Oh jee Sam! Wat ontzettend eng, lieverd ik duim voor jullie en je meisje. (dank Wendy voor ons op de hoogte houden)
Lindada, ik laat Danique 20 minuutjes huilen maar wel naar gelang het huiltje. Als ze echt gilt en krijst heeft het geen zin en ga ik er eerder naar toe om een troostslok te geven. Is het meer 'normaal' huilen of jammeren, dan wacht ik 20 minuten. En het is maar een paar keer gebeurd dat ze die vol maakte. Als Danique wel eens in de box in slaap valt zie ik soms hetzelfde als Treintje beschrijft. Ligt ze wat te jammeren maar dan staan de oogjes al helemaal op standje lodderig. Liesje, zat nog es aan het slaapprobleem van Rihanna te denken. Hoe slaapt ze overdag? Te veel is niet goed voor de nachtrust, te weinig ook niet. Het zou idealiter zo'n 3 uur overdag moeten zijn op deze leeftijd. Een korter dutje 's morgens, tussen de middag de langste, eventueel aan het einde van de middag nog een hazeslaapje. Misschien kun je hier nog wat mee? Mariss, geniet volgende week van je laatste weekje verlof! Ik zou me geen zorgen maken om het drinkgedrag van Tom zolang hij zijn happy zelf is hoor.
Hey dames.. Snel even een berichtje van mij. Kom net uit het UMCG. Jildou heeft een hartritmestoornis gehad. Ze werd vanmiddag na het voeden wat blauw om het mondje en jengelde wat vreemd. Naar de ha en die vertrouwde t niet helemaal. Naar de kinderarts gestuurd! En daar was ik en ze waren bezig met infuus en ze was nog aardig helder en druk aan het zuigen op mn vinger. 2 minuten later stopte ze met ademen. Nou dat wil je als moeder niet zien. Dat beeld ! Ze is geintubeerd en is van H'veen overgeplaatst naar het umcg (groningen) en ze is nu stabiel. Ze heeft zeg maar een knoop extra en die heeft een kleine circulatie in het hart 'gemaakt' waardoor ze een hartstlag had van 256. Maar naar omstandigheden (ze wordt in slaap gehouden) maakt ze het nu goed. Ze moet iig 7 dagen stoornisvrij zijn voordat ze naar huis mag. Ik houd jullie verder op de hoogte!
jeetje sam wat schikken meid Ik hoop dat het nu de goeie kant op gaat meid Ik duim vreselijk hard voor jullie een hele dikke knuffel
daar schrik ik heel erg van! Ik hoop dat alles goed komt met Jildou Sam en man vanaf hier een hele dikke knuf en heel veel sterkte!
's morgens slaapt ze ongeveer 3 uurtjes, tussen de middag helemaal niet en 's middags hooguit een uurtje of 2 en dan 's avonds meestal van 19 tot 22, dan maak ik haar wakker en gaat ze na de laatste fles van 23 uur naar bed' volgens mij slaapt ze niet teveel, als ze moe is wordt ze enorm jengelig en moet je haar echt wel in bed leggen anders is er niks mee te beginnen
Jemig Sam, dat wil je als ouder zijnde inderdaad niet zien. Heel veel sterkte meid, hopelijk komt alles goed met de kleine meid.
Dank jullie wel! Hier gelukkig redelijk goed geslapen! Jildou is de nacht goed doorgekomen, geen hartritmestoornissen meer gehad. Alleen voelt ze zich nog niet helemaal prettig. Veel stress en daarom heeft ze nog wat morfine gekregen vannacht. Maar ze vecht ook erg tegen de tube van de beademing. Ons kleine vechtersbaasje! Half 11 mogen we weer bij haar zijn. Dus even eten en dan die kant weer op!
sam, wat erg meis! een hele dikke knuffel voor jou en manneke! hoop dat ze geen stoornissen meer krijgt.. sterkte meid
Sam, wat vreselijk eng! En wat goed van je dat je er zo vroeg bij was en al bij de KA zat toen ze op hield met ademen. Ik duim voor je meisje!
