ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    outfit van vandaag!

ze wilde niet lachen naar mama

2. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Wat een lekker meisje!

3. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Mag ik jullie een hele stomme vraag stellen?
    Durf het bijna niet te vragen.....

Wat hebben jullie kids aan vandaag?

Isis lange broek sokken romper zonder mouwen en longsleve.
    Ik vraag me af of dat te koud is vandaag en of er niet een vest overheen moet.

Dusss....

:oops:

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Jaron had dat ook aan. Als je wilt weten of het te koud is voor haar kun je even in haar nek voelen. Als dat nog lekker warm aan voelt dan is het prima. Met slapen worden ze wakker van kou, dus als ze het dan te koud heeft merk je dat ook wel. (let wel op dat je ze niet te warm kleed in bed, want dan verhoog je weer de kans op wiegendood. Ik word liever zelf een keer extra wakker omdat hij het koud heeft, dan dat hij helemaal niet meer wakker wordt.)

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

Pippo: van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!!! :D

ik ben even niet geweest...
    Milan is niet helemaal lekker! zwaar verkouden, wat nu eindelijk iets minder lijkt te worden en nog een maagdarm infectie! erg zielig dus!

liefs rebbel

6. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Arme Milan.
    Hoe komt hij aan een maagdarm infectie? (hij kan niets verkeerds gegeten hebben. Virus ofzo?)

7. Willeke26

Willeke26 Actief lid

23 nov 2006
    219
    0
    0
    Hurdegaryp
    Hoi meiden

Ik lees dat ik dus ook niet de enigste ben die de kriebels heeft voor een tweede. wij beginnen niet eens aan de pil :) We zien wel. Het heeft 4,5 jaar geduurd voordat Meike kwam dus we laten het op beloop

Pippo gefeliciteerd!

gr Willeke

8. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Ik begin ook niet meer aan de pil tot na de tweede (mannetje weet dat nog niet). Ben die r..pil helemaal zat.

Ik wil niet eerst weer een hele tijd 'ontpillen' als we er weer voor gaan.

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Treintje, inderdaad moet je uitkijken dat je de kleine niet te warm kleed omdat je denkt dat het koud is buiten en dat ze daardoor warmer gekleed moet worden. Het nekje is inderdaad een goede graadmeter om te zien of ze het warm genoeg heeft.
    En ja, het is zeker grappig om te horen hoe iedereen over leeftijdsverschillen denkt.

Liesje, leuke outfit, mooi meisje!

Rebbel, ook al een verkouden kleintje en nog een maag/darmontsteking erbij. Zo'n verkoudheid is al sneu voor zo'n uk, maar die ontsteking is helemaal zielig. Beterschap voor Milan!

Willeke, groot gelijk meid, dat je het op z'n beloop laat. Ben benieuwd wanneer we weer roze nieuws van je zullen horen.

Treintje, oei oei, ik zou toch wel aan mannetje vertellen dat je niet meer aan de pil wilt beginnen. Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat je hem meer dan zat bent en dat je liever niet eerst nog weer een hele tijd wilt ontpillen.

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Vanmiddag bij de gyn heb ik inderdaad aangegeven dat ik het erg jammer vond dat er niet eerder was ingegrepen en dat ik me daardoor niet serieus genomen voelde. Haar reactie was dat ze dachten dat ik banger was dan noodzakelijk en dat ze niet hadden verwacht dat er zo'n klein ukkie uit zou komen. En mocht ik onverhoopt toch nog weer zwanger willen worden, raken en blijven dat er dan veel eerder ingegrepen zou worden dan nu gezien m'n voorgeschiedenis.

De placenta was ook deze keer onderzocht en er zat net als bij Alyssa weer iets van een ontsteking in. Allemaal moeilijke namen, maar het kwam er op neer dat de placenta te klein was en dat hij aan het afbrokkelen was en dat Yelina daar dus niet genoeg voeding uit kon krijgen. Vandaar dat ze vermoedelijk het vruchtwater aan het opsouperen is geweest.

Verder kwam de anticonceptie ter sprake en de Mirena kon ik ook door haar laten zetten ipv door de huisarts. En ze wilde hem ook nog wel meteen zetten als ik dat wilde. Nou prima toch? Dan ben ik er ook maar meteen vanaf. Het was nu toch een goed tijdstip om hem te zetten aangezien ik nu toch ongi ben.

Het laten zetten van die spiraal viel me eerlijk gezegd vies tegen, maar goed, voor de eerstkomende 5 jaar ben ik overal vanaf.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Aan Alyssa kon ik vandaag goed merken dat het heel vermoeiend voor haar is dat ze nu naar het KDV gaat. Ze heeft de hele middag geslapen. De laatste loodjes van een verkoudheid en het nieuwe van het KDV hebben er zo ingehakt, dat ze zo moe was dat ze van 2 tot 5 heeft geslapen en toen ze vanavond weer naar bed mocht sliep ze volgens mij ook meteen.

12. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Rihanna heeft een romper met lange mouwen aan, sokken en een tshirtje met lange mouwen en een broekje....er ligt hier ook een jasje vor als ze het koud heeft

begint er gelijk eentje te huilen hier.....bij de buren 2 huizen verderop zijn ze aan het boren...

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dat is ook niet fijn om aan te moeten horen, dat boren. Hopelijk zijn ze snel klaar met waar ze mee bezig zijn.

Yelina heeft steeds een romper met korte mouwtjes, een longsleeve en een broekje aan. In huis is het warm zat, hebben ze geen extra vestje of jasje nodig, ze kunnen zichzelf immers goed warm houden nu.

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ze heeft altijd van die koude handjes.....

15. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi,

Bedankt voor jullie kledingadvies. Het blijft moeilijk. Ik ben zelf namelijk een enorme koukleum.

Hihi Inez. Ik zoek nog het juiste moment om te vertellen dat ik niet meer aan de pil wil. Dan begrijpt hij nl ook meteen dat voor mij een tweede niet nog jaren hoeft te duren en hij is nog van de schik van de eerste aan het bijkomen (mannen). Ondertussen zorgen we er wel voor dat er voorlopig geen tweede komt hoor ;)

16. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Ja Isis heeft ook altijd ijskoude handjes.

Weet je wat ze vannocht heeft gedaan?
    Ik had geen slaapzakje meer voor haar want die had ze allemaal ondergepoept en dus lang ze in haar kleertjes in bed. Vond ik haar 's nachts toch helemaal aan het hoofdeinde van het bedje terug! Is mevrouw d'r hele bed doorgetijgerd op d'r rug. Ja dus toen was ze helemaal koud.

17. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    milan heeft ook altijd koude handjes!
    hij heeft vaak zo'n pyama aan elkaar aan met voetjes.

als je ze een slaapzak aangeeft hoef je toch eigenlijk geen dekentje te gebruiken?

Milan heeft hier gelukkig tot nu toe allbei zijn flessen op en ook nog geen verhoging, dus ik hoop dat het minder word! het heerst schijnbaar!
    het kan een week of 3/4 duren, maar achteraf gezien denk ik dat hij het al een paar weken heeft, zijn ontlasting stinkt al een paar weken en had regelmatig buikpijn.

owja... Milan heeft ook nog moeite met het optillen van zijn hoofdje, ze denken dat het aan de vroeggeboorte ligt.
    hij krijgt nu fysio aan huis vanaf woensdag! ik hoop dat het dan snel beter gaat! begon me ook wat zorgen te maken, maar de fysio zei dat dat niet nodig was omdat Milan omgerekend pas 6 weken oud is en een kindje van die leeftijd dat ook nog niet zo goed hoeft te kunnen, dus maar hopen dat het straks beter gaat! hoe oud waren jullie kids?

bij mij kriebelt het nog niet voor een tweede, ik denk dat dat alles te maken heeft met het verloop van mijn zwangerschap en de vroeggeboorte van Milan. ik heb niet echt kunnen genieten van mijn zwangerschap en ze hebben me al aangegeven dat de kans op herhaling bij een tweede behoorlijk groot is. dus ik wil eerst volop genieten van ons mannetje, zie het niet zitten weer die ziekenhuis opnames en dan teveel van mijn mannetje moeten missen! maar toch willen we straks graag een tweede kindje en het liefst een jaar of 1,5/2 ertussen... dus jaaaa dan word het moeilijk. we zien wel wanneer het weer gaat kriebelen! :D

liefs rebbel

18. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hallo!

Hier ook weer eens een berichtje, alles goed hier alleen druk met van alles en nog wat.... tja het gewone leven begint ook allemaal weer een beetje te lopen.

Komend weekend gaan we naar zeeland met vrienden, ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen!

19. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    goh die van mij is ook nog aan het bijkomen volgens mij maar hij vind het wel helemaal fantastisch! in tegenstelling wat hij had gedacht van de 1e paar maanden...hij had gedacht dat die maanden voor mama waren en dat papa er niks aan had maar daar is ie nu helemaal van terug gekomen

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Yelina en Alyssa hebben ook altijd koude handjes, maar dat geeft niet. En ik kan me goed voorstellen dat je de kleine warmer wilt kleden als je het zelf ook steeds koud hebt, maar probeer de warmte van het nekje aan te houden als graadmeter. Voelt dat nog lekker warm aan, dan zou ik zeker geen extra jasjes aandoen. (anders komt er straks nog een koukleumpje bij).

Yelina werkt zich ook steeds boven de dekens uit en voelt dan ook wat fris aan, maar ik heb nog nooit een ondertemperatuur gemeten bij haar nadat ze dat heeft gedaan.

Mariss, heerlijk hoor, even een weekeindje eruit. Ben met jou benieuwd hoe het zal gaan.

Deel Deze Pagina