ik heb hier altijd te maken met minstens 1 jaar een kale baby. (en ook een kale man, maar ruben heeft weer lang haar dus die compenseert dat weer.)
HIHI Luna.. Gelukkig maar dat het gecompenseerd wordt ! Luna even vraagje aan jou.. Geef je altijd 2 borsten?
nee niet altijd. Of ik twee borsten geef hangt van verschillende dingen af. Als hij al aan borst 1 lang gedronken heeft en gaat lummelen, dan heeft hij vaak genoeg gehad. Dus dan 1 borst. Maar als ik denk dat hij vrij snel gaat lummelen dan kan het zijn dat de borst 'leeg' is (borst is nooit helemaal leeg want tijdens het drinken wordt er alweer aangemaakt). Dan dus wel borst 2. Als hij bijv (zoals gisteren) om 21 uur komt, dan is dat net te vroeg voor de late voeding. dan geef ik hem 1 borst en probeer hem een uurtje wakker te houden (lekker tutten enzo) en dan pas borst 2 (en naar bed). En soms heb ik niet altijd tijd voor 2 borsten. Over het algemeen zie ik dat wanneer hij een regeldag heeft (heeft hij vaak) dan komt hij wel 8-9 keer op een dag en dan drink thij vaak 1 kant. Als hij minder vaak komt, dan is de borst voller en dan kan hij aan 1 borst genoeg hebben. Ik kolf dan nog wel eens de andere kant af zodat ik weer melk in de koelkast heb voor het oefenen met de fles. Je moet gewoon goed naar je meiske kijken. Probeer van het voeden een gevoel te krijgen. Op een gegeven moment zie je het wel aan je kindje of ze genoeg gehad hebben of niet.
Ik ben bang dat ik er hetzelfde over denk. Bovendien geen kindje is hetzelfde, de een slaapt wel gewoon een hele nacht door, de ander wordt wakker maar weet zichzelf te vermaken en weer een ander heeft daar een beetje hulp bij nodig. Het is jammer voor de papa en/of mama wanneer je kindje tot de laatste categorie behoort, maar probeer je er niet te druk om te maken. Hoe drukker jij je er om maakt, hoe vervelender en vermoeiender je het gaat vinden. Probeer anders op een ander tijdstip je slaap in te halen. Ik ga vaak 's avonds even een uurtje op de bank liggen slapen. En nee, dat is niet gezellig voor mannetje, maar wanneer ik dit niet doe word ik nog ongezelliger ivm slaaptekort. Lieve meiden, het komt vanzelf wel, het doorslapen. De een is er vlotter mee dan de ander. Wie zei dat hier een tijdje terug ook al weer? Voor hun 18e komt het wel goed?
hahahah Inez, mag wel hopen voor alle papas en mamas dat het voor hun 18e goed komt.. anders hebben we nog een lange weg voor de boeg!
Hoi hoi! Nou hier gaat het slapen weer fantastisch.. Mijn man is vandaag thuis en beide mannen lagen om 8 uur nog lekker te ronken toen ik wegging . Kleintje heeft het hele weekend al uitgeslapen tot kwart over 8.. heerlijk! Het kan zo weer anders zijn hoor Liesje, Rens heeft ook wel eens een tijdje dat hij dan opeens weer minder goed slaapt. Dan geef ik m ook gewoon een fles.. dan slaapt hij weer lekker door. Nu gaat het gelukkig alweer 3 weken goed, het zijn bij ons echt uitzonderingen.. Wauw wat een mooie meid Sam, enne lekker zeg dat je al je kleren alweer aankan. Dat is wel heel snel! Hi hi mag je wel hopen he Inez dat het goedkomt voor de 18e verjaardag Ik ben benieuwd hoeveel onze reus alweer gegroeid is, het is echt niet normaal.. Je ziet m echt groeien.. Oh ja, gister zn eerste hapjes fruit.. Hij vond het geweldig!
