ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Rebbel,

Ja die voedingen wat een gedoe he?

Isis heeft heel lang op 8 keer 100 ml gezeten *5.5 weken). Ik wilde heel graag naar 6 voedingen en ik heb op een gegeven ogenblik steeds meer gegeven totdat ik op 135 ml per keer 6 keer per dag uitkwam. Omdat ze meer in d'r maag had ging ze gewoon langer slapen.

Ik heb meerdere keren gevraagd of het goed ging omdat ze best veel boven de richtlijn zat kwa voeding. De richtlijn is 150 ml per kg per 24 uur. Isis heeft zelfs op bijna 200 ml per kg per dag gezeten. Op dit moment zit ze op 180 ml per kg per dag. (ze weegt ongever 4.5 kg)

De kinderarts en het consultatieburo hebben mij gezegd dat dit geen probleem is omdat ze te vroeg geboren is. Vroege kindjes mogen volgens het CB tot 200 ml per kg per dag krijgen (niet over de liter heen). Ze hebben nl wat in te halen. Volgens de KA en het CB zal het drinkpatroon grillig blijven totdat ze hun eigen groeilijn op de groeicurve hebben bereikt. Het CB legde uit dat vroege kindjes vaak wat extra onrustig zijn en wat grillig in hun drinkpatroon. Dit schijnt vaak na een week of 8 beter te gaan.

Begrijp je m'n verhaal nog? ;)

Liefs van Treintje

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ja treintje ik snap hem wel! Ik had idd niet aan de vroeggeboorte gedacht. Niets dat ik anders dit verhaal wist te vertellen hoor.

3. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @ treintje: ja, het is idd zo dat Milan ook boven de 150 per kg zit door de vroeggeboorte, ze hebben mij dat ook uitgelegd. alleen mag ik niet met meer dan 10 cc ophogen omdat zijn maagje het dan niet aankan.
    vandaag had ik het idee dat hij nog honger had nu we op 6 x 120 zitten. voorheen deed ik 7 x 110 dus krijgt hij met die 6x 50 cc minder. vandaag komt hij dus toch op 7 voedingen uit. wat denk jij? morgen toch iets meer proberen? 6 x 125 cc ofzo? slaapt isis de nacht nu door met haar 6 voedingen?

liefs rebbel

4. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Rebbel,

Ik moet je eerlijk zeggen at ik best wel snel van 100 naar 135 ml ben gegaan. Ik denk in anderhalve week. Als het maagje het niet aankan dan spugen ze het weer uit en Isis was behoorlijk hongerig. Ik wil je het alleen niet aanraden want het is natuurlijk niet volgens het boekje. Ik heb het een beetje op gevoel gedaan omdat ik van de 8 voedingen af wilde, ze was nl al lang op het gewicht dat ze er 6 mocht.

Helaas slaap Isis nog niet door met 6 voedingen. Ze komt om 11 uur, 2 uur en 6 of 7 uur.

GIsteren was ik bij de kinderarts en die vertelde me dat ik mag stoppen met de hypoallergene voeding. Ik mag gewone voeding gaan geven. Dat is veel minder ligt verteerbaar dus waarschijnlijk wordt ze dan ook wat minder hongerig. Als dat niet helpt dan mocht ik van haar de nutrilon forte proberen. Maar vooralsnog heb ik nog een hele pot HA voeding staan dus die maak ik eerst op.

Groetjes v Treintje

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    haha doorslapen? Joh ze is pas net anderhalve maand oud! :)

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Luna, ik heb sindsdien helemaal geen last meer gehad van branderigheid, bij Danique zie ik nauwelijks nog wat op haar tongetje en ze drinkt prima. Ik wacht toch nog even met spruw-medicatie. Maar ik hou het goed in de gaten, heb je woorden in m'n oortjes geknoopt en bij het eerste de beste veranderingetje zit ik bij de HA.
    Hahaha meid, ik moet wel lachen om jouw luiermaat perikelen :)

Rihanna is een mooi meisje Liesje!Ik hoop dat het huilen snel minder wordt en de lichte verbetering voort gaat zetten.

Kleine Danique-update : ze heeft vandaag bij het huilen haar eerste echte natte traantje gehuild ;)
    Ze was vandaag erg onrustig, voor haar doen veel huilen en komen voor voedingen. Voordeel hiervan is dat ze nu voor het eerst 's avonds rustig is en ik weer een keertje mijn bord in 1x heb kunnen leeg eten.

