ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    haha leuk is dat he!

2. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Isis slaapt op het moment best goed, alleen heeft ze 1 keer per dag een poepbroek en dat is altijd 's nachts, daar wordt ze dus wakker van en dan wil ze ook gelijk maar even een fles. Hopelijk schuiven de poepbroeken snel weer naar overdag haha

Leuk liesje dat Rihamma lekker aan het kletsen is. Isis houdt het nog rustig, lijkt me best leuk als ze gaat gillen

Groetjes v Marion

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik sta er echt van te kijken dat jullie kinderen overdag zoveel slapen. (Onee, dat is normaal bij baby's. Het is raar dat Jaron zou weinig slaapt! :) ).
    Hij slaapt overdag 3x een klein uurtje en soms nog minder. Ik snap echt niet hoe hij dat vol houdt hoor. Soms zit er nog een hazeslaapje van 10 min op de fiets bij, maar dat zet toch niet aan?

(hihi sommige zijn gefrustreerd over de hopeloze nachten en ik ben dus behoorlijk gefrustreerd aan het raken door de hopeloze dagen :) ).

4. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    he dames. korte update. Jildou ligt sinds gisteren op de kinderafdeling. Het gat erg goed gelukkig.Vrijdag krijgt ze een kastje voor 24 uurs registratie/ hartfilm. en daar krijgen we maandag de uitslag van. Als dat verder goed is en ze krijgt geenstoornissen meer kan ze volgende week naar huis :) ! Dank jullie wel voor de lieve woorden.. Ooh ja, ik slaap nu trouwens samen met haar op 1 kamer. :D Kan ik haar zelf voeden etc.

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Sam, wat fijn dat het beter gaat met je meisje!

Luna, Rihanna slaapt nog redelijk wat overdag, maar zij heeft ook veel slaap nodig

Ze kletst soms wat af hoor en ik lig dan helemaal dubbel van het lachen

6. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Willeke26, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 25 juni met 38w+5d om 18.12 uur van dochter MEIKE 3080 gram en is 51 cm
    Rebbel, 25 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram
    Treintje1, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Luna, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Inez, 39 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 3060 gram en 52 cm
    Mone, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm
    Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 3910 gram en 53 cm
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, bevallen 10 augustus met 40w+6d van dochter RUBY, 3520 gram en 52 cm,
    Croky, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 41w+2d van zoon ?, ? gram en ? cm
    Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 39w+6d van zoon TEUN, ? gram en ? cm
    Lindaa, 22 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm
    Mariaatje, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 17 september met 36+3 van zoon DAAN, ? gram en ? cm
    Wens3, 28 jaar, 3e kindje, bevallen 17 september met 40wk+2d van dochter MARE, ? gram en ? cm
    Pippo, 28 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm
    Lindada, 26 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm
    Ischa, 32 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm
    Roshi, 24 jaar, 1e kindje, bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JENNA LYNN 3260 gram
    Sam, 23 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm
    Joli, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 05 oktober met 39wk+1d van zoon QUINTEN 3650 gram en 50 cm
    Nony, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 7 oktober met 39w+2d van een zoon OLLYVIER 3500 gram en 50 cm

De statistieken

13 jongens
    11 meisjes

AFSPRAKEN
    30 okt: Jaron cb (2e vaccinatie)
    03 nov: Luna eerste werkdag
    03 nov: Rebbel eerste werkdag
    03 nov: Rebbel cb (3e prikjes)
    04 nov: Rihanna cb (2e prikjes)
    06 nov: Pippo gyn controle
    06 nov: Sam 1e keer CB
    11 nov: Natas eerste werkdag
    13 nov: Inez CB (2e prikjes)
    21 nov: Lindaa CB (2e prikjes)
    01 dec: Natas CB (2de prikken)
    11 dec: Inez CB (3e prikjes)
    19 dec: Lindaa CB (3e prikjes)
    05 jan : Natas CB (3de prikken)

De zwangeren kletsen hier:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0

7. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Hallo iedereen!

De gehoortest van Geno was volledig in orde! Gelukkig maar! Maar kon ook niet anders, want als wij testjes deden met een speelgoedje reageerde hij aan elk oortje! ;)

Rebbel, hoe was het bij de kinderarts?

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Luna, gatsie wat een nare tandartsbehandelingen! :confused:

Fijn dat het met Jaron zo lekker gaat en dat hij goed slaapt met de inbakerdoek. Ik weet nog niet zeker wanneer ik ga afbouwen maar ik wel het moment van omdraaien wel ver vooruit zijn. Maar ja, wanneer dat is kun je ook niet voorspellen natuurlijk.

