balen hoor.. Rens wordt iedere dag om 6 uur wakker.. ook weer iets nieuws van de laatste week.. volgens mij blijven ze elke keer wat anders houden
dat denk ik ook wel ja het is alleen zo vermoeiend maar goed nou is Rens wel een maandje ouder als Rihanna dus er is nog hoop!
ik ga lekker nog even op de bank liggen en dan is het tijd voor de laatste fles en dan maar hopen dat ze goed wil slapen welterusten!
@ Natas, Nog even over je 'poep' verhaal: Isis heeft het gepresteerd om allebij haar inbakerdoeken vol te poepen (aaaaahhhh paniek). Nu dus geen doek voor haar. Ik heb een matrozenbedje voor haar gemaakt (staat ook in de handleiding van de paccodoek). Ze ligt heerlijk te slapen ! Hoera, ik moet nl volgende week de bakerdoeken af gaan bouwen en dit geeft een beetje vertrouwen voor mama. (ookal heb ik ze toch wel heel snel in de was gedaan ) Wie weet iets voor de grote dag als jij er ook aan moet geloven met Danique Groetjes v Treintje
Beterschap Bruidje, rot om zo ziek te zijn en dan gaat ook de verzorging van je kleine man gewoon door. Rot Liesje dat Rihanna boos wordt van de inbakerdoek. Isis gaat altijd heel hard huilen, maar is vrij snel weer stil en gaat dan lekker slapen. Maar Rihanna is al zo groot dat ze zich misschien al niet meer laat foppen haha. Trek je het een beetje met de gebroken nachten en 4 dagen werken? Ik zie heel erg op om weer aan het werk te gaan. Ik mag echt niet zeuren hoor want ik hoef nog lang niet, maar ik moet er nog niet aan denken. Hoe bevalt jou het 4 dagen werken? Zou je minder willen? Groetes v Treintje
hoi meiden! wij zijn weer terug van het weekendje center parcs! het is erg gezellig geweest! Milan heeft het super goed gedaan! hij vond alleen het water van het zwembad te koud! hihi! liefs rebbel
Ha Rebbel klinkt goed! Sam, super hoor van de beademing af! leuk dat je meisje ook weer prima door heeft waar de beste troost zit! Wat moet dat heerlijk zijn geweest voor je... Hopelijk is er snel plek voor haar op de afd. kan je ws ook wat meer bij haar zijn, toch?! Treintje als je volgende week toch ging afbouwen, waarom dan nu niet voorzichtig beginnen? Als ze lekker slaapt.... Waarom had je trouwens bedacht dat het volgende week moest gaan beginnen? wil je voor zijn dat ze gaat draaien? Tom krijgt nu langzaam wat meer ritme en ook meer controle over zijn armen, dus ik had bedacht het ongeveer tot 4 maanden vol te houden, dan heeft hij 8 weken full time gebakerd en daarvoor alleen 's nachts. Gek genoeg hier nooit protest, hij weet oké nu gaan we slapen of zo en is erg tevreden als hij zijn doek aan krijgt, als je hem wakker houdt daarentegen.... Vandaag even op het KDV geweest, het was erg druk en rommelig volgens de dames, maar ze hadden prima de wind er onder en alles zat gezellig aan tafel een fruithap te doen! daarna ging een deel naar bed en een deel spelen. Tom was doodmoe, dus die viel als een blok direct in slaap. Vanwege de drukte konden ze hem er niet echt bij hebben, dus ik ben na de intake naar de opticien gesjeesd (nieuwe bril aanmeten) en terug. Meneer had keurig zijn fles leeg en was zo'n 5 kwartier wakker... de magische grens meestal en hij was moe en wilde slapen! Ze hadden geprobeerd hem wakker te houden omdat ik onderweg was en dat bevalt meneertje niet, dus... brullen! Niet echt een lekkere binnenkomer, maar wel goed te begrijpen, snel in de maxi cosi en na het vastklikken van de gordeltjes sliep hij al (wel nog met een regelmatige snik!) Hier lekker in zijn eigen bedje gelegd en hij slaapt nog! vervlogens stond ik natuurlijk nog op springen dus snel een voorraadje voor morgen gemaakt, want dan gaan we voor het echie... en kan ik tenminste winkelen, te beginnen met een montuur voor mijn nieuwe bril! Maar hoe kolven en winkelen te combineren ben ik nog niet uit. Kortom afgezien van het huilen bij terugkomst en dat ze ook prima hadden mogen bellen dat het niet uitkwam een hele goede indruk. Ik was dus idd meer van slag dan Tom... en heb wel even een traantje in mijn ogen gehad toen ik wegreed en hem achterliet....
