ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Misschien moet ik Danique'je overdag maar flink afmatten....... gister met de verjaardag van m'n zus was een drukke dag voor haar. Ruim 2 uur in de auto en daarin weinig geslapen, bij m'n zus veel mensen en drukte, boven slapen lukte ook niet erg, etc.
    Daar moest ze vannacht duidelijk van bijkomen, want ze heeft van 00.30 tot 08.00 geslapen! En haar mamsje ook :). Ik ben er nog verbaasd van, ben benieuwd wat het morgenochtend wordt want vandaag was weer een pittig middagje.

Luna, de cadeautjes van Babykado zijn zaterdag bezorgd door de TNT, gelukkig net voordat we weg gingen. En ze zijn vandaag goed gekeurd :)

Mariaatje, van harte met je zoon Daan! Wat jammer hoe een ander gelopen is, heftig zeg. Gelukkig gaat nu alles goed.
    En als jij je ergens lekker bij voelt en het goed gaat met je zoontje, dan is het goed wat je doet. Danique heeft hier een práchtig kamertje waar ze nog geen 1 nachtje in gewoond heeft, hahaha! Zij slaapt in een wiegje pal naast mijn bed, ik voedt haar 's nachts in bed en 's ochtends ook + lekkere lange knuffelsessies. Zalig!

Ischa, ik hoop dat je je snel beter voelt.

Inez, ik ben heel erg alles rond Danique aan het 'opslurpen' omdat dit mijn enige kindje zal zijn.
    Het is niet alleen de laatste maar ook het eerste kindje, en soms denk ik achteraf "ooooh, daar had ik meer van moeten genieten maar had het op dat moment niet door". Wat Luna zegt, met de 1ste is alles ook zo nieuw.

Pippo, ik geef borstvoeding. Maar dat maakt voor de duur van het vloeien geloof ik niet veel uit. Ik heb 7 weken gevloeid, was volgens mijn VK geen probleem.
    Heb je in mijn berichtje vlak na je bevalling nog meegekregen dat mijn stiefkleinzoontje ook Geno heet? Mooie naam ;)

2. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Natas, dat berichtje zal me ontgaan zijn...

Mijn dochtertje wou Geno ook de borst geven, hij heeft er even aan gezogen maar dan moest mama het overnemen :)

Ook dochterlief wou eens proeven ;)

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemorgen meiden!
    Zo ik heb een vrij druk weekend achter de rug,
    en nu is het weer lekker rustig! Althans dat is de bedoeling.. maar het gaat nog steeds niet beter met Michelle en haar ontlasting..
    Elke keer vergaat mijn kleine meid van de krampen, en dan bedoel ik niet een kwartiertje per dag, maar net zolang totdat de ontlasting is los gekomen.. dus zo een dag of 2/3 achter elkaar.. en je kan mij niet vertellen dat dit normaal is.. zoals het CB dus zegt! Ik vind het zo zielig om te moeten zien wat voor pijn dat ze heeft, en ze heeft dan ook zo'n moeite om het eruit te persen (meestal komt het ookpas los na langdurig gepor met de thermometer!) en dat terwijl als ze gepoept heeft wel goede poep heeft!
    Ze kunnen van mij het heen en weer krijgen (het CB) ik bel ze vandaag op, en ga per direct over op andere voeding!Ik ga ze vragen of ik die andere voeding eerst moet opbouwen en dan langzaamaan helemaal over of dat je direct over kan! ik neem de smoesjes niet meer van: het is normaal, doe haar in bad, wrijf over haar buik, pak de thermometer,of doe extra water bij de voeding!
    want dit werkt toch niet... Wordt er helemaal gek van! en voel me zo hulpeloos dat ik haarniet helpen kan :(

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hey pippo,

het vloeien heeft bij mij zo'n 5 weken geduurd, een paar dagen niet gevloeid en toen gelijk een ongi erachteraan en die heeft ook wel een week of 2 geduurd dus ik was het goed zat :)

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    vandaag moet Rihanna haar eerste prikjes ophalen...ik weet nou ook al dat ik op het CB commentaar krijg als ze vragen naar de voeding van Rihanna aangezien ze al een tijdje 180+6 krijgt
    ik heb er allemaal de schijt aan, ze kunnen me wat hoor

Rihanna heeft een aantal nachten enorm goed geslapen maar uitgerekend weer afgelopen nacht was weer feest hoor...
    om 22.15 uur de laatste fles en wakker worden om 2.15 uur, speen erin en ze heeft nog geslapen tot 3.15 uur en toen was mevrouw het echt zat
    dus ik eruit en fles erin....en ze was daarna om 6.15 uur alweer wakker en dus niet meer in slaap te krijgen.....
    en nu ligt ze aangekleed en al in de box te brabbelen en te kijken en te bewegen met haar handjes

wat een trien!

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!
    hoe is het hier?
    ben al weer een tijdje niet geweest. druk, druk!

hier gaat het goed! Milan is echt niet lekker geweest van zn buikvirus, maar het gaat nu weer beter! :D vanmiddag zijn 2e prikjes!
    hij heeft afgelopen woensdag zijn 1e keer fysio gehad en dat ging goed! ze maakt zich absoluut geen zorgen en moest het meer als luxe zien dat hij fysio kreeg!

owja... hij is ook nog op de foto geweest! volgens mij zijn ze erg mooi geworden, maar dat zien we zaterdag over een week!

liefs rebbel

7. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoi allemaal!