Zat vanmorgen te denken om eerst maar es de verandering van weer werken en naar het KDV te doen. Dan denk ik verkassen naar het ledikant in de babykamer en niet meer in de wieg in onze slaapkamer, dan het inbakeren afbouwen. Het inbakeren eerst in de wieg afbouwen zie ik niet zitten want dan gaat ze tegen de wanden v.d. wieg aanmeppen.

Eigenlijk had ik haar willen verhuizen naar d'r ledikantje als ze zo goed als elke nacht doorslaapt. Dat heeft ze een paar nachten gedaan maar dat is natuurlijk nog niet de regelmaat. Ze komt op dit moment meestal 1 keertje rond 05.00 uur.
    Overdag slaapt ze niet zoveel als bij sommige anderen, maar wel meer dan Jaron. In de ochtend meestal een klein uurtje, aan het begin v.d. middag (ruim) 2 uur en aan het einde v.d. middag een half uur tot een uurtje.

Je vraag hoe ik het moederschap ervaar : ik vind het HEERLIJK!
    Ik heb er 10 jaar op gewacht, dus maar goed ook dat ik het zo leuk vind, hahaha. Met de stiefkinderen waren sommige dingen al leuk maar dit is nog zoveel mooier. Ik ben smoorverliefd op Danique en geniet van elk moment. Ja, zelfs van de doorgelopen poepluiers als ik dan naar haar smoeltje kijk en haar geluidjes hoor!
    Ik ben wel benieuwd hoe het voor mezelf zal gaan als ik weer werk en zij naar het KDV moet. Het is als je verlof hebt natuurlijk allemaal wel heel relaxed.

Hahaha Treintje, Isis houdt nu nóg wel haar mond als je tegen haar praat :)

Sam, wat heerlijk dat je bij je kleine meisje op de kamer kan slapen!

Geno, fijn dat de test goed was.

9. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Rens slaapt ook nooit zoveel Luna, ook meestal 3 uurtjes overdag totaal.. en op het kdv nog minder!

Wat een goed nieuws Sam, nu hopen dat het goed gaat en dat ze indd volgende week naar huis mag..

10. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    He meiden!

Fijn Sam dat Jildou het steeds beter doet. Lijkt me verschrikkelijk om je kleintje zo te zien! Dan mag ik mezelf prijzen dat ik een gezonde dochter heb. Tja, als je kind gezond is heb je 1000 wensen, als je kind ziek is nog maar 1...

Hier verder alles goed. Deena begint nu een soort van ritme te krijgen. 's Avonds krijgt ze om ongeveer 22.30 uur haar laatste voeding (moet ik haar wel voor wakker maken, anders komt ze als ik net slaap). Dan komt ze 's nachts 1x en dan 's morgens rond 6 uur weer. In de ochtend slaapt ze niet zo heel veel, soms een uurtje. Dan 's middags weer een lekkere lange tuk, waarna ze 's avonds weer wat meer wakker is. Helaas is ze wakker (lees: jengelig) rond etenstijd, maar dat is ook niet het ergst. De voedingen overdag zijn helaas nog niet zo regelmatig. De ene keer zit er een paar keer achter elkaar maar 2 uur tussen, en vervolgens 4 uur. Ook het in slaap vallen heeft ze nog steeds moeite mee. Maar dat zal ook wel vanzelf komen. Over het algemeen doet ze het super voor haar 4,5 week!

11. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Oh Sam wat heerlijk dat je bij haar op 1 kamer mag zijn.

Pippo ook goed om te horen dat Geno's oortjes in orde zijn

Groetjes v Treintje

12. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Dag Dames,

allereerst Sam wat heerlijk dat je weer bij je meisje mag zijn!
    Pippo lekker hoor dat de test goed was!
    Luna welkom terug en fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad.

Hier ook de laatste daagjes verlof... En vandaag voor het eerst KDV, gisteren te druk met haasten geweest om me druk te maken. Maar vandaag.... Nadat ik hem had gebracht eerst nog met de meiden een kopje thee gedronken en meneer wilde niet slapen :rolleyes: en meestal was dat juist het moment om te vertrekken... tja, dan maar als hij de fles krijgt. En toen was ik dus te lang blijven plakken, niet voor Tom, maar voor mezelf. Ik vond het ineens zo lastig :oops: dus met een traan in mijn ogen toch maar vertrokken en afgesproken dat ze me zouden bellen als hij de volgende fles kreeg zodat ik hem kon komen halen. Met mijn ziel onder mijn arm door Groningen gelopen, echt lekker winkelen lukte gewoon niet! Ik was erg blij hem weer te zien en heb hem lekker mee genomen! Hij heeft goed geslapen (wel maar 45 min) en lekker in de box liggen babbelen en goed gedronken (80 en 120 ml! ook handig dat ik daar nu een beetje idee van heb) Maar dat he me zo zou tegenvallen had ik niet verwacht!

