Sam, gelukkig maar dat het steeds beter gaat. En ja, het is zeker absoluut niet leuk dat je de kleine meid achter moet laten in het ziekenhuis. Ik vond toen ook het vooruitzicht dat Yelina eventueel achter zou moeten blijven toen ik naar huis moest ook vreselijk. Je wilt toch het liefste de hele dag bij je kindje zijn, zeker wanneer ze ziek zijn. Medische zorg kunnen ze uiteraard het beste verzorgen in het ziekenhuis, maar alle overige zorg, daarvan is toch voor de kleine het beste dat papa en mama dat doen.
Precies.. Nou we mogen nu iig zelf de luier verschonen en haar mondje wat schoonmaken etc! Maar gaan er weer vandoor.. Tot vanavond! X
Ha Sam, gelukkig goede berichten! Ik hoop dat ze vlot van de beademing kan en mag... Maar gelukkig bouwen ze al af dus doet ze het (meer) zelf Wat ongelooflijk moeilijk moet het idd zijn als je weer bij haar weg moet aan het eind van het bezoekuur. Leg je nu ook iets wat naar jullie ruikt (knuffel waarmee je hebt geslapen of zo) bij haar? Ik kan me nl voorstellen dat niet alleen jullie haar missen en zo ben je toch een beetje bij haar? succes! Hier vandaag weer wezen zwemmen, mannetjes samen in het water was erg leuk! Alleen bedacht mijn vriend zich geen 2 keer en ging wel heel enthousiast lang met de kleine evn kopje onder.... mamma had als enige grote schrik Verder nat saai en grijs herfstweer
Ah Sam meis, het lijkt me echt heel moeilijk om je kleine prulletje daar 's avonds achter te moeten laten. Het is dat dit het beste voor haar is, maar lijkt me heel zwaar. Ik had gisteren even gegoogeld op het syndroom (ben naam ff kwijt) en las dat het goed te behandelen is. Gelukkig maar! Kun je nu nog BV geven, ben je aan het kolven? Over Luna, die was idd een paar dagen weg en zal vandaag wel weer thuis komen/zijn. Mariss, Danique is zo'n 2 uur wakker tussen slaapjes door. Maar als Tom het niet verder dan 1,5 uur redt kun je ook wel een beetje dat schema volgen. Dan komt er waarschijnlijk 1 kort dutje bij, ik denk dat het in deze filosofie het belangrijkste is dat de baby een middelgroot slaapje in de ochtend doet, een lange dut aan het begin van de middag en hazeslaapje(s) aan het einde van de middag. Wat leuk dat zwemmen! Ik ga waarschijnlijk donderdag voor het eerst.
Ik heb een poep/luier vraag Danique poept zo'n 2 tot 3x per dag. Ze knettert dan als een ouwe kerel en volgens mij spuit het er met aardig wat kracht uit. Zo'n 2 weken terug begon ze elke keer door te lekken, ook met direct verschonen waren haar kleertjes vies. We zijn overgestapt van maatje 2 naar maat 3, maakt helaas niets uit. Meestal lekt het door op de rug, soms bij de beentjes. Maar 1 of 2 keer per dag moet ze schone kleertjes aan, hoe snel ik er ook bij ben. We gebruiken de luiers van het Kruidvat, gisteren Pampers gekocht maar het was vanochtend alweer feest. Hebben jullie nog een ideetje wat ik hiertegen kan doen? Chris en ik zijn allebei onze stem bijna kwijt. Bij mij begon het gisteravond, bij hem vanochtend. Dus nu is Danique hier de enige die lekker aan het babbelen is