Oh gatver, zijn we de eerste werkdag al op de lijst aan het invullen? :(
    Nou, vooruit dan maar :)

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Willeke26, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 25 juni met 38w+5d om 18.12 uur van dochter MEIKE 3080 gram en is 51 cm
    Rebbel, 25 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram
    Treintje1, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Luna, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d om 01.32 uur van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Inez, 39 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 3060 gram en 52 cm
    Mone, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm
    Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM (Thomas Mark), ? gram en ? cm
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, bevallen 10 augustus met 40w+6d van dochter RUBY, ? gram en ? cm,
    Croky, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 41w+2d van zoon ?, ? gram en ? cm
    Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 39w+6d van zoon TEUN, ? gram en ? cm

AFSPRAKEN
    21 aug: Mone cb
    26 aug : Natas cb (wegen)
    1 sept: Liesje cb (arts), Natas cb (arts)
    2 sept: Luna cb, Mone cb
    3 sept: Liesje osteopaat
    8 sept: Liesje manueel therapeut (ovb)
    9 sept: Liesje gyn
    11 sept: Inez cb
    12 sept: Inez kinderarts
    20 okt: Liesje eerste werkdag
    3 nov: Luna eerste werkdag
    11 nov: Natas eerste werkdag

De zwangeren kletsen hier:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0[/quote]

8. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @treintje: oke dank je voor je antwoord! :D ik ga het ook gewoon op gevoel proberen, ik merk vanzelf wanneer het te weinig of te veel is.

@luna: Milan heeft 3 nachten doorgeslapen, dus vandaar. maar hij komt nu toch weer 's nachts, maar dat kan natuurlijk ook nog makkelijk.

liefs rebbel

9. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Willeke26, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 25 juni met 38w+5d om 18.12 uur van dochter MEIKE 3080 gram en is 51 cm
    Rebbel, 25 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram
    Treintje1, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Luna, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d om 01.32 uur van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Inez, 39 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 40 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 3060 gram en 52 cm
    Mone, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Latoya, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm
    Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM (Thomas Mark), ? gram en ? cm
    Mandje, 21 jaar, 1e kindje, bevallen 10 augustus met 40w+6d van dochter RUBY, ? gram en ? cm,
    Croky, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 41w+2d van zoon ?, ? gram en ? cm
    Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 13 augustus met 39w+6d van zoon TEUN, ? gram en ? cm

AFSPRAKEN
    21 aug: Mone cb
    26 aug : Natas cb (wegen)
    28 aug: Rebbel cb (arts, Milan 1e prikje)
    1 sept: Liesje cb (arts), Natas cb (arts)
    2 sept: Luna cb, Mone cb
    3 sept: Liesje osteopaat
    8 sept: Liesje manueel therapeut (ovb)
    9 sept: Liesje gyn
    9 sept: Rebbel kinderarts ziekenhuis
    11 sept: Inez cb
    12 sept: Inez kinderarts
    20 okt: Liesje eerste werkdag
    3 nov: Luna eerste werkdag
    3 nov: Rebbel eerste werkdag
    11 nov: Natas eerste werkdag

De zwangeren kletsen hier:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0

10. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    @Luna:

Hihi Ja ik weet dat Isis nog iets te klein is om al door te slapen maar je mag er wel op hopen toch?

Ik kijk best wel uit naar de dag dat ik meer dan 3 uurtjes achter elkaar kan slapen ;)

Maar ik mag niet klagen hoor de nachten gaan best ok

Wat goed Rebbel dat Milan al een paar keer doorgeslapen heeft, het beginis er. Ben benieuwd hoe het gaat met het ophogen van de voeding

Liefs van Treintje

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Liesje, wat een snoepie zeg!

Luna, geweldig, met die luiers. Zou mij ook kunnen overkomen. Sterker nog, het overkomt me ook met luiers van Alyssa. Iedere keer wanneer we nieuwe moeten halen moet ik zo goed opletten welke we nodig hebben, anders neem ik geheid de verkeerde mee.

Treintje, hopen mag altijd meid. En geloof me, die dag gaat echt komen.

