En Ischa, ja hoor, je mag gewone melk geven vanaf 1 jaar En van cb mocht ik tussen de middag ook gewone melk geven als ik na de zomervak met bv ging stoppen tussen de middag ivm werk.
Deena, een hele gelukkige verjaardag toegewenst! Hier moest ik nog poedermelk blijven geven tot 18 maanden en vanaf dan gewone volle melk geven...maar ik geeft vanaf 18maanden groeimelk.
***GEBOREN*** Bruidje, 32 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm Rebbel, 26 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram Treintje1, 32 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm Jenny, 35 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm Inez, 40 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm Natas, 42 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm Mone, 32 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm Latoya,23 jaar,1e kindje,bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 3910 gram en 53 cm Lindaa, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm Wens3, 28 jaar, 3e kindje, bevallen 17 september met 40wk+2d van dochter MARE, ? gram en ? cm Pippo, 29 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm Lindada, 27 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm Ischa, 32 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm Sam, 24 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm Jooze, 27 jaar, 2e kindje , bevallen op 1 nov met 39 + 3d van dochter STERRE MADELIEF 3500 gram Jootje24, 26 jaar, 1e kindje, bevallen 6 nov met 39w+0d van dochter DENISE 3520 gram en 48 cm Bengeltje86, 22 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 dec met 38w+4d van zoon JULIAN 3630 gram en 49à50 cm Lola1982, 26 jaar, 1e kindje, bevallen op 18 dec met 39w+5d van meisje NENA 4060 gram en 52 cm Wishgirl, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 02 mrt met 38wk+4d van zoon SVEN 2970 gram en 47 cm Hartewens, 34 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 mrt met 38wk+3d van dochter LARA LYNN ? gram en ? cm Jojo8, 24 jaar, 1e kindje, bevallen op 8 mrt met 42wk+1d van zoon MILAN 3810 gram en 52 cm Bas1759, 28 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 mei met 36wk+6d van zoon BAS 2540 gram en 44cm *** ZWANGER *** Bruidje, 32 jaar, 2e kindje, uitgerekend 22 januari 2010, meisje Rebbel, 26 jaar, 2e kindje, uitgerekend 27 januari 2010 nog geheim AFSPRAKEN 01 okt: Lucas 1 jaar! 02 okt: Jaron cb (BMR prik) 04 okt: Jildou 1 jaar! 07 okt: Jenny met Ruben naar bureau voor gehoortest 08 okt: Ischa CB (prikjes) 14 okt: Sam (Jildou) kinderarts 02 nov: Natas1 (Danique) CB 06 nov: Denise 1 jaar! 04 dec: Ischa CB (prikjes) 17 dec: Julian 1 jaar! 18 dec: Nena 1 jaar!
Ja, is ook veranderd hoor...bij ons dochter was het dan ook weer anders...vanaf 1 jaar groeimelk. Misschien hebben de belgen andere darmen? Maar ik was toch van plan om de mek tot 18maanden te geven
hey meiden, hier gaat het niet lekker... ik ben vanmidag in het zkh geweest, omdat ik last had van harde buiken, niet extreem, maar gewoon vervelend en mijn gevoel zei dat ik er naar moest laten kijken. helaas heb ik dus weer een blaasontsteking waar door ik dus weer harde buiken heb en is mijn baarmoedermond alweer aan het verkorten.. hij is van 3,8 bij de vorige controle naar 2,7 gegaan. op zich is dat gelukkige geen hele schokkende lengte, maar dus wel een flinke verkorting bij dit termijn! ik zit nu op de grens en normaal doen ze boven de 2,5 nog niks, maar gezien het verschil en mijn voorgeschiedenis moet ik nu dus weer rust nemen. ik heb voor deze week iig mijn werk af moeten bellen en moet zoveel mogelijk de zorg voor milan uit handen geven. de urine hebben ze weer op kweek gezet gezien die bacterie en vrijdag krijg ik daar dan de uitslag van en moet ik terug naar het zkh voor een nieuwe meting. aan de hand daarvan hoor ik hoe en wat verder. met het werken bv. dikke kans dat ik helemaal niet meer mag gaan werken, maar moet ook zeggen dat ik dat nu ook niet durf... en ons beepje gaat voor alles! ik ben echt zo bang... het is nu echt nog veel te vroeg voor gedonder. liefs rebbel
Jeetje Rebbel, we hadden al ff gemsnd, maar je hebt helemaal gelijk. Het is veel te vroeg voor gedonder!! Kleine beeb van Rebbel, blijf pleeeeease nog heeeel lang zitten hoor!!! Je moeder doet er alles voor!! Dikke knuffel meis!!
