ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Pippo:
    Fijn dat het zo goed met je kleine meid gaat! En dan heeerlijk straks geen km's meer rijden..

Jenny:
    Ben het wel met je eens hoor :D ! Vind het gewoon ook wel knap! Maar als ik naar dochter van m'n oppas kijk (kv) die was met 9 maanden al helemaal van de flessen af. Maar goed, daar ga ik niet vanuit hier. Ik ga gewoon ermee door, zolang het lukt. Het idd heerlijk genieten van het contact met je kleintje, dat geef ik helemaal toe! Had ik ook zeker niet willen missen!

Zoo zal hier zo iemand uit bed halen :( ! Arm schaap, nou ja morgen kan ze lekker uitslapen. Het wordt mooi weer, dus we gaan even shoppen met z'n 3tjes :D ! Komt helemaal goed ;) !
    Tot vanmiddag dames!

2. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemorgen!

ah weer een update over bengeltje! niet leuk meis :(
    Hier rond 7 uur uit bed weggerold, en alweer druk aan de poets! mijn moeder komt om half 11 deze kant op, en dan gaan we even lekker shoppen!
    Vandaag krijg ik mijn bestelling binnen van de hema! :whistle: ik heb voor michelle 2 nieuwe kledingsetjes geshopt en een neiuw kleed om lekker over de hele vloer te spelen!
    http://www.hema.nl/nl-nl/home/zoekresul ... d=41301197

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Van de flessen af? Ja en dan? Dan drinken ze uit een tuit of gewone beker. Dat heeft voor mij niet zoveel verschil.
    Trouwens, met 9 maanden al volledig op koemelk? DA's wel heel jong. Ze mogen best op die leeftijd koemelk maar ik zou dat absoluut nog niet volledig doen.(Of bedoel jij dit niet?)

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Leuk linda, lekker shoppen!
    Ik ga vanmiddag even. Mijn ouders zijn weer terug van een verre reis en willen de kinderen graag zien. Dus ik ga daar heen en sneak er dan even tussenuit. Ik ben opzoek naar slofjes voor Jaron in zomermodel. (zooitjes of boumy). Nu zag ik van kiddypads een slofje in sandaal model (stond in de wij jonge ouders) Bij mijn ouders in het dorp is een winkel die dat verkoopt dus ik ga eens kijken of dat wat is.

5. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hoihoi, ben ik weer! Ik wilde gister al langskomen, maar toen lag internet eruit... :( Op dit moment wordt de bovenverdieping voorzien van rolluiken. Lekker als ze straks hangen, maar die herrie vind Deena maar niets. Ze werd ook heel abrupt uit haar slaap gehaald, arm kind. Maar als het goed is moeten ze binnen twee uur hangen.

6. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Jeetje wat een verhaal van Bengeltje! Pfff, hoop dat het snel beter gaat.

Maar ik ga erweer vandoor. Deena is erg aan het jammeren. Ach, kan ze ook niets aan doen. Ze heeft vanmorgen maar een half uurtje geslapen (als dat het al was).

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Zit jij ook via kpn/planet?
    Ik kon gisteravond ook een hele tijd niet op internet. (grom)

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bij ons CB promoten ze het drinken uit betertjes ook. En dan uiteraard niet met koemelk, maar met KV. Het zou voor de spraakontwikkeling beter zijn. En dan het liefst uit een gewoon bekertje of een beker met een rietje en niet met een tuitje.

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    en dan vraag ik me af Inez, promoten ze dan rapley ook? Want dat is ook onwijs goed voor de spraakontwikkeling en voor de motoriek.

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Alleen dan met dezelfde opmerking als Sam. Het zou wat minder hard mogen gaan.

Die interactie die je nu krijgt vind ik echt geweldig hoor, ik vind het prachtig om te zien hoe de meiden zich ontwikkelen, maar ... boehoehoe, ik mis desondanks dat kleine zo.

Ik ben bezig een inhaalslag te maken met inplakken van foto's en als ik zo die foto's zie van toen Yelina net geboren was zou ik zo weer even terug willen in de tijd om het nog 1 keer mee te mogen maken.

Ik moest zelfs even een traantje wegpinken toen ik bezig was met de foto's van de dag dat Yelina van de kraam naar de couv moest. Wat had ik dat graag teruggedraaid om te voorkomen dat ze naar de couv moest zeg. En dan heb ik nog niet eens zulke dramatische dingen meegemaakt als Rebbel en Sam met de kleintjes. Yelina wilde 'alleen maar' niet eten en wat ze at kwam er net zo hard weer terug.
    Maar als je kind op de couv wordt opgenomen, maakt dat heel wat in je los.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bengeltje, dat klinkt heftig meid. Beterschap. Hopelijk ben je snel weer opgeknapt.

Jenny, hoe gaat het nu met Ruben op school? Is hij al helemaal gewend?

Rapley wordt hier voor zover mij bekend niet gepromoot. Zouden ze best mogen doen. Voorlopig doen ze dat alleen maar voor de bektertjes.

12. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    het gaat goed met ruben op school. Wacht ik doe even kopy past van mijn site.

