Ik heb het boek Oei ik groei gekocht. Vind het een leuk boek en lees er af en toe in. Maar ik kijk gewoon naar Danique en tot nu toe heb ik het met haar nog niet nodig gehad dat ik iets wilde verklaren. Ik kan me wel voorstellen dat het een ruggensteuntje kan zijn in moeilijke tijden, maar ik ga er echt geen afspraken op plannen zeg. Hier ging vandaag een fles er niét in Kan zijn dat het wat te druk voor haar was, op bezoek op het kantoor van haar mama. Maar ook thuis spuugde ze de flessenspeen weer uit en mijn borst vond ze overheerlijk. Morgen maar weer even laten oefenen door oma, kijken of dat scheelt (al heeft ze wel al eerder bij mij ook met fles gedronken). Wat heerlijk van dat doorslapen Luna! Hier was het doorslapen eenmalig, 1x per nacht wil ze toch wel graag een slok. Maar het was een fijne voorbode voor mooie tijden
Ik hou me ook inderdaad niet bezig met sprongetjes en ga er al helemaal niet mijn programma op afstellen. Ik ga er maar vanuit, dat we allemaal wel eens wat minder lekker in ons vel steken, dat gaat ook altijd weer over, dus bij die kleintjes komt dat ook wel goed. Boeken over dit soort dingen zal ik zelf dus ook nooit kopen. Wel heb ik van m'n broertje en schoonzus het boek Kijk, vergeijk en verrijk cadeau gekregen. Haar nichtje had dat boek en was daar erg gek mee. Hier heeft het alleen maar in de kast gestaan. Ik heb er überhaubt nog geen eens tijd voor gehad om het zelfs maar door te bladeren. Luna, toppie hoor, dat de nachten langer worden en dat Jaron toch steeds beter z'n flesje leegmaakt. Dat geeft de burger weer moed en komt jouw nachtrust ten goede. Bruidje en Liesje, ja erg sneu inderdaad, als die kleintjes zo verkouden zijn. Yelina is nu ook al bijna 2 weken verkouden. Het leek vorig weekeind en begin vorige week even over, maar het is net zo hard weer teruggekomen. Maar goed, het zal vast wel weer een keertje overgaan. Fijn trouwens dat Rens nu toch weer doorslaapt 's nachts. Zoiets went snel en het valt dan toch weer zo tegen wanneer je er toch weer uitmoet. Al moet ik bekennen dat ik, hoewel het dodelijk vermoeiend is, toch ook best wel genoot van de nachtvoedingen. Het gaf op de een of andere manier een heel bijzonder intiem gevoel zo midden in de nacht. Natas, vervelend dat de fles er vandaag niet inging. Ik denk dat het inderdaad een beetje teveel was voor haar. Zo klein als ze zijn doen ze toch best veel indrukken op. Eerst middag KDV voor het echie ging Alyssa prima af. Ze wilde niet eens mee naar huis, zo leuk vond ze het.
Ik vind de nachtvoedingen ook heel speciaal, alleen zij en ik in de stilte. Ik heb de lach van Danique eindelijk (een beetje) weten te vangen met de camera!
Aaaa wat een schatje Natas! Kleintje hier vanochtend papfles gegeven, volgens mij vond t'ie het wel lekker.. Was wel brullen bij het KDV dat was minder.. straks maar even bellen..
Goedemorgen, even een ego berichtje want ik weet het echt even niet meer.. Michelle is sinds zondag erg onrustig, hangerig en huilerig..en ze kan ook absoluut niet in slaap komen.. Ik heb niet de indruk dat ze last heeft van kramp, want als ik haar op pak stopt ze met huilen.. Haar naveltje is gisteren aangestipt, en daar kan ze volgens de wvk geen last hebben! Honger heeft ze ook niet echt, want als ik haar eten geef (naast haar normale voeding tijd) dan neemt ze 2 slokjes en houd ze op.. het pinkje of het speentje werkt wel, maar zodra die uit haar mond weg valt is het huilen geblazen.. Ik kan zien dat ze hartstikke moe is, maar ze wil er niet aan toe geven.. *zucht* ik weet het niet meer, heeft ze nou pijn of niet? we hebben dus ook een akelige nacht achter de rug..
Hé wat vervelend Lindaa.. helaas hebben ze allemaal wel eens zo'n periode... als ze ophoudt met huilen als jij haar oppakt lijkt me dat ze geen pijn heeft.. van het naveltje niet als het goed is.. (is bij onze man ook gebeurd).. Misschien zou het helpen als je haar inbakerd? Rot he.. als je niet weet wat je moet.. heel herkenbaar
Meiden even benieuwd.. hoeveel tijd hebben jullie (of zouden jullie willen) tussen je kindjes? Mijn man wil nl graag weinig leeftijdsverschil.. en nu dat wij het er thuis zo over hebben gaat het gelijk kriebelen
Heb je al gekeken of ze spruw heeft? Huilt ze ook als ze bij je mag liggen? Pinkje of speen dus niet uit de mond halen
ons lijkt 2 jaar een mooi leeftijdsverschil. Tussen vriend en zijn broertje zit een jaar waardoor er naar zijn oordeel teveel concurrentie strijd was. Verder zou ik het zelf fijn vinden als Pieter goed kan lopen en een beetje kan luisteren. Daarbij komt natuurlijk ook voor mij dat ik op zoek ben naar een baan en ik daar graag een jaar zou werken voor ik vertel dat er een tweede aankomt. Maar mocht er een ongelukje gebeuren is dat ook prima hoor.....
Wat betreft oei ik groei, vind het een leuk boek om te lezen wat voor kunstjes we kunnen gaan verwachten. En Pieter is duidelijk rond bepaalde weken hangerig, hongerig en soms zelfs ontroostbaar. zoals nu bijvoorbeeld en dan vind ik het fijn dat ik weet dat het overgaat en dat ik hem nu niet "streng" hoef te behandelen (in deze periode laat ik hem niet huilen).
Dus toch ook wel weinig leeftijdsverschil bij jullie.. Mij lijkt 2 jaar ook leuk, man wil liever wat minder.. vind ik ook niet erg.. wel pittig denk ik! Ik heb dat ook Mone, vind het wel makkelijk dat je een beetje weet hoe het kan komen
Wij hebben tussen 1 en 2 2jr en 2 mnd zitten en dat wil ik nooit meer. Met 2 jaar is het de egoistische leeftijd van een kind en dat hebben we geweten ook. Timo was vreselijk jaloers op de aandacht die ruben kreeg. Ik vond het een lastige en bewerkelijke leeftijd. Ze lopen alle kanten op en beginnen al echt driftbuien te krijgen. Dus wij wilden tussen 2 en 3 een kleiner óf een groter verschil. Toen Ruben bijna 1 was zouden we er dan voor moeten gaan wilde we een kleiner verschil maar ik was er toen nog niet aan toe. Dus hebben we gewacht. Nu met 3 jaar ertussen vind ik het heerlijk. De 2 groten zijn al redelijk zelfstandig en als ruben dadelijk op school zit heb ik alle tijd om lekker met Jaron te tutten. Maar goed, we hebben natuurlijk allemaal een miskraam historie. Wij hielden daar ook wel rekening mee, in die zin dat het gewenste verschil soms ook niet te plannen is.