Hoi Natas, Hier hetzelfde hoor met de poepluiers. Gelukkig poept Isis maar 1 keer per dag, maar vaak kan ik idd alles verschonen tot aan haar bed aan toe. (ik denk dat het in 50% van de gevallen fout gaat hier) Omdat het niet zo vaak is, neem ik het maar voor lief. Er staat permanent een emmertje Biotex in de badkamer voor d'r kleren Over de slaapjes per dag: Isis is ook ongeveer 1.5 uur wakker. Ik laat haar zelf bepalen wanneer en hoe lang ze naar bed wil. 's ochtends is dit meestal kort (1-2 uur). 's middags 3-4 uur en voor het avondeten weer 1.5 uur. Als ze meer dan 4 uur slaapt dan maak ik haar wakker omdat ik bang ben dat ze anders d'r ritme om draait. Groetjes v Treintje
Treintje en Natas bedankt voor de informatie! Ik blijf toch een beetje "klooien" en onzeker doordat Tom nog niet echt een ritme heeft, al gaat het wel heel hard de goede kant in. Nog maar 1 echte nachtvoeding en zo'n 8 voedingen op een dag... En inderdaad 's middags de grootste dut ('s ochtends wil meneer nog wel a 2 uur drinken, maar ik ben al lang blij dat dit niet meer de hele dag zo is) ik laat hem verder gewoon zijn eigen weg vinden, hij is verder heel makkelijk en slaapt meestal zonder een kik te geven zelf in als ik hem na de eerste gaap neerleg. Maar o wee als ik hem te lang wakker heb.... Natas, bekend probleem, al dacht ik dat het er aan lag dat Tom maar eens in de 2-3 dagen poept... (alhoewel vandaag de 4e dag ) Maar als het dan komt dan ook met grote hoeveelheden. Wij zijn bij 6 kilo naar maat 3 gegaan (2 moest eerst op) en ik heb inmiddels pampers, kruitvat en AH gehad met allemaal hetzelfde probleem. Alleen hier niet zo zeer langs het ruggetje omhoog (al gebeurt dat ook wel eens) maar bij de beentjes langs... Maar de luier is dan ook van voor tot achter egaal vol met ruim 1 cm kwark... (smakelijk verhaal!) Maar qua luiers maakt het elkaar allemaal niet veel... Vindt ze ook allemaal wel goed alleen de pampers stinken meer als er een plas in zit. Ik ben nu wel heel dankbaar dat ons manntje maar af en toe een poepbroek heeft! Al kijk ik nu al 2 dagen met angst en beven uit naar het verschijnen ervan. Badje staat al klaar! Natas, het is echt superleuk hoor dat babyzwemmen! Tom is ook heel erg aan het lachen en kijkt zijn ogen echt uit naar alle andere kindjes... Veel plezier donderdag als je gaat! Beterschap trouwens voor jullie allebei, ik hoop dat Danique niet ook mee gaat doen.
Vanmorgen kwamen we aan en zagen dat het al veel beter gaat met Jildou. Ze ligt er nu eindelijk ontspannen bij! Vandaag is de cardioloog op visite geweest.En die is super tevreden, net als de kinderarts. Alles wordt/ is afgebouwd en ze mag vanavond of morgenochtend van de beademing! De cardioloog sprak zelfs al over naar huis gaan straks dus het gaat de goede kant op met onze kleine meid! Natas.. Jildou krijgt afgekolfde melk van mij. Ze wordt beademd dus kan nog niet zelf drinken. Maar straks wel weer !
Kijk Sam, dat zijn nog eens goeie berichten. Van de beademing af en er wordt zelfs al gesproken over naar huis gaan. Ik hoop dat dat heel snel mag zijn.
Sam, ik was er even niet goed van toen ik het las! Maar ben blij dat alles de goede weg opgaat en dat het met medicatie kan veholpen worden! Nu nog afwachten als ze weer wakker wordt dan? Door het zuurstoftekort? Vele knuffels en sterkte toegewenst.
