ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ooh LIn.. Ik duim voor je mee. Die van mij poept lekker ;) ! 3x al vandaag ;) !
    Maar is vast zielig gezicht :( !

2. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    die van mij poept ook zo moeilijk.... :oops: ben hartstikke blij met poepluiers tegenwoordig hahahah :D

3. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    we hebben 'm idd lekker laten slapen, hij kwam een uur later, om half 10 dus! ben benieuwd hoe het vannacht gaat!

Sam, 3x op een dag, wat een geluk zeg! Ik vind het zooo zielig als ze van die krampjes hebben joh!

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Gisteren zijn wij naar het CB geweest. Danique weegt inmiddels 4450 gram en is 58 centimeter. (hoe vreemd dat nog steeds sommige dingen van maat 56 te groot zijn, rare maten).

En ze heeft haar 1ste prikjes gehad.
    De prikmevrouw deed snel haar werk maar het was Brullen en Gillen, arm schaap. Ze heeft zich enorm verzet, ik moest bij haar armpjes en zij bij het beentje echt flink kracht zetten om Danique in bedwang te houden.
    Daarna heb ik meteen de borst gegeven voor een troostslok, ze wist te zuigen en huilen tegelijkertijd. Heb de beentjes ondertussen nog een beetje gemasseerd maar niet goed want ik kon er niet lekker bij en eenmaal thuis viel ze meteen in slaap.

Maar dat duurde niet lang. De hele middag was het huilen huilen huilen tot gillen aan toe. Heb voor fopspeen gespeeld tot 's avonds, toen ging het iets beter.
    Wel nog een onrustige nacht, maar dat kan ook komen omdat je na vaccinatie niet mag inbakeren. Godzijdank is ze vandaag weer haar happy zelf, dus al met al valt het wel mee.

Ah Liesje, wat zielig dat Rihanna koorts heeft gekregen en zich zo naar voelde. Dat heeft Danique gelukkig niet.
    En Rebbel, nee hier ook geen harde rode plekken maar ik weet wel dat dat kan gebeuren.

4 voedingen?....... ik vind de 6 bv-voedingen hier al knap ;)

Pippo, wat is Geno een mooi manneke!

Luna, ik heb de bakerdoek hier gekocht :
    http://www.pacco.nl/
    Ik heb ook op MP gekeken, maar vond het toch een wat frisser idee om een nieuwe te kopen.
    Oh, lees later dat je er eentje kan lenen. Dat is fijn!
    Ik heb trouwens geen idee of mijn kdv aan inbakeren mee wil werken. Nou ja, zo niet dan moet het daar overdag maar zonder. Anders weet ik het ook niet.

Linda, gaat het nog steeds niet met je meisje?
    Ga je nog naar een arts toe?

Hey Sam, fijn dat de BV goed gaat.
    Heb net in je album de badderfoto van Jildou gezien, wat een lief prulleke!

Lees ik nou over beginnen met bijvoeden op 3 1/2 maand Bruidje? En Rebbel normaal gesproken met 4 (maar omdat Milan te vroeg geboren is later)?
    Wat vroeg! Ik ben het ook niet eerder van plan dan met 6 maanden.

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Willeke26, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 25 juni met 38w+5d om 18.12 uur van dochter MEIKE 3080 gram en is 51 cm
    Rebbel, 25 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram
    Treintje1, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Luna, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Inez, 39 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 3060 gram en 52 cm
    Mone, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm
    Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 3910 gram en 53 cm
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, bevallen 10 augustus met 40w+6d van dochter RUBY, 3520 gram en 52 cm,
    Croky, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 41w+2d van zoon ?, ? gram en ? cm
    Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 39w+6d van zoon TEUN, ? gram en ? cm
    Lindaa, 22 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm
    Mariaatje, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 17 september met 36+3 van zoon DAAN, ? gram en ? cm
    Wens3, 28 jaar, 3e kindje, bevallen 17 september met 40wk+2d van dochter MARE, ? gram en ? cm
    Pippo, 28 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO, 3350 gram en 49 cm
    Lindada, 26 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA, 3940 gram en 53 cm
    Ischa, 32 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm
    Roshi, 24 jaar, 1e kindje, bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JENNA LYNN 3260 gram
    Sam, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU ? gram
    Joli, 28 jaar, 1 kindje, bevallen 05 oktober met 39wk+1d van zoon QUINTEN 3650 gram en 50 cm