10 minuten : 31 maart 2009
    Elke twee maanden krijgje als ouder 10 minuten de kans om ongestoord met juf te praten. Even rustig praten zonder hangende kinderen om je heen. De enige dreiging die dan de stoorzender kan zijn is de klok. Sommige juffen zetten daarwerkelijk een kookwekker neer en een andere kiest ervoor om het dramatisch uit te laten lopen. Onze juf, Rubens juf om precies te zijn, koos ervoor om het gehele gesprek wisselend van mij en naar de klok te blijven kijken waardoor ik me vreselijk opgejut voelde. Voor mijn gevoel hebben we vrij weinig besproken en toch ging ook ik over de limiet van 10 minuten heen. Jemig zeg, hoe moet het dan als er echt bijzonderheden te bespreken zijn? Of kun je dan een dubbel consult plannen?
    Ruben gaat natuurlijk pas 3 weken naar school, dus eigenlijk is er dan weinig te bespreken. Ik wilde graag even horen hoe zijn start op school geweest is. Die was eigenlijk wel zoals wij hem verwacht hadden, hij schuift gewoon aan. Toch merkten we de eerste week wel dat hij het wat overweldigend vond. Hij kwam natuurlijk uit een klasje van 10 kinderen (met 2 juffen) en zit nu in een klas met 29 kinderen. Maar op school merkte ze daar eigenlijk niets van. Hij deed leuk mee en luisterde goed ( :rolleyes: Hij kán het dus wèl !!). Hij heeft de kunsten dus goed afgekeken bij Timo. Ruben heeft nog geen voorkeur voor rechts of links, dus ik vroeg nog even of dat niet al had gemoeten. Maar nee, het is niet erg, al zullen ze het wel even in de gaten gaan houden. Verder stimuleren ze hem om zelf zijn eigen jas aan te doen, want dat schijnt hij te vertikken. Succes juf! Als je hem zover hebt, geef dan een seintje!;)

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jenny Dat bedoelde ik.koemelk.dat hoeft van mij ook niet hoor.ik wil eigenlijk zien dat Jil straks tussen de middag nog bv krijgt en dan smiddags wat thee met melk.dus dan nog 3x bv.maar nu nog niet hoor.
    Ben klaar met kolven.dus ga weer.

14. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Hier werd de rapley eigenlijk wel wat gepromoot!
    ze wist niet dat ik al van rapley af wist, maar ze zei letterlijk "geef michelle maar stukken groente/fruit"
    verder ging zij er ookniet op in met het waarom!

15. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    leuk jenny dat ze na een lange reis weer terug zijn! waar zijn ze geweest?
    HIHI idd, dan kan jij ff snel sneupen voor slofjes ;)

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Jenny, fijn dat Ruben het leuk vindt op school en dat hij het ook leuk vindt. Ik kan me voorstellen dat het in eerste instantie overweldigend is geweest voor hem. Andere omgeving, andere kinderen, andere juf ... dat is best wel even wennen.
    Wel lastig, zo'n gesprekje waarbij 1 partij steeds op de klok let. Hopelijk gaat dat de volgende keer anders.

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Zooo weeeeeekend, wat een weertje! :D
    Jenny: pff elke 2 maanden? Dat is veel zeg. 29 x 10 min (exc uitlopers).. Nou dat is hier echt niet gewoon, en ik moet zeggen; houden zo. Hebben die juffen niets naast school ofzo?Hier 2x in het jaar! En als er wat is, zijn ouders natuurlijk altijd welkom!
    Maar wel zwaar irritant dat ze steeds op de klok zat te kijken. Ik leg altijd wel even een klokje op tafel, maar dan kijk ik ff als ik wat opschrif, lijkt al een stuk minder irritant.
    Fijn dat Ruben het op school zo goed doet!

Ik heb een jongetje in de groep die net zo oud is als ruben. Kwam ook meteen alle dagen, maar nu dus minder. Hij trok het gewoon niet. Maakt lange nachten, maar t is eerst ook overweldigend allemaal! Ff stapje terug!

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Zo denk ik er ook over, sluit me er helemaal bij aan.
    Ik vind het soms alleen wel zwaar op de werkdagen, dat heen en weer gestiefel naar het KDV en het schakelen in m'n hoofd tussen werk en kind.

Vandaag met m'n manager gehad over voeden nadat ze 9 maanden is geworden, over een maand dus al.
    Ik vind hem iets minder een hork, want hij vond het prima dat ik dan 1x per dag op kosten van eigen tijd naar het KDV ga. De andere voeding die ik nu tijdens kantooruren geef heb ik tegen die tijd wel afgebouwd en ze drinkt al aardig uit een beker, dus ik ben blij.

Bengeltje, wat akelig allemaal!

Lindaa, lekker geshopt vandaag met je moeder?

Een trip down memory lane kan emotioneel zijn hè Inez.

19. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    oh ik schaam me diep :oops:
    rebbel gefeli! een broerttje of zusje voo milan!

20. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    :)
    dank je!
    geeft niets hoor meid! ;)

Deel Deze Pagina