ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Wij hebben vandaag een tuitbeker uitgeprobeert
    Drama.

Omgaan met verandering is niet het meest sterkte punt van mijn uk haha

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb een tijdje geleden ook zo'n tuitbeker geprobeerd, die heb ik toen gauw weer opgeborgen
    maar ik ga het dit weekend nog maar weer eens proberen

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    hmmm, wel bijgelezen, maar ben het alweer kwijt... :oops:
    Jenny: we doen een poging en zien t wel ;) ..

Hier net even toppie. Had nog wat in de fles en zowaar drinkt Jildou het uit de fles van mij :) .. Topkind ;)
    Zit te denken om het straks af te bouwen overdag. Alleen nog avond en ochtendvoeding ofzo... Maar weet het nog niet. Op werk kolven vind ik niet ideaal, maar ik geniet wel weer zo van de bv... Dubio..

4. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Ja dat lijkt me ook heel lastig Sam.

Zou het ook niet weten wat het beste is.

Maar je hebt het iig al bijna 6 mnd volledig gegeven. Vind ik echt geweldig!

5. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Daarom en die 6 maanden maak ik ook wel vol. Als ik ga afbouwen, dan doe ik dat denk ik in de meivakantie.. Eind april. Dan heb ik bijna 7 maanden bv gegeven. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer wat om haar nu straks kv te geven.. Hihi gaat geloof ik beetje tegen m'n principes ;) ! Zal het er straks eens met mannetje over hebben..

6. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hoi meiden!

Kom even snel aanwaaien, want ik heb leuk nieuws. Mijn tweeling neefjes zijn namelijk gister geboren. Helaas wel twee maanden te vroeg, maar naar omstandigheden doen ze het heel goed. Ze wegen allebei 1700 gram (en een beetje) en heten Taeke en Derek.

Ik ga weer, want Deena ligt te brullen in bed... Ze weigert weer te gaan slapen. Zucht...

7. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Gefeliciteerd Lindada :D !
    Hmmm ook zo'n echte meid hoor ik wel daar ;) ! Hihi eigenwijze wezens zijn het toch ;) !

8. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

@Lindada, gefeliciteerd, wel vroeg hoor!
    @Liesje leuk wat je gewonnen hebt!
    @keukennkastjes hebben wij ook niet beveiligd, we hebben ook geen traphekjes. Tot nog toe is het bevallen ben nieud of dat anders gaat worden met 2 kids...

Jooze

9. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi!

@lindada: gefeliciteerd! :D
    @bruidje: fijn dat het weer beter gaat!
    @liesje: leuke prijs gewonnen! :D

ik maak de AB gewoon af want het kan zo in het alle begin nog geen kwaad omdat je dan nog geen bloedband met je kindje hebt!

al ga ik er niet vanuit dat het in een keer raak is! ;)

liefs rebbel

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    wat leuk! En wat een gelijkenis. Ik zit ook op tweeling nieuws te wachten! En... mijn neefje van 2 maanden oud heet DEREK!

11. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Nou dames,

ben dood op en mijn mannetje is weg, ga dus denk ik maar mijn bed in. Morgen een dagje vrij dan kan ik weer aan de slag (met het huishouden enzo).

Jooze

12. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @jenny: hoe gaat het met jou?

liefs rebbel

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mijn bericht over 5 tandjes van gisteren is alweer achterhaald....... zag vanmorgen de 6de! :confused:

Thnx voor jullie antwoorden over de keukenkastjes.
    Zie dat de meerderheid 't niet beveiligd heeft. Daar neigen wij ook naar, en de schoonmaakmiddelen verplaatsen. Maar vind het ook wel een beetje eng, niet alleen door spulletjes die in kastjes kunnen staan maar ook dat er vingertjes tussen de deuren/lades kunnen komen.
    Nah ja, we moeten maar even zien hoe dit gaat werken. Als ik hier 80x op een dag moet zeggen dat het niet mag gooi ik die haakjes erop. Zoals Jenny zegt, daar heb ik ook geen zin in.

En dan nog maar een vraagje van een moeder die ineens achter haar kind aan moet rennen :D : electriciteitssnoeren die over de grond lopen, hoe doen jullie dat?
    Wij hebben op 2 plekken een lamp staan, het stopcontact laag bij de grond en dus de snoeren. Die plakdingen op het stopcontact werken voor geen meter, je trekt ze zo los. En een snoer is ook errug interessant.....

Wat komisch, de acheruitkruipertjes :)
    Danique heeft dat 2 dagen gedaan maar had dus al snel door dat ze iets anders moest doen. Ze tijgert nu echt al snel joh!

Liesje, gelukkig was het niet heel irritant hoor van die iets te veel kapiteiten op het baby-schip. Af en toe een beetje, maar wel te doen.
    Wat een leuke prijs heb je gewonnen!

Bruidje, fijn dat het wat beter met je gaat en straks het gips eraf.