Hoi Mariss, Precies wat je zegt. Volgende week is Isis 4 maanden oud en dan heb ik precies 8 weken gebakerd. Vanaf daar wilde ik ook gaan afbouwen. Ik ga idd kijken of ik overdag de doeken al af kan laten. 's avonds en 's nacht doe ik ze nog wel even om (voor mijn eigen nachtrust haha) Ik ga volgende week ook 3 dagen met mijn ouders en Isis op vakantie. Ik denk dat ze dan nog wel de doeken nodig kan hebben ivm andere omgeving Tom lijkt trouwens erg op Isis. Haar magische grens ligt op 1.5 uur (ze is ook ietsje ouder). Ik hoef echt niet te proberen haar wakker te houden, dan is het idd krijsen terwijl ze normaal zo'n rustig meisje is. Groetjes v Marion
Tom laat zich wel heel makkelijk wegleggen ook hoor als hij moe is, swaddle aan, naar bedje lopend liedje zingen, liggen aai over zijn bol en speentje en weg is hij... heerlijk! Ik ben erg benieuwd hoe het jou en Isis bevalt zonder de doeken.... klinkt trouwens wel lekker 3 daagjes er uit! veel plezier!
Treintje, ik kan me de lichte paniek bij onbruikbare bakerdoeken voorstellen. Ik heb die uitleg van dat matrozenbedje gezien een tijdje geleden, zal het in m'n achterhoofd houden. Dus jij gaat afbouwen rond de 4 maanden, moet ik misschien ook maar gaan doen. Ik wil uiteraard het moment van omdraaien ver vooruit zijn, maar ik heb er nog niet goed over nagedacht. Mariss, misschien kun je morgen in een winkel in een pashokje kolven? Als je een handkolf hebt tenminste. Ik heb er ook wel es over na zitten denken maar verder dan dat ben ik nooit gekomen, toen ik het es wilde doen ging Danique de fles weigeren. Blijft Tom morgen de hele dag? Wij hebben vandaag de intake bij het KDV gehad, samen met Chris er naar toe en even een gesprekje + rondleiding. Met Danique op de arm van Chris en haar daarna weer lekker meteen mee naar huis nemen was het allemaal wel oké..... maar volgende week gaat ze daar wennen en de week daarop ga ik weer aan het werk.
Ik ben er weer! Wij zijn 10 dagen naar Zuid-Limburg geweest. We hebben erg genoten!Op vakantie is mijn kies afgebroken. Ik dacht heel simpel dat dat wel een kroon zou worden. Pfff nou niet dus. Gisteren naar de tandarts geweest en blijkt dat hij niet tevreden is over de wortelkanaalbehandeling die erin zit. Dus mocht ik vandaag terug komen voor een zit van anderhalf uur en heeft hij geprobeerd die eruit te halen en een nieuwe wortelkanaalbehandeling erin te doen. Voor zover hij nu kon zien lijkt het geslaagd. (pff gelukkig maar anders werd het kaakchirurg). Volgende week weer terug komen en dan wortel vullen en nogmaal kijken hoe het ervoor staat en of de wortel helemaal rustig geworden is. Op de foto zag hij nu nl nog wat onrust. En daarna kan hij pas (als we dus zover komen) beginnen aan de kroon. Ik hoorde hem zeggen dat ik nog 4x een uur terug moet komen. Gloria! (en tegen die tijd dat we daar mee klaar zijn mag ik weer voor controle). Jaron gaat erg goed. Hij heeft tegenwoordig rond 19 uur echt een huiluurtje. Dat hebben de andere kinderen nooit gehad. Er is volgens mij niets aan de hand, maar is dan echt even uit zijn hum en weet even niet wat hij wil. Slapen gaat door het inbakkeren met de paccodoek steeds beter. 's Nachts komt hij meestal 1x en soms 2x. Als hij 2x komt dan is dat omdat hij geen late avondvoeding mee krijgt. Ik voed hem vaak tussen 20-21 uur en dan gaat hij in de doek en horen we hem niet meer. Heel soms heeft hij een rommelnacht, maar ach, als dat het ergste is... Ik las dat anderen alweer gaan afbouwen. Nou dat doe ik pas als ik echt zie dat hij wil gaan rollen. Timo deed dat pas met 7 maanden, dus voorlopig bakeren we lekker in. Overdag zijn we wel eens te laat en dan slaapt hij ook nog wel eens zonder doek, dus wellicht is echt afbouwen niet eens nodig. Hij vind de doek overigens prima. Slapen heeft hij de gehele vakantie in de kinderwagen aan het voeteneind gedaan dus wellicht dat we hem nu wat vaker in de wieg kunnen leggen. Alhoewel ik hem ook wel gemist heb in bed. Deze week mijn laatste week volledig verlof en vanaf volgende week 6 uurtjes werken en de andere 15 uur nog lekker vrij. Ik ben er wel aan toe om weer te gaan werken, al had ik het niet erg gevonden om nog lekker een jaartje thuis te blijven. Ik heb de pagina's van de afgelopen 10 dagen een beetje doorgebladerd en het doorslapen is wel een hot item. Onee het NIET doorslapen is een hot item. Tja wat kan ik er over zeggen? Kinderen laten zich niet plannen dus probeer hun zoveel mogelijk te volgen in plaats van hun in jouw schema te drukken. Op het moment dat je dat doet loopt de frustratie niet zo op. De gebroken nachten worden daar niet anders van, maar je voelt je er wel anders van. Ik heb de afgelopen 3 maanden geen nacht langer dan 4 uurtjes achter elkaar mogen slapen, regelmatig 2 keer voeden maar soms ook wel vaker. Maar ik laat me de kop niet gek maken. Het eerste jaar met een baby is wennen, is druk en kost veel energie. So be it! Vergeet overigens niet te genieten dames, want het is ook zoooo leuk! Je ziet ze met de dag meer mens worden en dat vind ik zo mooi om te zien. Ik vroeg mij trouwens wel af hoe de moeders die nu bevallen zijn van hun eerste kindje het moederschap ervaren. Valt het je mee? Tegen? Is het zoals je dacht dat het was?