Ieder kind is natuurlijk anders, maar in het boek van Gina Ford wordt een ander ritme aangeraden. Toevallig zit Danique aardig op dat schema en lopen de nachten hier goed. Het gaat dus om die 3 tot 3 1/2 uur slaap overdag (overdag is tussen 07.00 en 19.00 uur), niet minder maar ook niet meer. In de ochtend rond 09.00 een slaapje van 3 kwartier tot een uurtje (wakker maken als ze nog doorslaapt), 's middags vanaf 12.00 de grote dut van 2 uur of ruim 2 uur, in de namiddag evt. een hazeslaapje. In de ochtend veel slapen geeft een wakkere baby aan het begin van de middag die niet meer wil slapen maar aan het eind v.d. middag te moe is om het te redden tot bedtijd. Aan het einde v.d. middag veel slapen kan problemen geven in de nacht. Afijn, volgens die mevrouw zou het zo het beste zijn en hier is dat idd zo.
haai iedereen, ik wilde even komen melden dat ik op Dinsdag 21/10 om 10.46u mama ben geworden van een prachtige dochter Lyana Van Den Broeck. ze woog 2kg710 bij de geboorte en is 48 cm... ondertussen weegt ze 2kg640. na twee dagen afvallen is ze vandaag 40 gram bijgekomen, het is een wolk van een baby de bevalling was kort maar hevig maar ik ben zo enorm blij met men princesje! voor alle mama's een dikke proficiat! x
Van harte gefeliciteerd! Ik heb de fotootjes in je album gezien, wat een plaatje! Maar, je schreef niet eerder in dit topic. Wil je dat wel gaan doen?
Sam, fijn dat het vannacht zo goed is gegaan met Jildou. Ik kan me goed voorstellen dat ze zich niet prettig voelt. Nog aan de beademing, medicatie. Dat is allemaal niet niks voor zo'n kleintje. Doen ze in jullie ziekenhuis niet aan rooming in? Zodat je dag en nacht bij haar kan blijven? Liesje, je vroeg naar Luna, ik zag dat ze in de regio Zwolle vakantie hadden deze week. Zouden ze in de herfstvakantie niet weggaan? Liz, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Lyana. Ook al zo'n heerlijk klein krummeltje. Geniet er maar lekker van meid!
He dames. Een aantal van jullie hebben wel mijn hyves. Daar staat update. Als iemand van jullie die berichtjes even wil kopieren naar hier, heel graag.. Lindada/ Therese/ WWJC/ ISCHA hebben allemaal mn hyves wel! Voor nu is Jildou nog steeds stabiel en niet meer in levensgevaar. Het is nu nog afwachten of ze er wat aan over heeft gehouden. Dat is het spannendste nu ! Verder zijn ze de hele boel wat aan het afbouwen! Dus gaat stiekem weg de goede kant op ! Inez.. Neej op de IC niet. We konden wel in het Ronald MC Donaldhuis, maar ze is stabiel en de afstand etc is wel te doen. En het gaat nu nog steeds goed gelukkig.. Of eigenlik steeds stiekem met kleine stukjes beter!
je, Sam wat vervelend! gelukkig gaat het nu rustiger. Mooi dat ze zo'n vechtertje is! Veel succes en sterkte, ik duim voor Jildou. Natas hoe lang is Danique wakker dan? Tom houd het hooguit 1,5 uur vol...
Zo, zijn weer thuis. Jildou haar beademing is een stape terug gezet. Dus dat is positief ! Dit syndroom is verder goed te behandelen met medicijnen en waarschijnlijk krijgt ze het niet weer. Ze kan als ze een jaar of 15-20 is via de lies de knoop laten wegbranden. Maar dat is misschien ook wel niet nodig.
Sam, ik ben blij te horen dat Jildou nu buiten levensgevaar is. Ik kan me voorstellen dat als het goed te bereizen is dat je dan liever thuisbent dan in het RonaldMcDonald huis. Hopelijk hoeven jullie niet lang heen en weer te rijden en hebben jullie Jildou snel weer thuis.
Dat hopen wij ook. Al is nu de eerste stap dat ze straks van die beademing af is en dat ze gewoon weer huilt en de ogen open heeft etc en dat ze weer op de arm kan. Ze hadden het vrijdag over 7 tot 10 dagen. Dus wat dat betreft is dat positief! 's Avonds vind ik echt een hel, als we weer bij haar weg moeten en zonder haar vertrekken. En dan kom je thuis en een lege kinderwagen, box, bedje etc.. ! Maar goed, ze is de nacht weer goed doorgekomen. Ze heeft lekker geslapen! Wij kunnen trouwens ook alleen maar tijdens bezoekuren naar Jildou toe, dus vandaar ook de beslissing dat we naar huis gaan. Ja tenzij er wat met haar gebeurt natuurlijk. Maar het gaat alleen maar elke keer wat beter!