Maandag komen gelukkig eerst mijn ouders een dagje oppassen...

Luna ik kom nog terug op je vraag, nu eerst even Tom kroelen!

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, wat fijn dat je nu gewoon weer dag en nacht bij haar kunt zijn. Lekker alles weer zelf doen, heerlijk meid. Hopelijk mag ze volgende week ook lekker mee naar huis.

Natas, met baby en peuterzwemmen draaien er hier eigenlijk altijd 2 groepen naast elkaar in hetzelfde bad. Normaliter is dat geen probleem, alleen wordt het een beetje lastig wanneer beide kinderen op hetzelfde tijdstip moeten. Nouja, heel erg is het ook weer niet, want ik ging toch al om de week met Alyssa, dus voor haar verandert daar nu niks in.

Vanochtend zijn we voor het eerst geweest en het was heerlijk. Het is een groepje wat nog in de opstart fase zit en vandaag waren er maar 2 babytjes. Yelina heeft genoten. Erg leuk om te zien.

Ik denk dat het inderdaad verstandig is om je erop voor te bereiden dat het de eerste tijd onrustig zal zijn. Niet alleen vanwege het heen en weer rijden tussen KDV/werk/huis, maar ook vanwege het feit dat Danique daar ook zal moeten wennen. Ik heb begrepen dat daar afhankelijk van hoeveel ze daar zijn, daar 1 tot 3 maanden voor staat.

Vrijdag heb ik voor Yelina een afspraak bij de fysio. Ben benieuwd hoe ze haar nu vinden. Ik heb het idee dat ze nu wel wat actiever is, maar ze draait nog steeds erg graag alleen maar op haar rechterzij. Haar hoofdje lijkt ze nu wel steeds recht te houden. Nou ja, we zien en horen het vrijdag wel.

14. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden,

sorry ik moet echt bijlezen, maar kom er niet toe...

ik maak me zorgen om milan, ben gister bij de kinderarts geweest...

http://www.zwangerschapspagina.....p?t=118012

hier heb ik t even opgeschreven, moet hem nu fruit gaan geven, daar mag hij mee beginnen.

liefs rebbel

15. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    en toch, ondanks dat jij merkt dat hij hoort, kan het zijn dat ze toch zakken. In de test kijken ze bijv of ze de hoge en lage horen (met name 1 van de 2 maar welke weet ik niet meer) . Dus dan horen ze wel wat, maar genoeg voor de ouders om te denken dat het kindje hoort, maar te weinig om een goede spraakontwikkeling door te maken.

Maar goed, Geno hoort dus gelukkig wel goed. Nee dat zeg ik verkeerd, bij de test kijken ze of de aanleg van het gehoor goed is. Dus in principe moet hij goed kunnen horen. Er zijn nl ook andere dingen die slecht horen tot oorzaak kunnen hebben. Veelvuldig oorontsteking bijvoorbeeld. Dan zie je ook mogelijk een spraakachterstand ontstaan.

16. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... t=#3557796

deze link? (de jouwe werkte nl niet)

Ik heb het gelezen en kan er geen zinnig woord over zeggen. Sorry ik zou willen dat ik je gerust kon stellen. Bel desnoods nog een keer naar de ka en zeg dat je je zorgen maakt.

17. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Met mij gaat het helemaal niet lekker. Ik heb dinsdag een wortelkanaalbehandeling gehad en daar heb ik nu veel napijn van. Dikke pech, want lang niet iedereen heeft dat zo erg. Zucht, heb ik weer. Ik voel me er zo ellendig bij. En dan drie kinderen om mij heen, zucht, dat is me dan net even te veel. Gisteren was een dag dat alle bekers van ze om gingen en Jaron absoluut niet wilde slapen. Bij de zoveelste beker heb ik ze beide (incl vriendje dat bij ons pannenkoeken kwam eten) naar boven gestuurd. Hebben ze daar weer staan timmeren op de hoogslaper dus die zit nou vol met butsjes. Och ik kon wel janken. Ik ben met Jaron op de bank gaan zitten en heb manlief gebeld met de mededeling dat ik er pas vanaf kwam als hij thuis was.
    Daarna ging het een stuk beter. na het eten ben ik direct naar bed gegaan. Om 21 uur even wakker en tv gekeken en om half 10 weer verder slapen.
    Vannacht lag Jaron tussen ons in en ik schrok wakker want hij was naar onderen gezakt, dus lag hij ONDER zijn dekentje met zijn koppie. En dat tot 3x toe. Normaal kruipen kinderen naar boven in bed, maar hij dus naar beneden. Eens even zien hoe we dat op gaan lossen. Misschien een slaapzak over zijn paccodoek ofzo. Ik ben me echt rot geschrokken. Was dus erg blij dat hij bij ons lag en niet op zijn eigen kamer (ahum heeft hij nog nooit geslapen).