Hoi Luna, Leuk dat je er weer bent. Begon me al een beetje zorgen te maken waar je was. Wist niet dat je op vakantie was geweest. Fijn dat Jaron beter slaapt in de bakerdoek. Haha. Nu Isis is geboren weet ik dat ik me van tevoren geen voorstelling had kunnen maken hoe het is om een kindje te hebben. Meevallen of tegenvallen is hier dus ook niet aan de orde. Het is simpelweg zo, ze hoort in ons leven en het is alsof ze er altijd al is geweest (en ik zou niets anders meer willen). Isis is trouwens dit weekend voor het eerst een nachtje wezen logeren bij oma. Was een succes. Ik had een gevoel van heimwee, heb wel even heel lekker uitgeslapen en was heel blij om d'r weer lekker mee naar huis te kunnen nemen Groetjes v Marion
Luna, weer terug van weggeweest. Fijn dat jullie hebben genoten van de vakantie. Wel balen van je kies. En nog 4 x terug moeten komen, jesses, daar moet ik toch niet aan denken zeg. Sterkte daarmee! Sam, hoop dat alles nog steeds de goede kant opgaat en dat jullie nu gewoon lekker veel bij Jildou zitten.
Sam ik was echt overdonderd van jullie verhaal met Jildou! Wat een schrik zeg. Zo zie je je meisje tussen je vingers door weg glippen. Godzijdank waren jullie er op tijd bij. De toekomst is spannend en onzeker. Maar ik hoop dat jullie met liefde en steun de toekomst toch met vertrouwen te gemoed zien. Voor nu wens ik je veel kracht om op de been te blijven. Je meisje maakt vorderingen, dat geeft vertrouwen! Sterkte!
Hoi allemaal! He Luna leuk dat je er weer bent.. ook alweer je laatste echte week verlof joh.. gaat hard he.. Tja en over jouw vraag.. ik vind het heerlijk om mama te zijn. Ik heb wel in mijn rol moeten "groeien" zeg maar.. Met name de tijd dat hij zo vreselijk veel huilde heb ik het wel eens heel moeilijk gevonden ook om het moederschap leuk te vinden.. Terwijl ik geen roze wolk type was, ikhad eigenlijk geen voorstelling van te voren.. En nu.. het is een heerlijk ventje, we zouden hem voor geen goud willen missen en wat treintje zegt.. meevallen/ tegenvallen.. geen idee.. hij hoort erbij! Hij zit volgens mij wel in zn 4 maanden sprongetje, wordt weer gek van de gebroken nachten.. hij heeft dat altijd wel heel erg tijdens die periodes.. enik weet dat er hier mensen zijn die niet in de sprongetjes geloven.. nou ik wel.. kan er iedere x het boek naast leggenhahaha
Hoi Bruidje, Weet precies wat je bedoelt met die spongetjes. Dan weet Isis ook opeens niet meer hoe ze de nacht door moet komen. Ze zijn ook heel leuk want ze kunnen daarna zoveel meer. Isis kletst op het moment aan 1 stuk door. Wel grappig want ik klets ook heel veel tegen haar en ik moet mezelf af en toe dwingen om stil te zijn want mevrouw houdt netjes haar mond als ik tegen haar praat Groetjes v Treintje
Rihanna begint ook aardig te kletsen, ze heeft afgelopen zaterdag haar stem ontdekt dat ze ook hoge geluiden kan maken dus ze lag zaterdagmorgen in bed vrolijk te schreeuwen en te gieren met haar stem