Hier weer een druk weekend gehad.. nog kraamvisite.. moet je nagaan hahaha.. hij kan bijna lopen!

Hij heeft alweer maat 68.. het is echt bizar.. als ik nu naar al die kleine kleertjes kijkt.. kan ik me al niet meer voorstellen dat hij daar in paste.. wel jammer hoor.. Anderzijds vind ik het wel heel leuk dat hij nu echt wat gaat doen.. Hij ligt nu iedere keer te kraaien van plezier wanneer je op zn buikje blaast etc.. is wel heel schattig!

8. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoe laat moet je? Balen is dat he dat ze dan precies slecht slapen.. Kleine hier heeft 1 1/2 week liggen spoken 's nachts.. geen flesjes maar wel veel wakker.. was gebroken.. nu slaapt hij sinds 3 nachten gelukkig weer normaal..

9. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    haha Liesje zag nu net dat je alweer geweest bent.. wat zeiden ze?

10. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @sam: zie nu dat je bevallen bent van een dochter!
    van harte gefeliciteerd meid!

liefs rebbel

11. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ze hadden geen commentaar op de voeding maar goed ze zit nu ook op dik 6 kilo dus mag ze die voeding ook wel hebben maar ik heb ze ook eerlijk gezegd dat ze al minimaal een week of 2 op 200 cc zit
    ze was goed gegroeid, nu 6160 gram en 60,5 cm en een kei van een bikkel met de prikjes, alleen bij het 2e prikje een beetje gehuild maar toen ik haar bij me had was het al gauw weer goed.
    Toen ik thuis kwam is ze gaan slapen, om 13.30 uur de fles, maar 140 gedronken en een kwartier later alweer in slaap
    ze heeft nog geen verhoging dus laten we hopen dat dat zo blijft

12. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Wat een bikkeltje! Rens heeft er ook niet veel last van gehad de laatste keer gelukkig..

Lekker gegroeid hoor idd.. Welke maat heeft ze nu?

13. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ze schommelt een beetje tussen 56 en 62 en met sommige kleding heeft ze al 68 aan maar dat is nog een beetje aan de ruime kant

kan ook al veel kleertjes opruimen omdat ze te klein zijn....vond gisteren haar ziekenhuisbandje, goh wat een klein polsje had ze toen

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Liesje, fijn dat Rihanna niet heel verdrietig was met de prikjes.
    En nu maar hopen dat ze vannacht weer goed slaapt.

En Linda, heb je het CB nog gebeld? Wat zeiden ze?

15. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    milan had veel last van de prikjes, maar ligt nu lekker te slapen!
    tot nu toe nog geen koorts, hopelijk blijft het zo!

even een vraag: zijn er hier ook al kindjes die op 4 voedingen zitten?

liefs rebbel

16. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    4 voedingen wauw.
    Nee ik zit nog op 6 en soms zelfs 7.

@ Lindaa: Als ik jou was dan zou ik een verwijsbrief vragen voor de kinderarts. Toen ik daar was met Isis, vertelde ik dat ze slecht poepte en toen zei ze meteen dat ik niet met de thermometer aan de slag moest, dat was niet goed volgens haar. Gewoon een schepje lactulose door de fles zei ze. Ik zou het toch even na laten kijken in het ziekenhuis.

Veel liefs v Treintje

17. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    HUP naar de huisarts ermee!

18. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    je hoeft bij het cb geen verantwoording af te leggen. Jij moet uiteindelijk doen met je kind wat je wilt. Zolang je je maar bewust bent van de risico's en gevaren.
    Maar goed, soms ontkom je daar niet aan. Jaron slaapt bij op zij/buik. Tja advies is om dat niet te doen. Ik weet het.
    Teveel kv is schadelijk voor de niertjes maar ik neem aan dat jij dat wel weet.

19. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    4 ? hahaha het zal niet verbazen dat wij nog lang niet aan 4 voedingen toe zijn. Haha soms heb ik er al 4 gegeven voor het lunchtijd is. hahah)

20. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    4 voedingen heb ik vannacht gehaald, weer een kleine terugval...
    Met zijn2e vermaanddag besluit Tom weer om de 2 uur te willen drinken :(
    Ik kijk het even een paar daagjes aan en verwacht dat we het oude ritme dan weer hebben... En Luna, Jaron lijkt qua ritme idd erg op Tom.
    Mooi om te lezen dat wat Liesje een slechte nacht vind voor mij een fantastische nacht zou zijn! :)
    Tja...
    Stiekem toch een beetje ongerust, hoe moet dat in vredesnaam als ik 1 november weer begin? :oops:

Alle verse mamma's gefeliciteerd! O wat gaat het ongelofelijk snel!

Leuk om weer eens terug te lezen, je ziet iedereen steeds vertrouwder worden met de ukkies...

Deel Deze Pagina