bed leg, dan gaan meteen die ogen wagenwijd open en is ie wakker. Maar aangezien hij ondertussen best wel wat langer wakker mag zijn (voeden en verschonen gaat steeds sneller, en hij wordt wat ouder) hadden we ook afgesproken dat ie vanaf vandaag na het voeden en knuffelen/spelen nog even in de box mag en dan naar bed

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    wegleggen in bed heeft hier absoluut geen zin...dan is het alleen maar krijsen

18. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook, maar dat duurt gelukkig maar 3-5 minuten

19. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hier gaat het krijsen (als je haar laat liggen) gewoon een uur door hoor

net had ik haar op de arm en had ik haar in slaap en denk ik haar weg te leggen in de box maar helaas mevrouw is alweer wakker hoor
    is soms echt om moedeloos van te worden

20. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Meiden, pampers in de aanbieding bij het Kruidvat. 3 pakken voor 20 euro... t'is maar dat jullie het weten :)

Deel Deze Pagina