ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Willeke26, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 25 juni met 38w+5d om 18.12 uur van dochter MEIKE 3080 gram en is 51 cm
    Rebbel, 25 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram
    Treintje1, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Luna, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Inez, 39 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 3060 gram en 52 cm
    Mone, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm
    Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 3910 gram en 53 cm
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, bevallen 10 augustus met 40w+6d van dochter RUBY, 3520 gram en 52 cm,
    Croky, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 41w+2d van zoon ?, ? gram en ? cm
    Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 39w+6d van zoon TEUN, ? gram en ? cm
    Lindaa, 22 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm
    Mariaatje, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 17 september met 36+3 van zoon DAAN, ? gram en ? cm
    Wens3, 28 jaar, 3e kindje, bevallen 17 september met 40wk+2d van dochter MARE, ? gram en ? cm
    Pippo, 28 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm
    Lindada, 26 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm
    Ischa, 32 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm
    Roshi, 24 jaar, 1e kindje, bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JENNA LYNN 3260 gram
    Sam, 23 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm
    Joli, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 05 oktober met 39wk+1d van zoon QUINTEN 3650 gram en 50 cm
    Nony, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 7 oktober met 39w+2d van een zoon OLLYVIER 3500 gram en 50 cm

De statistieken

13 jongens
    11 meisjes

AFSPRAKEN
    24 okt: Inez controle kinderarts
    29 okt: Rebbel controle kinderarts, Pippo (geno gehoortest)
    30 okt: Jaron cb (2e vaccinatie)
    03 nov: Luna eerste werkdag
    03 nov: Rebbel eerste werkdag
    03 nov: Rebbel cb (3e prikjes)
    04 nov: Rihanna cb (2e prikjes)
    06 nov: Pippo gyn controle
    06 nov: Sam 1e keer CB
    11 nov: Natas eerste werkdag
    13 nov: Inez CB (2e prikjes)
    21 nov: Lindaa CB (2e prikjes)
    01 dec: Natas CB (2de prikken)
    11 dec: Inez CB (3e prikjes)
    19 dec: Lindaa CB (3e prikjes)
    05 jan : Natas CB (3de prikken)

De zwangeren kletsen hier:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0

2. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Woensdag gehoortest gehad met Geno, maar zijn een oortje wou niet registreren, waarschijnlijk vocht achter het trommelvlies ofwel iets niet goed.
    Volgende week woensdag moet ik terug gaan om het nog eens te proberen.

Hier thuis reageert hij wel op zijn rammelaar aan beide oren, raar!

3. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Nou wat vervelend Pippo van z'n oortje. Ik heb wel eens gehoord dat het vaak niets te betekenen heeft en dat het de volgende keer waarschijnlijk gewoon goed is, maar het blijft vervelend. Ik hoop dat het volgende week gewoon OK is.

Hele leuke foto's van je ventje in je album.

Liefs v Treintje

4. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Liesje,

Ik zat even terug te lezen en zag je berichtje over dat het CB had gezegd dat Rihanna maar een uurtje beneden mocht blijven overdag na de fles. Hebben ze je ook verteld waarom? Ik denk dat ze nl refereren aan de methode van Ria Blom en Rust en Regelmaat (hier niet door iedereen gewaardeerd ;) ). Ze zouden een punt kunnen hebben. Als Rihanna overdag te vaak over haar vermoeidheidsgrens heengaat dan zie je dat vaak 's avonds en 's nachts terug. De truc is om haar overdag precies op tijd terug in haar bedje te leggen, op het moment dat ze de eerste tekenen van vermoeidheid gaat vertonen (en toevallig is dat op haar leeftijd vaak ongeveer na 5 kwartier), dus dat bedoelde het CB waarschijnlijk.

Nou wil ik helemaal niet insinueren dat je dat niet allang met Rihanna doet of misschien is ze gewoon een veel wakkerdere baby dan gemiddeld, maar ik moest er opeens aan denken.

Nog een laatste redmiddel, je zou eens kunnen overwegen om haar te gaan inbakeren. Misschien geeft dat haar net dat beetje extra rust die ze nodig heeft om 's nachts lekker te slapen.

Nou een heel verhaal. Ik wil je niets opdringen hoor, maar ik moest opeens eraan denken en ik dacht ik schrijf het gewoon op.

