ZNM mama's

Discussion in 'De mama's' started by tiruja, Aug 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    OOOH nog niet helemaal!
    Kijk Rebbel dat horen we graag! Nou nu nog een goede uitslag, maar daar zit ik eigenlijk niet meer zo over in :D ! En dan go for it meid! :D

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    goedemorgen dames,

hier wel weer een lekkere nacht achter de rug....
    ik heb verder niet bijgelezen, is er nog wat spannends gebeurd?

kreeg wel mee dat Danjo weer zwanger was en een kloppend hartje heeft gezien!
    fantastisch meid! gefeliciteerd!

3. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Natas ik geef niet vaak rapley want hij kan er nog niet zo veelmee. Van de week stikte hij in een sperciboon, dus toen maar meteen een potje open gemaakt. Verder prak ik alles. Partje appel krijgt hij wel ala rapley.
    Brood eet hij goed. Zowel korst als stukjes.

Jaron heeft geen last van de exceem. Wel had hij 1 plek (op zijn buik bij de luierrand) die echt steeds ergers werd. Dus daar heeft hij nu een weekje hormoonzalf voor gehad en dat is nu over. Nu de huid goed vet houden dus elke dag smeren wij hem in met een vasline creme die we gekregen hebben> En dat gaat goed! Nu de pufjes verhoogd zijn gaat het ook met de benauwdheid beter. Gelukkig maar , al is het wel sneu dat hij die pufs nodig is. Hopelijk kunnen we in de lente weer afbouwen!

Wat mij betreft gaat de babymeet gewoon door hoor!

Ik heb trouwens de mei tai wraparound besteld! Ben helemaal gelukkig. En van mijn korte knoopdoek (slendang) ga ik een no sew ringsling maken. Dus de ringen heb ik ook al besteld.

4. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hoi Liese !

Je hebt het er maar druk mee Jenny. Ik heb een draagzak van vriendin gekregen. Net even Jildou erin gepast. Weet niet of ik het nu zo geweldig vind. Voel het al gauw in mn schouders.

5. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    welke heb je dan?
    In principe is de beste houding dat je draagt met je hele rug en bij zwaardere kinderen dat je ook draagt met je heup. Op die manie rmoet je wel tot 20 kilo kunnen dragen.
    Dus als jij het in je schouders voelt dan heb je of geen goede doek (bijv de babybjorn. Die is zowel voor ouder als kind gewoon slecht) of je hebt de doek niet goed zitten.

Als je twijfelt of hij goed zit dan kun je altijd een foto plaatsen he, dan kijk ik even mee.
    Verder doe ik veel tips op op het forum van dragen en voeden.

6. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0

Jaron in de mei tai.
    Hij zit nog niet helemaal goed. Hij hoort zo hoog te zitten dat hij over mijn schouder kan kijken. Maar goed, het is niet mijn eigen doek en pas de tweede keer dat ik hem knoopte, dus al met al zeg ik, niet slecht!

7. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Jaron in de ringsling

Op de schouder kan de stof meer uitgespreid worden zodat ik het gewicht meer verspreid wordt en bij zijn knietjes moet de doek nog meer naar de knieholtes en de knieen hoger, zodat zijn gatje veel meer in een hangmatje valt. Maar verder: HEERLIJK!
    (dit is ook niet mijn doek)
    Zo draag ik hem dus elke dag bij school. Vanmorgen was ik de doek vergeten. Mijn hemel ik voelde gewoon de verzuring in mijn armen.

8. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hihi, Jenny... nou... het is dus een babybjorn, en hij zat nu nog niet goed :p
    Heb jij hem dan over je jas of eronder?

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik heb ook een babybjorn...maar ik heb er nooit geen problemen mee gehad...geen pijn ofzo

10. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    kan allebei, maakt niet uit.

Opletten dat de gekruisde banden op je rug mooi verdeeld zijn.

ik kan inmiddels ook niet meer met de babybjorn lopen, daar is Jaron me te zwaar voor. Maar goed, het is ook een slechte draagzak want er komt veel te veel gewicht op het kruis van het kindje, ipv op het zitvlak.
    (Mijn vriendin had dat haar zoontje zelfs bloed plaste nadat hij er een tijdje ingezeten had. Voor keline stukjes gebruikt mijn man hem ook nog wel hoor.
    Maar ik loop rustig anderhalf uur met jaron en dat doe ik dus echt niet in de babybjorn.

11. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    trouwens die nieuwste babybjorn is veel lekkerder dragen. Die heeft niet alleen gekruidsde banden op de rug maar ook nog een rugversteviger en dat geeft veel meer comfort! Misschien heb jij die liesje?

12. Lindaa

Lindaa VIP lid

Sep 2, 2007
    5,811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Morgen meiden!

Zo hier alles alweer achter de rug!

huisje schoon, was hangt, aardappels en groente staat klaar voor vanavond, michelle en mams weer lekker fris! en straks als ze wakker word krijgt ze eten en dan ga ik even lekker met der aan de wandel! maar nu eerst ff liggen haha!

13. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    jeetje lindaa je verdiend een lintje!

Ik heb pas 1 verdieping schoon en zit nu weer mijn tijd te knoeien.

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik zou het eerlijk gezegd niet weten jenny.....ik heb in ieder geval geen last met dragen maar nou moet ik wel zeggen dat ik er niet 1,5 uur mee loop ofzo hoor

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    pffff ik kom doordeweeks haast nergens aan toe, ik moet vanavond nodig met de was aan de gang maar ja er komt weer een film op wat we graag willen zien en gezellig met mannetje op de bank hangen is ook wel lekker

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik heb me huisje ook weer schoon 2 wasmanden met was ga ik zo opvouwen en heb ook ff gestofzogen afgestoft :D dus nu ff zitten julian is al lang aangekleed en gewassen en heeft al eten gehad :D

veder niet echt bij gelezen was te druk hahaha

17. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hier ook de was opgevouwen, Jildou gewassen en gevoed. Uur met de honden gelopen. Verder nu zo eerst even stofzuigen, ook weer klaar.. Zaterdag hebben we het hier super gepoetst, dus dat doe ik vandaag echt niet weer ;) !
    Liesje, dat is ook lekker, samen bankhangen en als je veel werkt, ook zeker belangrijk! Mannetje en ik hebben gisteravond heerlijk samen gekart met de wii :p ! HAHA nou ja, mannetje kan niet zo goed tegen z'n verlies :p

18. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jenny: ja dat van in het kruis hangen zeg maar, dat had ik net ook al gedacht.. Zal er nog eens even naar kijken, ben verder niet heel erg van de draagzak, maar soms is het wel eens even handig.. Vooral als het overal zo vies is. Jullie willen nte weten hoe mijn cross countrie kinderwagen eruit ziet ;) !

19. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Mariss, heeft Tom nu 2 ondertandjes? Of boven ook al wat?

Sam, dat is lastig als je de vermoeidheid niet voelt naderen. Maar je weet nu idd een beetje waar je grenzen liggen, dus niet de hele woensdag werken.
    Hier zie ik ook precies in de luier wat Danique gegeten heeft. Ik denk dat ze er idd nog niet veel van opnemen, alles moet wennen.

Jenny, gelukkig maar dat Jaron geen jeuk van de exceem heeft, dat lijkt me zo vreselijk. En fijn dat hij minder benauwd is, ook zo zielig.
    Welke kleur wordt je MT? En vind Jaron het wel prettig, niet zo huilen als Danique doet?
    Danique kan ook nog niet veel met a la Rapley en Chris vind het vreselijk eng, dus ik geef ook nog maar heel weinig zo in het handje. Met brood moeten wij nog beginnen, een schijfje appel geef ik ook wel maar dat is meer spelen, een stronkje broccoli eindigt in haar nek en in de bek van de hond :D. In het begin heb ik haar smurries nog gepureerd, nu prak ik het dus er zitten kleine stukjes in.

Over schone huisjes wil ik het niet hebben :( :)

20. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    HAHA Natas :p !
    Nou ik moet zeggen, als ik nu stofzuig, kan ik over een uur wel weer :p Maar goed, ik heb het gedaan ;)

Share This Page