Sam wat een goed nieuws voor jullie Ik hoop dat jullie haar gauw weer mee naar huis kunnen nemen. Wat voor een medicijnen gaat ze straks krijgen? Veel sterkte hoor. Het is afschuwlijk om je kindje achter te moeten laten in het ZH. Ik heb het 2 dagen gehad en dat waren er al 2 teveel Liefs v Treintje
Sam, dat was een lekkere domme vraag van mij, tuurlijk kan Jildou niet bij je drinken omdat ze beademd wordt Wat fijn dat het zo voorspoedig met haar gaat, een pak van m'n hart! Mariss, wees dan idd maar blij dat Tom niet 2 of 3x per dag poept! Ik heb geen kleertjes genoeg, of ik moet wasjes gaan draaien met maar een paar dingen in de machine. Treintje, bij Isis dus ook, hmmmm. En Inez schreef ergens anders dat ze het bij Yelina ook heeft, dus dan hou ik ook maar op met zoeken naar dé ultieme luier. Ik ga Danique over een week weer wegen, maar zij weegt echt nog geen 6 kilo. Ik schat iets over de 5 kilo, maar ik blijf toch maat 3 gebruiken want dat zit tenminste iets hoger op de rug. Als Tom gewoon lekker gaat en goed slaapt, dan zou ik niets eraan gaan knutselen hoor. Het maakt naar mijn idee niet uit hoe het precies wordt ingevuld, als het maar lekker loopt voor de baby en een beetje voor de ouders. En het ene kind volgt meer een vast ritme dan het andere kind. Pas als er ergens een probleem is zou ik verder gaan kijken. Ik ben ook erg benieuwd naar het babyzwemmen! En ik hoop ook dat Danique niet mee gaat doen met de stem verliezen, zo sneu als ze wil brabbelen en kirren. Maar dat niet alleen want ik voel me ook gammel en dat zou zielig voor haar zijn.
Alleen je stem kwijt is lastig, maar je gammel voelen is ronduit vervelend. Beterschap Natas en hopelijk steken jij en Chris de kleine Danique niet aan. Wij beginnen woensdag met babyzwemmen. Aangezien dit op hetzelfde tijdstip is als het zwemmen met Alyssa ga ik de ene week met Yelina en de andere week met Alyssa lessen. Heb er erg veel zin in. Ben benieuwd hoe ze het zal vinden. Vrijdag ben ik met Yelina voor de laatste controle bij de kinderarts in het ziekenhuis geweest. Ze waren tevreden over de groei, 4730 gram en 58 cm. En voor haar houding krijg ik nog een oproep voor de fysio. Ze is een beetje gespannen in haar lijfje en wil soms haar hoofdje wel eens wat scheef houden. En dat willen we natuurlijk niet hebben. De reden dat ik daar extra achteraan zit is, dat bij de inmiddels 10-jarige zoon van vrienden er indertijd niks aan is gedaan en dat knulletje gaat met een scheef hoofd door het leven. Hij heeft daar sinds vorig jaar manuele therapie oid voor, maar daar zit nog niet echt schot in. Voor de rest gaat het lekker met Yelina. Ze eet goed, groeit goed en begint ook al lekker te babbelen.
Oja, was ik nog bijna vergeten. Yelina heeft afgelopen week haar handjes ontdekt. Dat was weer zo leuk om te zien. Eerst heeft ze er uren, nee dagen naar liggen kijken en nu begint ze te ontdekken dat ze daarmee ook dingetjes kunt pakken. Lieieieief.
JAAAAH, morgenochtend om 6 uur wordt de morfine stopgezet en om 8 uur wordt de beademingsbuis verwijderd ! En kunnen we haar weer op schoot hebben! Dus al met al gaat het weer beter met haar ! Toen we vanavond kwamen en tegen haar begonnen te praten, deed ze meteen de ogen open en is ze een uur wakker geweest en erg helder ! Verder hele avond geen gepiep van de saturatie gehad of wat dan ook. HEERLIJK!
Sam, wat een goed nieuws. Ben erg blij voor jullie dat het nu weer zo goed gaat met Jildou. En wat heerlijk voor jullie, maar vooral voor haar dat ze weer lekker bij jullie op schoot kan dan. Dat zal haar echt goed doen.