De statistieken

12 jongens
    11 meisjes

AFSPRAKEN
    09 okt: Inez cb
    14 okt: Jaron wennen kdv
    16 okt: Inez cb (voor Alyssa)
    17 okt: Lindaa cb (1e prikjes)
    20 okt: Liesje eerste werkdag
    29 okt: Rebbel controle kinderarts
    30 okt: Jaron cb (2e vaccinatie)
    03 nov: Luna eerste werkdag
    03 nov: Rebbel eerste werkdag
    03 nov: Rebbel cb (3e prikjes)
    04 nov: Rihanna cb (2e prikjes)
    06 nov: Pippo gyn controle
    11 nov: Natas eerste werkdag
    01 dec: Natas CB (2de prikken)
    05 jan : Natas CB (3de prikken)

De zwangeren kletsen hier:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemorgen mamas!

Natas wat zielig voor danique dat ze zo huilen moest, gelukkig gaat het nu wat beter!
    Mariaatje erg he, dat ze zo moeilijk poepen.. weet precies wat je meemaakt!
    Sam: de eerste 2 weken had ik ook zoveel poepluiers van michelle, maar dat is gauw vergaan! mooi dat Jildou iig wel goed poept!

Nou we gaan vandaag de 3e dag in met Omneo, en heb helaas nog geen verbetering gezien, als ze vandaag ook niet poept dan heeft ze al 4 dagen niet gepoept! Ik heb met de wvk afgepsroken om vandaag nog aan te kijken en morgen belt ze me op om te horen hoe het gaat.. Ben benieuwd wat onze volgende plan is als omneo ook niet werkt!
    Ik denk dat we dan naar een kinderarts moeten.
    Helaas heeft die schat nog erge kramp en knettert zo nu en dan wel, maar helaas zie ik niet dat gene in haar pampertje wat ik zo graag wil zien!
    Ze slaapt door de pijn erg slecht, en zodra haar pijn wat afgezakt is zie je haar ook als een blok in slaap vallen!
    Ik heb op internet gezien dat de Pucka Baby een enorme uitkomst moet zijn bij krampen, is er iemand hier die er ervaring mee heeft? en zou het helpen of is het meer een verkooppraatje?

Inez nog super bedankt voor de "spuug" tip.. sinds ik doe wat jij me geadviseerd hebt, heeft ze geen 1x gespuugd.. amper een mondje krijg ik van haar terug! :whistle: het gaat nu al weken super! (gaat toch nog iets goed!)

7. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    JAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!

Ik heb zojuist een gigantische poepluier gekregen! :whistle: (nooit verwacht daar blij mee te zijn hihi!)
    Het was praktisch zo groen als gras, met allerlei rare witte spikkels (sorry voor de details) en ze zat van voor naar achteren er helemaal onder, maar ben zo blij voor haar! Ik hoop dat het nu goed blijft gaan en deze voeding voor haar een uitkomst is!
    woensdag zijn we begonnen met deze voeding, en had gister en vanmorgen dus veel kramp, zou dat misschein komen omdat die oude ontlasting er eerst uit moest? en dat het hopenlijk vanaf nu beter gaat nu ze alle ontlasting van de oude voeding kwijt is?

8. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Linda, wij zijn ook al over gestapt op omneo, maar het kan wel even duren hoor voordat je verbetering merkt! Wat wij ook als tip hebben gekregen is 3x per dag 10 ml water geven, kan je zo geven, of extra in het flesje, maar dat werkt ook wat laxerend! Het is het proberen waard, nietwaar?
    wij hadden van de week ook 3 dagen geen poepluier, god, wat was ik blij toen ik er wel één had haha :), maar geef die omneo even de tijd om zijn werk te doen, ik merk hier wel dat het al iets beter gaat!

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    JOEHOE, wat een heerlijke meid hier :D !
    Gisteravond 10 uur borst, toen kwam ze om 3 uur en om 7 uur weer :D ! En nu zonder gekrijs :D ! :whistle: Dus Sammie is helemaal gelukkig :D !

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lindaa, ik zou bijna zeggen, gefeliciteerd met deze poepluier. Net als Mariaatje zegt, geef deze voeding even de tijd om z'n werk te gaan doen.
    Maar wat zal de kleine meid opgelucht zijn zeg, dat het eruit is.

