ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    niet te druk maken hoor Sam
    klinkt prima

Rihanna ligt altijd boven de curve...nou die zal straks in verhouding niet zoveel zwaarder geworden zijn aangezien dit nou de 2e keer binnen een maand is dat ze ziek/verkouden is

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ach ja, dat is ook zo. En als ik zie hoeveel ze hiervoor spuugde. Dat is ook niet alles. Sinds ze de nieuwe samenstelling van medicijnen heeft spuugt ze bijna niet meer. Dus dat zal ook wel schelen denk ik.. Daarbij is haar vader een heel licht ventje van nog geen 65 kg.. ;) en wel 1.75 lang ;)
    Aah Rihanna heeft wel wat reserve dan ;) !

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ja die heeft zeker wel reserve maar ik ben er wel alert op hoor

4. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Zeker...

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik ga nog even wat doen in mijn laatste 3 kwartier

tot morgen!

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Bonjour!

Dokter bellen: bij elk twijfel bel ik altijd direct! ben liever 10x voor jan met de korte achternaam dan 1x te laat! buiten dat vind ik dat je met babys sowiezo geen grappen moet uithalen en elk "raar" verschijnsel seriues moet nemen!

Kind loslaten:
    hou maar op! ik kan michelle ontzettend claimen! vind het super moelijk om haar uit handen te geven af en toe! en die goed bedoelde adviezen zitten me helemaal ergens hoog in mijn keel!

@Liesje: idd vandaag nog ff afwachten en morgen de boel voorleggen aan CB! en dan evt nog HA!
    jammer dat rihanna niet super heeft gedronken bij oma! knuff!

@Bruidje: ah jou kleine man ook al niet helemaal op en top?! beterschap!

@Sam: klinkt helemaal niet zo super verkeerd hoor de groei van Jildou! en al helemaal als je ook zegt dat papsie ook niet een van de diksten is!

7. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Die CB's toch! Precies ze alles beter weten van je eigen kind! Als ze maar goed drinken en spelen, en lachen en brabbelen! Dan zijn ze gelukkig en zijn ze goed! ;)

8. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Gelukkig de eerste werkdag zit er weer op.

Over oma's die het anders doen kan ik meepraten. Deena heeft vandaag op zulke rare tijden eten gehad, dat heel haar schema in de war is. Mijn moeder is ook altijd bang dat ze het te koud heeft. Als ik op haar slaapkamertje kom (bij mijn moeder thuis), is het net een sauna! Lekker alvast de verwarming aangezet, het was zo koud boven... :(

Deena is in verhouding met haar lengte ook licht. Je ziet de gewichtscurve ook iets naar beneden afbuigen. Maar volgens het cb is dit normaal bij bv. De curves zijn op kv gebaseerd. Haar bolletje is ook net onder het gemiddelde. Eigelijk is ze heel gemiddeld, behalve haar lengte! ;)

Misschien (waarschijnlijk) hebben we een auto gekocht. Een SEAT althea uit 2005. Lichtblauw met van alles erop en eraan, tot cruisecontrole aan toe! En dan past alles straks een stukje makkelijker dan in de Ibiza die ik nu heb. Toch niet zo heel makkelijk met een kleintje.

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hmm dat is vervelend dat ze van dr schema af is.. Hier doet Jildou dat zelf meestal :p
    pff dat herken ik ook, mn moeder riep dat in t begin steeds.. Maar te warm is nog slechter.. Dat snapt ze nu :p

En leuk man een andere auto!

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, inderdaad niet druk om maken hoor. Het ene kind is het andere kind niet. En ook voor die kleintjes geldt, wat er niet aankomt hoeft er ook niet af. Zolang ze maar blijft groeien en tevreden is, lijkt mij dat er niks aan de hand is.