Mooi hoor Sam! dat zijn goede berichten, ik denk aan jullie morgenochtend! Iets later die ochtend gaan Tom en ik proefdraaien op het KDV.... Natas, nee ik ga ook niet aan het rommelen nu, er komt al weer genoeg aan regeldagen van rond de 3 maand starten met werken en KDV, maar eens zien hoe het over een paar weken is!
Wat een heerlijk nieuws Sam! Ik denk niet dat babyzwemmen hier door gaat a.s. donderdag want ik heb de griep. Vannacht begon ik me steeds beroerder te voelen met koorts, een zeer lijf en keelpijn. Bij Chris is alles weer normaal. En gelukkig heeft Danique (nog) niks, hoop dat dat zo blijft! Wat raar Inez dat de tijden baby- en peuterzwemmen hetzelfde zijn. Hier is het eerst de kleuters, dan de peuters en dan de baby's. Veel plezier! Wat ontzettend leuk hè, de handjes ontdekken. Doet Danique nu ook, en ze pakt dingetjes vast waar haar handjes voorbij fladderen. Wat ik in een ander topic al zei, succes bij de fysio. Mariss, ik ben ook benieuwd hoe dat straks gaat met werken en KDV. Ik bereid me er wel op voor dat het even heel onrustig gaat worden. Hoe ging het proefdraaien?
***GEBOREN*** Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm Willeke26, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 25 juni met 38w+5d om 18.12 uur van dochter MEIKE 3080 gram en is 51 cm Rebbel, 25 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram Treintje1, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm Luna, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm Inez, 39 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm Natas, 40 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 3060 gram en 52 cm Mone, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm Latoya, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 3910 gram en 53 cm Mandje, 21 jaar, 1e kindje, bevallen 10 augustus met 40w+6d van dochter RUBY, 3520 gram en 52 cm, Croky, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 41w+2d van zoon ?, ? gram en ? cm Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 39w+6d van zoon TEUN, ? gram en ? cm Lindaa, 22 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm Mariaatje, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 17 september met 36+3 van zoon DAAN, ? gram en ? cm Wens3, 28 jaar, 3e kindje, bevallen 17 september met 40wk+2d van dochter MARE, ? gram en ? cm Pippo, 28 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm Lindada, 26 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm Ischa, 32 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm Roshi, 24 jaar, 1e kindje, bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JENNA LYNN 3260 gram Sam, 23 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm Joli, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 05 oktober met 39wk+1d van zoon QUINTEN 3650 gram en 50 cm Nony, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 7 oktober met 39w+2d van een zoon OLLYVIER 3500 gram en 50 cm De statistieken 13 jongens 11 meisjes AFSPRAKEN 29 okt: Rebbel controle kinderarts, Pippo (geno gehoortest) 30 okt: Jaron cb (2e vaccinatie) 03 nov: Luna eerste werkdag 03 nov: Rebbel eerste werkdag 03 nov: Rebbel cb (3e prikjes) 04 nov: Rihanna cb (2e prikjes) 06 nov: Pippo gyn controle 06 nov: Sam 1e keer CB 11 nov: Natas eerste werkdag 13 nov: Inez CB (2e prikjes) 21 nov: Lindaa CB (2e prikjes) 01 dec: Natas CB (2de prikken) 11 dec: Inez CB (3e prikjes) 19 dec: Lindaa CB (3e prikjes) 05 jan : Natas CB (3de prikken) De zwangeren kletsen hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0
hier geprobeerd om Rihanna overdag langer wakker te houden en minder te laten slapen maar dit is een groot drama geworden. Ze huilde niks anders dan van de slaap en oververmoeidheid, dus ik heb haar gauw op bed gegooid! Dus we doen het er 's nachts maar mee zoals het nu gaat, minimaal 1 keer eruit (toevallig afgelopen nacht 2 keer) Sam, wat fijn dat het beter gaat met je meisje! Ik hoop dat ze gauw naar huis toe mag