Zelf heb ik ook een wat moeizame stoelgang en ik kan ook behoorlijke krampen hebben voor het eruit is. En die krampen zijn dan meteen weer over als het eruit is. Hopelijk is dat voor jouw kleine meid ook zo.

Ben trouwens erg blij voor je dat mijn tips zo hebben geholpen. Wat is het dan fijn he? Als ze niet meer zo spugen.

Hier gisteren overigens wel weer een golfje bij een boertje. Maar onze kleine meid is helaas weer verkouden en net als de vorige keer dat ze verkouden was kwam er ook wat slijm mee naar buiten. En dat kan ze dan toch beter kwijt dan rijk zijn. Alleen jammer dat zowel mama als dochter beiden konden omkleden.

Mariaatje, tjee, 7 voedingen van 100 cc alweer. Wat gaat dat hard zeg.
    Yelina zit nu op 5x 130 cc. Meer krijgt ze niet op, dan gaat ze weer spugen.

Sam, geweldig hoor, dat het zo goed gaat met de voedingen. Kan me voorstellen dat je daar helemaal gelukkig mee bent.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Liesje, hoe is het nu met Rihanna? Is ze al weer opgeknapt?

Natas, agossie, wat sneu dat Danique zo van slag is geweest na de entingen. En dan ook meteen zo'n slechte nacht gehad. Gelukkig voelt ze zich nu weer beter.

Bij deze is Danique nu officieel groter dan Yelina. Vanochtend mocht ik met haar naar het bureau. Zij is ook weer APK gekeurd en goedbevonden. Zij weegt nu 4350 gram en is 55 cm.
    Ook onze kleine meid heeft vandaag de eerste prikjes gehad en ook bij haar was het brullen. Het is ook zo gemeen, 2 van die prikken in die arme kleine beentjes, maar wat moet dat moet.
    Nu ligt ze lekker te slapen. Ben benieuwd hoe ze het vandaag gaat doen.

Ik moest trouwens nog wel even verantwoorden waarom ze nu pas voor het eerst naar het CB ging. Tja ....
    Zij waren zelf al een paar weken te laat voor de eerste afspraak en die heb ik afgezegd omdat ik de dag erop ook naar de kinderarts in het ziekenhuis moest. En omdat zij het zo druk hebben kon ik nu niet eerder terecht.

(En dan maar beweren dat het allemaal vrijblijvend en vrijwillig is).

12. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ze is alweer iets opgeknapt....vannacht heeft ze redelijk goed geslapen en werd om 3.50 uur wakker, speen erin en doorslapen tot 6 uur, weer speen erin en daarna voeding om 7.50 uur.
    Alleen was ze gisteravond nog strontvervelend, maar of dat van de prikjes komt vraag ik me af.
    Ik krijg het ook maar niet voor elkaar dat ze doorslaapt van 's avonds tot 's morgens vroeg, ze wordt elke keer tussen 3 en 4 uur wakker

13. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ :thumup: :thumup: :thumup: :thumup: :thumup:
    :thumup: :thumup: :thumup: :thumup: \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/
    =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

14. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    liesje, het is heeeeeel normaal dat baby's snachts komen! Niet te hard willen gaan want dan kan het je alleen maar gaan frustreren. Ik vind dat de meeste baby's hier het ontzettend goed doen!

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Liesje, fijn dat Rihanna is opgeknapt.

En over het doorslapen, wat dat betreft kan ik me alleen maar aansluiten bij Luna. Al behoorlijk wat kleintjes hier doen het lang niet slecht en hoewel het voor ons heel prettig is dat ze wel doorslapen, is het inderdaad heel normaal als ze zich 's nachts nog melden. En de ene keer zul je er wel uit moeten en de andere keer niet.

Hoewel Yelina het wat dat betreft ook lang niet slecht doet, weet ik dat hoewel ik haar vaak pas rond een uur of 07:30 eruit hoef te halen, ze 's nachts op gezette tijden wakker is.

16. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Luna: Kennelijk halen Jaron en Ruben hun batterijen bij een hele goede winkel!
    Tom heeft die winkel ook gevonden! Maar het is ook een heel makkelijk en goedlachs mannetje.... Dat maakt heel veel goed!
    Na een tijdje heen en weer zeuren blijk ik nu ook straks een makkelijke plek voor het kolven te hebben op mijn werk!
    Het bakeren spreek ik je over een goede week nog over, nu is het even helemaal pet!