(grapje tussendoor: zegt ruben net: ik ruik poep. Dus ik dacht dat jaron gepoept had. Onee die ligt te slapen. Dus ik vraag hem, heb jij soms een windje gelaten? Ja zegt hij, een heleboel. )

18. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Rebbel wat vervelend ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt, heel goed dat je het expliciet nog eens hebt gevraagd! Maar bel anders even de kinderarts en leg uit dat je je zorgen maakt...

Luna wat rot zeg! Ik kan me zo voorstellen dat je er even helemaal doorheen zat. Ik hoop dat je inmiddels bent bijgetankt (in ieder geval een beetje)

Je vroeg hoe ik het vond om moeder te zijn...
    Ik heb me er heel mijn zwangerschap niet echt goed een beeld van kunnen vormen, vreemd genoeg... Daarnaast zijn zwangerschap en bevalling (oké geplande KS) me zo enorm mee gevallen, ik kan me nu al niets meer aan kwaaltjes herinneren (bijna dan) En toen was Tom er, alsof hij er altijd al was geweest, zo vanzelfsprekend! Ik kan me geen leven meer zonder voorstellen! En hoewel ik echt die roze wolk heb en direct smoorverliefd was op dat kleine ventje vind ik het ook heel heftig. Veel vermoeiender dan ik had gedacht met name omdat ik enorm onzeker ben en alles goed wil doen. En er zijn een paar momenten geweest dat ik echt niet meer wist wat te doen (ik kan hem echt niet horen huilen, nog steeds niet) en zo radeloos was dat ik niet wist wat te doen en hem aan Henk heb gegeven, om hem direct eigenlijk weer terug te willen... Door die maffe hormonen herkende ik mezelf echt niet meer, gelukkig is dat voorbij, maar ik begrijp hoe vrouwen een postnatale depressie kunnen krijgen nu wel! Inmiddels zijn we aan elkaar gewend geraakt en snap ik Tom veel beter, hij wordt nu al een heel bijzonder mensje en heerlijke kletskous die alles aan het ontdekken is waarbij wij hem mogen helpen!

Dit is de beknopte versie maar na een heftig begin blijft nu vooral het genieten voorop staan, ws ook omdat ik steeds beter kan loslaten dat alles op een bepaalde manier zou moeten. Tom geeft het tempo wel aan en daar luister ik nu ook naar, worden we beiden heel vrolijk van!

....en dan volgende week een nieuwe fase... weer aan het werk... 4 dagen lijkt ineens wel heel veel (is ook nog steeds bijna 40 uur) maar eerst een dag opa en oma in huis en 2 dagen KDV, ook wel lekker... uiteindelijk wordt het 3 dgn KDV waarschijnlijk... gelukkig hoef ik volgende week niet te brengen :)

19. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    ach wat zielig Rebbel, en als je je zo'n zorgen maakt gewoon bellen hoor!

Hier alles redelijk, heb vanochtend ingreep gehad bij de gyn. Had afwijkend uitstrijkje is nu verder behandeld..blehh.. dus pijn in de buik etc..

Enne sterkte Luna, ik moest ergens wel een klein beetje lachen.. zag je heel demonstratief in gedachten op de bank zitten met die telf in je hand :)

20. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    he bruidje rot zeg, beterschap

Natas, wat ik bedacht... als Danique nog de fles weigert zou het ms de speen kunnen zijn? Ik kwam er van de week achter dat Tom ws wat oud wordt voor speen1 (moeten ze erg hard zuigen) gezien mijn melkproductie zou hij zeker een snellere speen mogen... dus poging tot speen2 (hadden we ook liggen) in 30s tankte hij 40 cc :confused: was toen volledig over de rooie en wilde daarna ook met speen1 niet meer dan 10 cc sabelen... :rolleyes: Gelukkig was de dag erna alles vergeten en dronk hij gewoon fles! Ik dacht gewoon maar even hardop ms heb je er wat aan, wij houden speen 1 nog maar even in ere...

Deel Deze Pagina