Wij gaan met de flesvoeding ook maar heel langzaam omhoog. Iedere keer met 5cc. Natuurlijk spugen ze het wel weer uit wanneer ze teveel hebben, maar met Yelina zijn we daar toch voorzichtig mee. Ze heeft al genoeg gespuugd en dat ga ik niet nog eens extra uitlokken door teveel ineens om hoog te gaan met haar voeding.
    Gelukkig gaat het wat het spugen betreft ook steeds beter. Gebeurde dat in het ziekenhuis eerst nog na bijna ieder voeding, nu zo eens in de paar dagen nog maar. Dan eens een klein mondje, dan eens een hele flinke golf.
    Ze zit nu trouwens al op de 6 pond, wat inhoudt, dat ze nadat ze eerst was afgevallen, al een pond is aangekomen en dat is best veel voor zo'n klein vrouwtje in zo'n korte tijd.
    Maar ik maak me daar niet zo'n zorgen om. Ze gaat tot nog toe nog aardig gelijk op met haar grote zus en grote zus is nooit een dikkerdje geweest en Yelina gaat aardig gelijk op met het schema van Alyssa.

12. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hey mama's

hier hebben we een nacht gehad waarbij de kleine dame behoorlijk aan het spoken is het geweest en bijna niet geslapen heeft.
    En als ze de fles kreeg dronk ze het niet eens leeg. Vanmorgen om 5.15 heeft ze 50cc laten staan (van de 135cc) en om 8 uur en 10.45 uur heeft ze ongeveer 40cc laten staan van de 135cc.
    Weten jullie of dit misschien iets met de regeldagen te maken heeft?
    Want normaal drinkt ze altijd de fles leeg, soms op 10cc na....

13. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Zou kunnen denk ik, rond 6 weken is een regelweek/regeldagen en als je kind te laat geboren is dan kun je die tijd hiervanaf halen, dus Rihanna is 2 weken te laat geboren dus voor haar rond 4 weken zou ze deze regeltijd kunnen hebben.

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    normaal heeft ze altijd ongeveer 4 uur tussen de voedingen zitten maar nu halen we nauwelijks 3 uur...

ik dacht dus ook al aan regeldagen maar ja ik wist niet of je de te laat geboren tijd mocht meerekenen...

15. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Dames,

Nog niet bevallen maar zat even mee te lezen (stiekem).. Liesje zou zeker met regeldagen te maken kunnen hebben! Bedenk dat je het met borstvoeding niet eens zou merken, dat is misschien de reden dat je er weinig over hoort.

Zou het anders te maken kunnen hebben dat ze te moe is om te drinken,, ik moest Tycho wakker houden door onder zijn voet te kriebelen enzo, anders stopte hij met drinken. En als die kleine meid zo veel huilt is de kans groot dat ze ook heel moe is.

Succes in iedergeval!
    Jooze

16. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    en als je nu 4 uur volhoudt, vooral de eerste keer zwaar en dan meer geeft?!

17. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hey jooze...

ze zit al een tijdje op 4 uur tussen de voedingen en nu ineens niet meer
    en mevrouw valt idd snel in slaap en ik moet haar wakker houden, maar dit is al vanaf het begin zo.
    En als je haar dan weglegt dan is ze weer klaarwakker, maar drinken ho maar

18. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Liesje,

Balen inderdaad, dat ze daarna niet blijft slapen. Wat ik bedoelde is dat je dus "gewoon"wacht met voeding geven tot 3 1/2 4 uur en dan meer geeft als wat je normaal deed. Ik weet niet hoe het met flesvoeding werkt, wij of ik eigenlijk gaf gewoon de borst en later de fles met zo veel er in zat, hij dornk het bijna nooit op, maar ook dronk hij niet te veel. Gaf zelf aan wat de grens was. Maar met flesvoeding is dat misschien wat moeilijker (dacht aan gewoon veel meer aanbieden en dan kijken hoeveel ze drinkt)..

Succes in ieder geval!, Bel anders met het consultatiebureau die weten vast wel wat het beste is!

Jooze

19. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

@liesje: balen, ik zou idd even bellen met de consultatielijn, die kan je 24 uur per dag bellen toch?

Milan heeft nu 3x 130 cc op, en het gaat goed, 1e voeding gaf hij een heel klein beetje terug en de andere 2 hield hij het mooi binnen. nu zitten er 4 uur tussen, dus als dit goed blijft gaan zit hij dan op 6 voedingen.

liefs rebbel

20. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Wat goed Rebbel! Scheelt een hoop tijd als hij op de 6 voedingen zit. Het is ook een logischer aantal als je naar de uren in de dag kijkt ;)

Groetjes v Treintje

Deel Deze Pagina