Dat doet de vrouw van m'n vader ook. En maar de hele tijd dat kind aflebberen, euh, zoenen, bleeeh. Ik word er ook inderdaad misselijk van als ik dat zie. Zelf vindt ze het waarschijnlijk ook niet leuk als dat bij haar de hele dag gebeurt, maar dat is natuurlijk heeeeeel anders.

Dat hebben wij gelukkig niet zo, ze weten dat wij dat niet prettig vinden. En helemaal los gaan met Yelina gaat helaas niet, want dan wordt meteen alles ondergespuugd. We moeten wat dat betreft helaas voorzichting blijven met haar. En met Alyssa kon dat ook niet met anderen (zelfs niet met opa's en oma's) omdat ze anders de hele dag erna van slag was en wij vonden dat we dat haar niet aan konden doen. Dat waren voor haar teveel prikkels.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Liesje, lijkt me best lastig als familie oppast maar ze doen veel dingen die jij niet wilt. Ruzie met (schoon)ouders zit je natuurlijk ook niet op te wachten, maar idd jij bent natuurlijk de moeder.
    Mijn zus gaat 1 woensdag in de 2 weken op Danique passen. Dan gaat ze dus minder naar het KDV, vind ik wel prima, en mijn zus wil dolgraag Danique meer zien (ze woont op 90 km afstand). Ik heb er vertrouwen in dat zus onze lijnen zal volgen.
    Oh trouwens, over dat aflebberen : ik heb een leidster op het KDV die dat doet. Niet gewoon een knuffeltje, zoals ze allemaal wel doen, maar helemaal in dat kind kruipen met gekir als "ooooh mijn lekkere ventje". Ik heb haar het bij andere kindjes zien doen maar ze gaat mij net een stapje te ver.

Sam, lijkt mij dat Jildou prima is aangekomen hoor! Danique zit qua gewicht ook onderin de curve, niets aan de hand zolang de kindjes hun eigen lijntje maar mooi volgen.

Bruidje, alles goed met je ventje?

Lindada, hoe was je eerste werkdag bevallen wat je werk betreft?
    Als je een groeicurve wilt invullen die op BV is gebaseerd kun je dit op www.borstvoeding.com doen. Wel een heel verstandig CB die van jou, want een heleboel CB's weten dat niet van de lagere BV-curve en gaan dan lopen roepen dat je met KV moet bijvoeden.

Mijn zus was hier vandaag en die voelde ook het puntje op Danique haar onderkaakje. Chris gisteren nog niet, vanavond wel.
    We zien alleen nog niets :)

Tot donderdag misschien, anders van 't weekend weer!

12. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Ik ken een kindje wat de opvolgmelk alleen onopgewarmt wilde drinken (duurde even voordat de ouders daar achter waren). Dus het zou misschien wel uit kunnen maken :)

Liefs v Treintje

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wij zijn nu ook aan het overstappen van voeding 1 naar voeding 2. Dat lijkt redelijk 'geruisloos' te gaan. De smaak kan inderdaad anders zijn.

Wij proberen dit altijd op te lossen door even een tijdje iedere dag wat meer voeding 2 bij 1 te mengen. (en over een tijdje 3 bij 2). Moedermelk gaat immers ook geleidelijk over op een andere samenstelling, dus waarom met flessenvoeding wel ineens overstappen.

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen dames,
    Ik ben klaar met m'n antibiotica kuur! Jippie!

15. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemorgen meide!

Mone yeaaahhh!
    hier ondertussen al afgestoft! chelle slaapt nu nog steeds! :confused: sinds gisteren half 10! heerlijk!

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jahoe MONE :D !

ZOZO fanatiek Lin!
    Hier even wat langer gelegen, want morgen moet ik weer vroeg ;) !
    Hier ook supernieuws! JILDOU HEEFT HAAR FLES GISTERAVOND ZONDER GEHUIL, GESCHREEUW OF WAT DAN OOK LEEGGEDRONKEN! :D :D :D

17. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    yeaaaaaah sam! :whistle:

18. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007