ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    23 vakantiedagen per jaar

thats it. Sommige mensen werken per week 40 uur terwijl ze een 36 uur of 38 uur contract hebben en sparen zo ATV dagen. (arbeids tijd verkorting).
    Dus dan heb je er iets meer, maar dat zijn eigenlijk opgespaarde overuren.

2. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Bij ons is het toch wat anders. Hier zijn die 10 dagen familiaal verlof niet betaald.
    Als we zelf ziek zijn dan moeten wij een doktersbriefje hebben van dag 1. Na een maand ziek zijn, en nog steeds ziek, worden bij uitbetaald door de ziekenkas en moeten wij bij de arbeidsgeneesheer...

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ach ja, ik heb soms het idee dat ik elke keer een andere manier heb. Komt natuurlijk ook omdat ik heel erg (nou ja beetje) van natuurlijk ouderschap ben. Niet alleen dus vanwege bv hoor.

4. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Dat heb ik gehad voor ik nu 4/5 werk. 40uren dus een dag extra in de maand. Hier hebben wij (toch in ons ziekenhuis) 20 dagen + 4 extra dagen + 10 feestdagen + een extra feestdag (hier 11juli) en dan anc (per 5jaar, 1 dag) Wel als fulltime.

Als 4/5 is het een stukje minder.

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Oh spannend. Hopelijk gaat alles goed.

6. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    klopt je had toen echt minnen. Vrouwen die dus zoogster waren voor andere vrouwen.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Min_(beroep)

7. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Natas gefeliciteerd en nogmaals fijne vakantie.

Uuuh en verder.... Hartewens succes!

Hier alles oké bij de cardioloog. Over 2 weken belafspraak maar hij was zeer tevreden. Ook goed gegroeid. 23 febr was ze 6290 nu 6520 gram!
    En waarschijnlijk hoeven haar medicijnen niet veranderd en gaat hij straks afbouwen!:)

8. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi dames,

@Jenny, fijn dat het goed gaat op school... Wat betreft bv ik zou niet snel andere bv geven. Wist niet dat het nog bestond trouwens.. Ik bedoel smaakt het niet anders van een andere mama enzo?!
    @Natas gefeliciteerd
    @Hartewens, hoe ver is ze? Niemand klinkt bezorgd dus neem aan dat ze al mag?! Volg het zw forum niet meer..
    @Sam, blij dat het goed gaat met het hartje!

Hier alles redelijk, inmiddels heeft Tycho ook waterpokken en mijn lief is ziek... Ik aan de betere hand. Ga maar wat gezonder leven.

Jooze

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jooze, ach gos, ook Tycho de klos. En je mannetje ook nog eens ziek.. Beterschap daar in ieder geval!

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Sam, fijn dat alles goed was!

Ik ben enorm benieuwd hoe het met Hartewens en baby gaat.

Jenny, als ik terug ben zou ik wel willen weten met welke dingen je dan een andere manier hebt. BV en dragen weet ik (het éen doe ik het ander wil Danique niet).
    Help me er dan aan herinneren.

Tot over een week allemaal!

11. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    En soms hebben we het slechter geregeld.... :(
    Hier 80% van 48 uur is nog altijd bijna 40 uur, maar wel 4 dagen... (overwerk bestaat niet en pas sids dit jaar vergoeding voor avond en nachtdiensten!)

Maar wel leuk werk! Helaas zie ik Tom daardoor nauwelijks op een normale dag... en dat bevalt me helemaal niet!

Jenny, ik ben nog niets tegengekomen wat ik vreemd vond hoor! Ben ook wel van doe maar gewoon (en blijf dus dicht bij de natuur)...
    Ik vind het heel knap dat je de energie hebt om zoiets moois voor een ander te doen, ik kan me voorstellen dat er kindjes zijn die daar heel veel baat bij kunnen hebben (koemelk allergieen etc)

Hier ben ik deze week met pijn in het hart aan het afbouwen gegaan... Ik krijg het nauwelijks voor elkaar om 's middags te kolven en had daar steeds vaker last van en heb besloten die te laten vallen. Ook omdat ik nauwelijks energie over heb en Tom nog steeds veel en vaak drinkt. (op verzoek) Misschien ga ik over een tijdje ook die van de ochtend proberen, maar voor de rest wil ik wel blijven voeden. Langzaam aan maar eens zien wat het wordt... Maar ik merk wel dat ik het ergens ook wel heel moeilijk vind...

12. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Natas gefeliciteerd en fijne vakantie

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Mariss.. Wil Tom wel de fles van jou hebben dan?
    Ik geloof dat ik hier voorlopig nog geen keus heb. Want Jildou wil geen fles van mij..
    Gefeliciteerd met de 7 maanden van Tom!

14. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Ha Sam,

Dank je wel!
    Nou hier ben ik degene die het niets vind hem de fles te geven, maar hij drinkt hem wel hoor! Hij kijkt me even aan van hier klopt iets niet, maar drinkt dan vrolijk zijn fles (was tot nog toe wel steeds bv, vandaag voor het eerst kv) Maar Tom drinkt wel zijn fles zelf... zelf vasthouden met twee handjes!

Sam, allles goed met je dametje? cardio ook helemaal tevreden?

15. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Jaron wilde de eerste maanden ook geen fles. Ik vond dat zo zwaar drukken op mijn schouders. Maar gelukkig koos hij eieren voor zijn geld.

16. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Trouwens Mariss mag ik wel even zeggen dat ik het gewledig gedaan vind dat je 7 maanden volledig hebt gevoed! Ik hoop dat je nog heel lang mag combi voeden!

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Mariss.. heb je me niet gezien ;) .. Ja gaat heel goed met Jildou :D
    Nou het zal wel liggen aan mijn eigenwijze meid: Maar ik kan hoog en laag springen, maar die fles wil ze niet van mij en ook niet als ik er naast sta ;)

18. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    :) :) :) sorry heel flauw maar ik kon het niet laten

fijn weekend! :p

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    HAHA LIESJE :) geweldig ;) !

20. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Jenny bedankt, maar het was en is nog steeds heel leuk om te doen! Op deze manier hoop ik het ook nog een hele tijd vol te kunnen houden. Ik vind het nog steeds vertederend en prachtig, met name als hij halfslapend drinkt... overdag lijkt nu alles interessanter geworden!

Goed zo Sam! Houden zo hoor! en lekker eigenwijs kan je ook als een compliment zien toch?

Deel Deze Pagina