ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Lindaa heftig hoor van dat kindje. Zo is er een kennis van mij die op kerstavond gebeld werd dat ze met spoed naar het ziekenhuis mocht komen. Haar zoon van 6 had nl een bloedonderzoek gehad omdat ze dachten aan pfiefer. Eenmaal in het ziekenhuis hoorde ze dus dat het leukemie was. Eerste kerstdag al een beenmergpunctie gehad (om de soort leukemie vast te stellen) en 2e kerstdag zat de eerste echo er al in.
    Heel heftig allemaal!

Maara weet je, het is heel erg, maar leukemie bij kinderen heeft zo'n goed hoog genezingsperventage. Natuurlijk is het een hel waar ze nu de komende 2 jaar doorheen moeten (ja leukemie behandelen duurt minstens 2 jaar). Maar de gedachten dat hij er bovenop komt houdt me op de been.
    Een ander kennisje van mij heeft een zoon van 6 die 2 jaar terug lymfeklierkanker kreeg. Tja, daar was het slagingspercentage aanzienlijk lager. Maar ook met dat kindje gaat het inmiddels goed. Hij is klaar met chemo, maar dan is er echt niets meer van zo'n lijfje aan weerstand over, dus het is nog steeds ziekenhuis in en uit hoor. Maar al met al gaat het heel goed.
    Dus hou dat voor ogen! En voor nu: blijf vragen hoe het gaat. Weet je welke vraag ik vaak stel: "Welke vraag is nog nooit gesteld en zou je graag willen horen" Dat geeft haar zoveel ruimte om meer te vertellen dat het geeikte verhaal van hoe het met dat jochie gaat.

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Lindaa als ik je verhaal over michelle zo lees dan is ze denk ik van binnen even van slag door andere voeding. Die natte scheten is opzich niet erg.

3. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Lindaa, zou michelle niet gewoon tandjes aan het krijgen zijn?

4. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Jenny en mone: ik weet niet of het tandjes zijn, zou best kunnen! maar voel verder niets in haar mond (kan natuurlijk wel in opkomst zijn, weet ik et!) zag net wel bij badderen dat kontje was irritatie heeft (wat rode pukkeltjes) dus heb daar maar talkpoeder over heen gedaan!

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    tandjes zou ook goed kunnen ja. Daar had ik zo gauw niet aangedacht. Wel vind ik dat er snel tandjes geroepen wordt. Ik weet dat het hier met 4 maanden geroepen werd, maar nog altijd geen tand te zien. Nou weet ik wel dat de symptomen lang aanwezig kunnen zijn voordat het echt doorbreekt, maar soms wordt er ook wel heel snel tandjes geroepen.
    Hou het gewoon even in de gaten!

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Ja daarom! ik denk dat ik het over een andere boeg ga gooien en haar eens op 3 flessen zet! op de verpakking staat dat het alwel mag! eens kijken hoe dit uitpakt! merk nl. ook vaak dat zij bij een voeding niet altijd even veel zin heeft erin! maar ja dan weet ik nog niet wat die poep is HIHIHI.. zolang haar temp goed is, en vrolijk is en toch nog wel wat drinkt maak ik me maar geen zorgen (al doe je dat onbewust toch wel!)

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik bemn niet zo thuis in de fv maar als je nu naar 3 flessen gaat dan los je toch niets op? Want ze drinkt de flessen niet leeg.

8. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    dat weten we dus niet! want omdat er dan dus wat meer tijd zit tussen de volgende voeding, heeft ze er mssn meer trek in!

9. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    heb het zojuist geprobeerd en lijkt wel wat te werken! ipv 3 flessen heeft ze nu 2 gehad en op een bodempje van 10 cc na heeft ze alles op gedronken! :whistle:
    hopen dat het zo blijft!
    normaal kreeg ze dus om 12 uur een fles, maar nu wat fruit en een broodkorst!

heb fotos gemaakt van een brood rokende michelle hahaha! ga ze dadelijk ff plaatsen

10. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Kijk, dat zou mooi zijn Lindaa! :D ben benieuwd!

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hmmm mn mannetje is vanochtend even bij zn ouders langs geweest. (doet ie elk weekend wel even) Nu komen ze straks nog even langs, want ze wilden Jildou even zien... Kan er niets aan doen hoor, maar vind dat zoo dom klinken. Ik ben niet interessant zeker?

12. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    haha jaa ik snap wat je bedoelt!
    of dat er gebeld wordt van ja hoe is het met michelle? ik zeg er dan vaak achteraan ja met mij en hubbie gaat het ook goed! :evil:

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nou idd :p

14. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland

een broodjeroker HIHI

15. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    HIHI wat schattig :D !

17. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Klopt, als je eenmaal kinderen hebt dan tel je niet meer mee nee. Jammer he.

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    HAhahA, nou kreeg wel lekker bakje snoepjes :p
    HIHI...

19. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
  20. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Mone, wat GEWELDIG :) Het is net alsof hij blablabla zegt op het einde!
    Hij zit ook al knap zeg!

Deel Deze Pagina