ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Wat een helse nacht weer Liesje.. pfff... dat is wel heel erg zo.. dat heeft die kleine hier nooit gedaan..

Ja we hebben het gefilmd.. zo grappig

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja dat geloof ik wel! Lijkt mij nou ook niet echt ideaal zeg maar! :( ! Jullie hebben ook echt een dondersteen he! Eerst dat gehuil en nu dit weer :( !

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    is erg vermoeiend maar ja het is niet anders, we moeten het ermee doen zolang het zo gaat en gewoon hopen dat het gauw beter gaat

heb je nog meer foto's van Rens, ben wel benieuwd hoe hij er nu uitziet!

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    het is echt een meid met gebruiksaanwijzing hoor!
    maar wij vinden ook wel dat er wat in moet zitten en niet zo'n saai kind moet zijn..maar ja dit is ook wel erg veel van het goede :) :)

we zijn stapelgek op haar!

5. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    HAHA JAAA .. Vind ik ook hoor.. Lekkere pit daar houd ik ook wel van! Mist die van ons ook niet :D !

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Liesje, natuurlijk breekt zo'n nacht je op. Da's ook niet zo gek als je er vaak uitmoet. Jammer dat dat de afgelopen nacht ook weer zo was. Proberen je er niet te druk om te maken is inderdaad het beste wat je kunt doen.

Hoewel ik snap dat je voor je gevoel niet al 3 uur na een grote fles een nieuwe voeding wilt geven, zou ik dat toch eens proberen. Dat zou je een hoop kunnen schelen.

7. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik zal binnenkort even foto's erbij zetten..

Misschien idd gewoon proberen, lekker om 1 of 2 uur die voeding erin.. Misschien slaapt ze dan wel weer door..

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik ben bang dat ze dan teveel van de kv krijgt, dat zou niet goed zijn voor de niertjes...of heb ik dat nou helemaal verkeerd?

maar het is toch ook niet normaal dat ze na 2 of 3 uur na zo'n grote fles alweer honger heeft?

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ben er bang voor maar ik ga het wel proberen want dit hou ik niet vol als ik werken moet

10. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Kan ook nog sprongetje rond de 12 weken zijn dit...

11. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    pffff dan heeft ze al een paar weke dit sprongetje :)

12. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    je kan dan het bedje zo neerzetten (of de box) dat ze of de kamer in kijkt of naar de muur. Vaak zie je dat ze met een hoofdje richting het geluid gaan. Dus dan zou je haar wisselend neer moeten leggen. In bed kan dat lastig zijn, want of je moet het bedje draaien of het bed weer andersom opmaken zodat ze zeg maar met het hoofd aan de voeten kant kan liggen.
    Ik leg Jaron ook nog wel eens op zijn zij op de bank tegen de achterleuning aan (en dan iets naar achteren laten hangen zodat hij niet naar voren rolt).
    En dan kun je ook goed van kant laten wisselen.

13. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Vergeet die klok toch! Geef haar gewoon een volle fles dan. hoezo is het te vroeg? Ik zou niet zo op de klok kijken maar veel meer naar het kind.
    En anders de voedingen anders verdelen overdag zodat je snachts ook een fles kan geven. Kennelijk redt ze het toch niet zonder een voeding in de nacht, ook niet met een halve fles.
    En wie zegt dat het honger is? Warm of te koud zou kunnen. Boer die nog dwars zit.
    Last van de oren?

ik draai al 2,5 maand op zulke nachten. Het valt niet mee, maar het is best te doen hoor, ook met werken. Maar dan moet je het je niet laten frustreren want dan komt het niet goed. Ik pak overdag wel eens een uurtje of ga belachelijk vroeg naar bed en in het weekend mag ik bijslapen. Overigens, maak gebruik van het voordeel bij kv dat je omste beurt eruit kan gaan, dus probeer te blijven slapen als manlief eruit gaat. Weet je, ik denk dat veel moeders bij een eerste kind hier zich op verkeken hebben. Je gaat nog veel vaker 'last' hebben van die kleintjes. Er komt straks wellicht nog een periode dat ze domweg wakker zijn minnden in de nacht en willen spelen. Nou dat is echt niet grappig hoor als je snachts een kind hoort roepen peluh! peluh! (spelen, spelen!)
    Ook krijgen je de periode dat ze bang worden met inslapen en mama blijven roepen, de bedplassers, de nare dromers, bang in het donker.
    Ach tja, met 3 kinderen in huis heb ik in elke fase wel kinderen, dus als de ene me laat slapen, dan meldt de andere zich wel weer. Maar de kunst is dus dat je het je niet frustreren want dan gaat het mis.

(Voordat je denkt dat ik hier alles onder controle heb: neuh ook niet hoor. Ik heb me ook vaak zat de boel laten frustreren omdat ik écht wilde slapen en geen gezeik aan me kop wilde. Maar nu gaat het me heel goed af. Scheelt ook dat Jaron bij me in bed slaapt of in de wieg strak naast me (timo lag op zijn eigen kamer als baby en ruben in de wieg aan het voeteneind). Dus nu hoef ik mijn bed niet uit. Ik voed even snel, schone luier en we slapen een half uurtje laten weer vrolijk verder. (als de groten zich melden gaat manlief er heen, of ik moet net vanwege jaron wakker zijn).

14. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    klopt teveel kv kunnen de nieren beschadigen en je ontwikkelt er vetzucht mee.

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dank je wel Luna. Ze slaapt vooral in de kinderwagenbak. Of even bij mij op bed. Maar dat zijn dan kortere slaapjes ;) ! Als ik eruit ga, gaat zij in de kinderwagen.. Dus kan de kinderwagen makkelijk andersom zetten :D !

16. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hihi, ik ben dus niet de enige met een hongerlap! Deena wilde in het begin continu aan de borst! Ik heb de eerste 5 nachten niet geslapen, alleen even weggedoezeld tijdens het voeden. Gelukkig gaat het steeds beter. Ik heb ook geleerd dat ze best even een kwartiertje mag huilen. Ze vertikt het namelijk om te gaan slapen, maar opeens is ze dan stil en heeft de slaap het toch gewonnen. Ze had dus niet altijd honger. Ook viel ze steeds in slaap tijdens het voeden. Nu houd ik haar wakker, wat ook erg veel helpt. Vannacht is ze om half twee gekomen, en toen pas weer om half zeven! Ik hoop dat ze dit vol gaat houden voorlopig!

17. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Alleen doe ik wel zo'n drie kwartier tot een uur over het voeden. Ik heb het idee dat dit vrij lang is. Hoe lang doen jullie er over?

18. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    bij zuigbehoefte kun je ook een pink geven he. Ik werd ook gek van dat gesabbel aan de tiet. :)

netjes hoor hoe ze het vannacht heeft gedaan!

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hier is het verschillend hoelang ze aan de borst zit. De ene keer elke borst 7 minuutjes ongeveer. De andere keer soms wel een kwartier per borst..
    Vandaag dus 2 keer kort gedronken dan denk ik, komt het wel goed? Dan vind ik het toch wel wat eng. Bang dat ze te weinig krijgt, maar goed, daarna slaapt ze dus wel weer. Heb haar vandaag half 2 gevoed. Vanaf half 3 slaapt ze nu weer en dat doet ze nu nog steeds.. Dan denk ik, dan heeft ze iig geen honger.. of denk ik dan verkeerd?

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dat hebben wij inderdaad ook geleerd. Meestal is het hier ook met 10 minuten tot een kwartier ineens stil en dan ligt ze heerlijk te slapen.

Deel Deze Pagina