Liefs v Treintje

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Liesje, ik kan me voorstellen dat jullie het nog niet aandurven om de fopspeen te schrappen. Dat is een grote stap met dikke kans dat het huilen op gaat leveren (en zo wil ik de inbakerdoek nog niet kwijt ;)).
    Maar misschien kun je wel beginnen met de speen los te koppelen van het in slaap vallen? Dus tussendoor wel lekker de speen, maar niet als ze in haar bedje wordt gelegd zodra ze slaperig is geworden. Zodat ze zonder speentje zelf in slaap leert te vallen en 's nachts niet hoeft te huilen om de speen. Zul je ook wel door een zuur appeltje heen moeten bijten, maar misschien een goede investering voor je toekomstige nachtrust.
    Toevoeging : ik lees later dat het vannacht wel goed is gegaan, wat fijn!

Hahaha Mone, dan hoop ik maar dat Danique net zo slim is als jouw Pieter en het op de KDV gewoon snapt dat ze het maar met 't flesje moet doen.
    Ik denk niet dat smakgeluidjes maken als jullie aan het eten zijn wil zeggen dat hij toe is aan vast voedsel. Hij doet jullie na, maar zijn darmpjes zijn ingesteld op melk en nog niet genoeg rijp voor vast voedsel met 2 1/2 of 3 maanden.
    Heel veel plezier in Barcelona!

Rebbel, heel veel beterschap voor je oma en jij veel sterkte.

Sam, begin jij al met maat 62? Da's snel, heb jij slagroom ipv melk :D. Danique zit nog vol in de 56, denk dat 62 nog wel een paar weekjes gaat duren.

Pippo, wat een lekker ventje is Geno!
    Ik zal duimen dat de volgende gehoortest helemaal goed gaat.

6. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Goedemorgen iedereen!

Tis hier erg rustig vandaag? ;)

7. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Druk bezig met de kindjes, of ook mama's die al moeten aan werken! :(

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    mama's die moeten werken, nou ja vandaag heb ik wel vrij

zit er nog steeds sterk over te denken om de kinderarts op te bellen en te vragen over de Nutrix
    maar mannetje is daar niet zo weg van omdat het pas vanaf 4 maanden mag...

wat moet ik nou?

9. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Je kan altijd eens informeren, misschien dat de kinderarts een ander alternatief kan geven?

10. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Goedemorgen dames..

Natas, nou idd, gaat echt snel. Maar ja, dat heb je met een bijna acht ponder en slagroom in de borsten ;) ! Maar goed, beter zo dan dat ze niet groeien of wat dan ook toch? ;) !

Jildou had gister een prutoogje, vandaag eigenlijk over, maar heb het idee dat ze last van dr keel heeft en is niet helemaal lekker. Zal haar zo even temperaturen want ze heeft nu ook wat warme wangen.. Vind het wel wat eng, anders straks de ha maar even bellen... M'n moeder komt oppassen zodat ik even rondje met de honden kan doen.. Want ze moet er nu maar even niet uit!

11. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    He meiden!
    Ik ken ook het principe van rust en regelmaat van Ria Blom. Ze zegt inderdaad dat je bij de eerste tekenen van vermoeidheid de baby in bed moet leggen. Alleen verteld ze er niet bij wat je moet doen als de kleine vertikt om in slaap te vallen. Hoe lang moet je ze laten huilen? En wat te doen als die tijd dan voorbij is? Jullie surgesties?

Jeetje Sam al in maat 62?! Deena zit nu in maat 56, maar is vaak nog te wijd. Ze heeft het nodig voor de lengte en de mouwlengte, maar de breedte is niet nodig. Ik vind trouwens dat veel babykleding raar breed en kort is! Of ligt dat aan mij? Misschien heb ik wel een lange slanke baby... ;)

12. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Nog een ander vraagje; Hoe lang is normaal dat babies geen poepluier hebben? Deena heeft al de hele week alleen maar plasluiers. Ik heb wel gehoord dat het bij ongeveer 5 weken een paar dagen zo kan zijn, maar dat is ze nog niet. Ze laat trouwens wel genoeg windjes...

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Lindada.. Ze heeft gelukkig ook nog wel 56 aan hoor :D ! Maar is net hoe het valt. Maar idd veel kort en brede kleertjes!
    Uuh poepluiers.. Idd als ze een week of 5/ 6 zijn is het niet erg dat ze maar 1x in de week poepen. Kan wel voorkomen.. Maar nu al weet ik niet... HIHI ik heb hier meer poepluiers dan alleen plasluiers ;)

14. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ja, sommige kleertjes vallen klein of juist ruim. Je kan beter kijken naar de grootte dan naar de maat. Deena heeft nog wel een paar dingentjes maat 50 (rompertjes), die zijn soms nog groter dan de 56 variant...