Sam, al weer op je oude gewicht terug. Ben jaloeoeoers! Hier is het weer worstelen tegen de oude, slechte eetgewoontes. Ik probeer er niet toe te geven, maar dat valt niet altijd mee. Maar hoewel ik niet ben afgevallen, ben ik ook niet aangekomen, gelukkig. Wel wil ik graag weer meer bewegen. Aangezien ik maar 1 hond tegelijk kan meenemen, gaat wandelen met de meisjes en honden samen niet altijd even makkelijk, maar sinds we een kiddyboard hebben waar Alyssa op kan staan gaat dat wel wat makkelijker. En aangezien ik ivm persoonlijke omstandigheden niet kan sporten in sportscholen ben ik sinds een week aan de WII Fit en Sport. Da's best wel geinig om te doen en wat voor mij erg belangrijk is, ik kan het lekker in m'n eigen tempo doen.
Als je meer beweegt en hetzelfde eet moet het ook goedkomen Ik ben alweer een tijd terug op mn oude gewicht, wel fijn hoor..
Ik deed ook altijd sokjes aan omdat hij snel koude voetjes heeft, maar verder is het prima volgens mij..
Hihi, ik doe m'n best, al valt dat meer bewegen niet altijd mee. Ben helaas chronisch moe en ik moet erg uitkijken met wat ik doe, maar het gaat vast goedkomen. Daar twijfel ik niet aan.
Haha, ik lach me rot om Alyssa. Ze is hondje aan het spelen en ik moet haar steeds in de mand sturen. Dan gaat ze snel op het kattenkussen liggen en moet ik 'braaf' roepen. En nog een leuke. Ik heb een bril, mannetje niet. Dus ... mama heeft een bril, papa heeft .... ogen.
aaa wat schattig Inez! Gewoon lekker je eigen tempo blijven volgen.. komt het vast wel goed.. enne anders wordt het toch minder snoepen
HAHA Inez.. Geweldig ! Nou lekker aan de wii fit dus! ! Luna en Pippo bedankt voor jullie antwoorden. Ja ik geef meestal 2 borsten, tussendoor verschoon ik. Maar soms heb ik haar net verschoond en dan heeft ze nu nog wel genoeg aan 1 .. Vind het wel wat lastig soms om nou te bepalen of ze genoeg gehad heeft, of ik haar nog even de tijd moet geven om het even te laten zakken of niet.. Maar goed, de plasluiers en poepluiers vliegen ons wel lekker om de oren ! Ze heeft trouwens wel wat 'leuks' ontdekt.. Het is nu bijna elke keer zo dat als ik haar verschoon, luier pak, ze vervolgens vrolijk gaat plassen.. HIHI dus ze zorgt wel voor was zeg maar ! Ik stond vanochtend voor de spiegel en dacht, het is toch heel gek dat ik 2 weken geleden nog een dikke toeter had en nu gewoon weer 'plat' ben. Ben er wel erg blij mee moet ik zeggen! En nog een vraagje.. Je moet het hoofdje dus steeds afwisselend links/ recht neerleggen met slapen. Maar deze dame draait haar hoofdje heel vaak van de ene kant naar de andere kant.. dus beetje onbegonnen werk zeg maar ! Als ik haar links leg, kan het zomaar zijn dat ze 2 minuten later rechts ligt.. Is dit erg? Zoo..dat was weer genoeg hoor !
Sam, ik probeer dat dus ook steeds.. maar ook deze dame heeft haar voorkeur en zet haar hoofdje steeds weer in haar favoriete houding..
tuurlijk wil iedereen dat de beeb doorslaapt, ook ik en helemaal als ik volgende week weer moet beginnen met werken dan is 4 of 5 keer per nacht eruit niet lekker gisteravond Rihanna in een lekker warm badje gedaan en daarna de fles van 210/7 en daarna naar bed om 23 uur, maar om 2 uur was mevrouw alweer wakker, te vroeg om er alweer een voeding in te gooien na zo'n grote fles, dus speen erin en vervolgens om 4 uur weer wakker en om 4.15 uur een fles van 120 cc, terug naar bed en een half uur later begint ze alweer te huilen.....het breekt je wel op hoor
heb je er foto's van gemaakt? ik kan niet wachten om hier dat gezichtje te zien als er voor het eerst een fruit hapje in gaat... de videocamera staat klaar hihihi Moet eerlijk zeggen als wij aan het eten zijn en Rihanna staat bij ons op tafel in het wippertje kijkt ze ons het eten uit de mond....
dankje Sam, ik probeer me er ook niet teveel over op te winden dat ze zo slecht slaapt maar ik zie het zo zwaar in als ik moet werken... ben nu al erg moe laat staan volgende week