Verder allemaal de groetjes, Tom roept!

17. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hoi meiden!

Even vraagje; Hoe lang hebben jullie last blijven houden van 'onder'? Ik heb nog behoorlijk veel last als ik moet lopen (bijvoorbeeld met wandelen). Ik had wel verwacht dat het nu wel beter zou gaan. Aanraken kan ik het ook bijna niet. Afvegen bij het toiletbezoek gaat niet, dan moet ik nog deppen. Ik was trouwens op 3 plaatsen ingescheurd en ik had 8 hechtingen inwendig.

18. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    klinkt heel normaal!
    Hebben ze bij alle plekken waar je ingescheurd was gehecht? Wat gehecht is geneest ook weer sneller nl.
    Ik had deze keer het langste van alle 3 de keren last. Terwijl bij timo heb ik een giga knip gekregen want hij móest de volgende wee geboren worden. ben zeker een uur zoet geweest met hechten.
    Bij ruben had ik een klein scheurtje welke met 3 hechtingen gehecht is.
    Nu klein scheurtje en niet gehecht.
    Ik weet dat ik nu na anderhalve week echt last kreeg bij het lopen. niet in huis, maar wel buitenshuis. dus ik heb me toen weer voor 2 dagen opgesloten in huis en toen ging het genezen weer sneller.

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik zie nu dat ik 2 tikfouten in Danique's gewicht heb gemaakt, het moet zijn 4530 gram zijn (ja ja, dan weten jullie het ook goed hè :))

Linda, wat fijn dat je een fikse poepluier heb mogen verschonen! :D ;)
    Persoonlijk zie ik niet wat de puckababy zou kunnen doen bij krampen. Dat is een lichte vorm van inbakeren, maar pijn in je buik is toch pijn in je buik..... ja, de baby kan dan minder bewegen dus misschien wordt hij dan minder snel wakker door de bewegingen. Maar dan toch nog wel door de pijn.
    De 2x dat ik wakker ben geworden door het gekerm van Danique toen ze krampjes had heb ik haar onmiddelijk uit haar inbakerdoek gepeld. Dan moet zo'n kind toch met het lijfje in elkaar kunnen krimpen?

Keurig nachtje Sam, keurig kindje! ;)

Over doorslapen : 1 keertje per nacht zich melden, net zoals Danique doet, vind ik ook héél keurig.
    Tuurlijk hoop ik ook stiekum dat ze tegen de tijd dat ik ga werken de tijd iets opschuift richting 6.30/7.00 of zo. Om rond 5.00 BV moeten geven en dan de wekker weer om 6.30 is niet zo plezant. Maar ik prijs mezelf gelukkig dat Danique zo goed slaapt en maar 1 keertje komt.

Lindada, bij mij heeft het zeker een week of 3 geduurd voor het met m'n kruis wat beter ging.

Mijn duo-collegaatje belde mij vanavond : onze afdeling had een meeting gehad, er wordt gereorganiseerd, de helft gaat naar sales en de andere helft blijft bij support....... mijn naam stond niet meer bij de hare onder support, maar zij blijft alleen bij support en ik ga naar sales.
    Hallo, ik weet van nix?

Geen idee wat ik hiervan denken moet. Kan leuk zijn, kan ook minder leuk uitpakken voor me.
    Maar bespreek dit ff met mij zeg. En veranderingen vind ik op z'n tijd best leuk hoor, maar niet zo als ik straks terug kom en nog aan mijn nieuwe prive situatie moet wennen.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, da's lekker zeg, dat ze zoiets maar zo even doen zonder jou hiervan op de hoogte te brengen. Hopelijk brengt het wel alleen maar positieve dingen.

Maar inderdaad wordt het je kennelijk niet gegund om eerst even rustig te wennen aan 'gewoon' werken naast je nieuwe privésituatie, maar wordt het meteen ook een andere functie. Dubbel wennen dus.

Yelina heeft gelukkig weinig last gehad van de eerste prikjes. Ze heeft gisteren alleen maar heel veel geslapen en vanochtend was ze weer gewoon lekker wakker en vrolijk.

Deel Deze Pagina