Ik had eerst ook bijna alleen poepluiers, ik was verbaast als het alleen een plasluier was. Maar nu heeft ze al 5 dagen alleen plasluiers... Ik ga wel even op google zoeken denk ik...

15. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Gelukkig ik dacht al dat Tom uit verhouding was :confused: nee hoor ook hier vaak veel te breed tov de lengte, nou is Tom wel heel lang steeds op bovenste streepje en gewicht naar lengte net boven het onderste...

Ik heb alleen volgende week nog maar verlof en ik vind het zo dubbel weer aan het werk, ergens heel leuk, maar Tom niet bij me.... :oops:
    Het lijkt ook wel of ik nu overal aan twijfel, nu is er eindelik een soort van regelmaat, maar twijfel ik weer of hij niet te weinig drinkt... Als hij 's avonds een flesje krijgt drinkt hij maar 80 ml, terwijl hij met ruim 6 kilo toch echt zo'n 110 zou moeten hebben, maar hij slaapt er wel 3-4 uur op.

Hij is voor het eerst verkouden, zielig hoor... snotneusje en flink niezen... Mooi excuus ook om weer een beetje te rommelen, maar ik moet zeggen over het algemeen gaat het hier stukken beter. Al heeft hij de nacht van 7 uur slapen gecompenseerd met een nacht a 2 uur... Hij zal het wel leren voor hij 18 is!

16. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    heeft iemand Luna trouwens nog gehoord, die heb ik al een poosje niet meer gezien hier of heb ik wat gemist

17. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Hoihoi, kom ik hier ook weer eens aanwaaien.
    Sorry meiden maar ik heb het erg druk en ook minder behoefte om veel achter de laptop te zitten, nu ik weer zoveel kan zonder die dikke buik!

Nog ff voor het lijstje: mare woog 3710 gram en was ongeveer 52 cm.

Las nog iets over vaste voeding en nutrix: Ik begin hier pas met 6 maanden met bijvoeden, 4 maanden is echt de ondergrens hoor.

Hier gaat het verder lekker met mijn kleine meid. De bv gaat goed en de nachten ook. Ik voed haar ongeveer 7 keer per etmaal, en 's nachts 1 soms 2 keer hangt een beetje af hoelaat de laatste avondvoeding uitkwam.

Verder vind ik het ook zo hard gaan, over 4 weekjes alweer werken, moet er niet aan denken om mijn kleine meisjes dan achter te laten, ook al ben ik dat al gewend met de andere kindjes, ik vind het gewoon weer moeilijk hoor.

18. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hpoi Lindada,

Volgens Ria lom mag je je kindje een half uur laten huilen maar ik vind dat zelf behoorlijk gemakkelijk gezegd. Isis huilt zichzelf altijd heel dramatisch in slaap ;) maar meestal duurt dat 2 tot 10 minuten. Als ze erg over haar toeren raakt dan ga ik haar troosten. Als je kindje een beetje jammert dan kan je dat op zich best even laten duren, sommige kinderen hebben dat nodig om in slaap te vallen.

Misschien een tip. Ik ben gewoon eens een paar keer naast Isis d'r bed gaan zitten om te kijken wat ze nou deed. Toen zag ik dat het huilen wel hard klonk, maar dat ze duidelij kin slaap aan het vallen was (oogjes vielen dicht enzo). Misschien kan je er zo achter komen hoe jouw kindje in slaap valt.

Liefs v Treintje

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hoi,

Even berichtje tussendoor. Ben erg geschrokken.
    Krijg sms van Sam: Dochter is heel erg ziek, weten niet wat. Zijn in het ziekenhuis, maar ze had hartslag van 250 en hield in zh op met ademen. Zou nu overgeplaatst worden naar ergens anders...
    Vond dat jullie het even moesten weten.

(Ik ben bij mijn ouders, maar kijk vanaaf nog wel ff hier. Als ik meer weet zal ik het wel vertellen.)

Gr, Wendy

20. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    O nee wat erg van Jildou. Krijg er kippevel van.

Heel veel sterkte voor Sam, d'r man en natuurlijk haar meisje.
    Jullie zijn in mijn gedachten

Heel vaal liefs v Treintje

Deel Deze Pagina