Jenny, helaas kan ik ook niet al werkend op kantoor kolven. Werk met een ander op de kamer en we hebben glazen wanden tussen de gang en de kantoren.
    Nah ja, ik zie over anderhalve maand wel waar het schip strand. Nu voed ik nog 2x per dag. Vandaag zijn we begonnen haar 's middags wat water te laten drinken. Heb gekozen voor direct uit een gewoon bekertje, ze was net als een vogeltje. Verder deze week beginnen met brood eten, over een week of 2/3 wat vlees bij de groentehap (ze eet nu zo'n 150 gram groente/aardappel).
    Dan hoop ik dat ik 1x mag blijven voeden op mijn klokuren. Zou dan een schema krijgen van 's ochtends hier een BV, daar om 09.00 een fruithap, om 11.30/12.00 broodje, rond 12.30 een BV, om 16.00 groentehap met water, 's avonds thuis weer een BV. Wie weet gaat dat werken.

Lastig hè Sam, wel of niet gaan kolven op je werk. Wat dat betreft zit ik riant met het KDV schuin tegenover m'n werk. (niet dat m'n baas daar blij mee is, jammer dan).
    Je zal straks sowieso een voeding kunnen afbouwen als Jildou veel groentehap etc. eet en brood. Zoiets als ik hierboven beschrijf, dat zit er best al snel aan te komen als je schrijft dat je met bijna 7 maanden de voedingen overdag wil gaan afbouwen. Dan hoef je geen KV te geven, de happen en wat water komen er dan voor in de plaats.

Lindada, van harte met je neefjes!

14. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ja een stuk beter. De bronchitis ging mooi over in een goede verkoudheid. Ik hoest nog alsof ik een zware shaq heb gerookt. Maar ik voel me wel weer fit en kan weer praten zonder pauze te hoeven nemen.

Bedankt voor het vragen!

15. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Natas dat schema moet wel kunnen lukken hoor. Als ik het voeden op MIJN verzoek (ivm school) achterwege laat, dan is ons schema op dit moment:

wakker worden bv

ochtend fruit

lunch broodje met bv

middag rijstewijfel, soms met thee, soms water, soms bv

warme hap met bv als toetje

23 uur bv

De kastjes en vingertje is hier ook wel een punt hoor. Want de kastjes kunnen wel op een kier om ze open te kunnen maken. En tja, daar kunnen vingers tussenkomen. Maar dat leren ze snel :) Kijk anders als je hier bent hoe wij het hebben.
    Ik zou in elk geval afwachten wat voor een kindje je hebt. Wij hebben er eentje die op elk knopje wilde drukken en inderdaad het brood aan de videorecorder voerde. Terwijl de ander daar totaal geen belangstelling voor had.
    Snoeren krijgen wij niet goed weg gewerkt. We hebben zoveel mogelijk het geblokkeerd door spul ervoor te zetten. Die plakkers op stopcontacten hebben wij ook ja, de helft is blijven zitten en de andere helft vloog er de eerste keer na het stofzuigen al af.
    Ik hoor jullie verder nog niet over traphekjes :) Daar zijn wij naar opzoek. Er is er eentje gesneuveld dus we moeten een nieuwe.

Kruipen zie ik jaron nog niet zo snel doen. Hij wil wel met zijn knietjes onder zijn gatje maar het is met de houten vloer te glad en glijdt daardoor weer uit. Dus voorlopig gaat hij lekker in zijn achteruit door het huis.

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hé dames..
    Zo de belastingpapieren met m'n moeder ingevuld. Weer paar honderd euro terug :) ! Wij weer blij ;) !
    Natas en Jenny bedankt. Denk dat ik dan nog even lekker doorzet en dan kijk hoe het gaat. Vind het zonde om nu af te bouwen als ze dan weer veel aan de kv moet. M'n moeder en ik hadden het er net wel even over. Sinds Jildou de groente krijgt, ziet ze er beter uit. Ze groeit ook meer. Ben dan ook zeer benieuwd wat ze maandag weegt. Heb het idee dat ze dat wel nodig had/ heeft.
    Volgende week wil ik met fruithapje beginnen. Ze krijgt nu 100/125 gram groente s avonds en dat gaat er goed in.
    Nou ik ga m'n bedje opzoeken. Nekje doet zeer en kan ook wel wat slaap gebruiken ;) !

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Kan ik alleen maar beamen. Vooral dat meer rust en niet continue maar hoeven roepen dat iets niet mag. Vertellen wat wel mag is veel leuker!

Moet ik wel bijzeggen dat we niet alle deurtjes dicht hebben, alleen degene waarvan wij niet willen waar de meisjes bij kunnen komen.

De laatjes waar ze wel bijkunnen, mensen wat een plezier heeft Alyssa toch gehad met het steeds maar weer in- en uitpakken van de laatjes.

En voorkomen dat ze de vingers er tussen krijgen .... ik denk dat dat omogelijk is.

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Goedemorgen dames!
    Hier weer een lekker nachtje gehad. Vandaag een druk dagje. Wat dingen inpakken alvast, het huis even door en nog even het dorp in..
    Vrijdag gaan we een weekendje weg en morgen moet ik de hele dag werken + vergaderen.. Daarna kun je me ook opvegen :p

19. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    gelukkig gaat het weer wat beter! :D

20. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden,
    even een vraagje, ik zat toch een beetje met die AB kuur, dus alleen zaterdag geklust en aan mn temp te zien is mijn eisprong nog niet geweest, ik laat het dan deze ronde maar zo denk ik.. dan weet ik zeker dat die AB geen kwaad kan! ;) zaterdag geklust en als mijn ei vandaag komt zit er te lang tussen, dus kan dan toch niet zwanger zijn?

dan is volgende maand onze eerste officiele ronde! ;)

Deel Deze Pagina