Ook ik ben het met Sam eens hoor (beebje van rebbel)! Blijf gerust nog even vertoeven bij je mama's buik! Please! Hey, pluk alles goed? Al bevallen?
Daag alle mama's ik kom me hier ook maar eens melden (aangezien ik nu toch bevallen ben ). Ik ben dus op 25 augustus j.l bevallen van onze dochter Kinley, ze woog toen 3840 gram en was 51 cm lang. Op 15 oktober gaan we voor het eerst naar het cb en weten we hoeveel ze nu is gegroeit, ze krijgt dan ook haar eerste inentingen (vind het maar niets dat ze in mijn mooie meisje gaan prikken). Afgelopen donderdag met haar bij de huisarts geweest omdat ze maar bleef huilen (begon met een uurtje voor het eten en was toen uitgelopen naar 12 uur per dag huilen). Nu blijkt dus dat ze een aero nog wat kindje is, houdt dus in dat ze tijdens het huilen lucht inslikt. Dit hoopt zich op in haar maag waardoor die dus uitzet en als die lucht moet met grote dikke bellen door haar nog veel te kleine darmen. Dat doet dus pijn en daarvan moet je nog meer huilen. Haar maagje was nu ontzettend groot, rijkte van haar ribben tot onder haar navel en dan helemaal dwars over haar lichaam. Gelukkig is dit ook iets waar ze overheen groeien. Voorlopig moeten we haar zo rechtop mogelijk houden, dus rechtop zitten te drinken, bedje heel schuin enz enz (zal een foto plaatsen kun je zien wat er met schuin bedoelt wordt) en een dubbele dosis infacol. Sinds zaterdag hebben we een heel ander kindje, ze huilt veel minder (hooguit 1,5 uur per dag), begint te brabbelen en lachen en is echt aan het bunkeren (6 flessen van 150 cc + 5 per dag).
Jeetje Pluk dat is wel sneu voor je kleine meid!! Wat zie ik nou, was Kylian echt zo zwaar bij de geboorte?? Dan was Kinley heel wat kleiner !! HIHI .. Man wat een schuin bedje. Hopelijk werkt het allemaal en groeit ze er snel overheen! Enig idee hoelang dat duurt?
Net zo lang tot dat de darmen groot genoeg zijn om het lucht zonder pijn erdoor te laten gaan dus ongeveer tot haar 3de maand. Maar gelukkig gaat het nu al een stuk beter dankzij de dubbele dosis infacol. Kinley was echt een heel stuk kleiner dan haar broer maar ja die heeft het 43 weken in mama's buik vol gehouden Betreft het bevallen zijn ze beide met de keizersnee geboren, Kylian met een spoed en Kinley gepland. Groetjes Anita
Hai allemaal, hoe is het hier? Eindelijk weer even tijd om bij te lezen. Hier gaat alles goed, druk maar prima. Danique heeft gisteravond alleen 8x overgegeven en vandaag eet ze nog niet goed maar het lijkt verder alweer beter te gaan. Als ik een idee nodig heb voor een traktatie, dan mail ik Jenny Treintje, ik hoop voor je dat je een volgende keer aan antistolling mag. Ik heb er destijds over gelezen en ik las er goede resultaten van. Sam, jammer dat je ongi bent geworden. Je ongi icm borstvoeding vraag kan ik niet beantwoorden, ik heb nog steeds niets van een cyclus. Danique krijgt nog 3x per dag BV. Liesje, hou je taai meid. Lindada, nog van harte gefeliciteerd met Deena!!! En Lucas ook alweer bijna jarig, wat gaat het snel hè. Plus Jildou bijna 1 jaar! Dag dag lieve baby (snik), maar hallo leuke dreumes! Liesje en Inez, succes met de prikken voor jullie meisjes. Ik hoop dat ze er niet zich belabberd van gaan voelen. Inez, ik duim voor de verkoop van je schoonmoeders huis! Hey Pluk, wat leuk je hier te zien. En nog van harte met Kinley! Fijn dat het nu beter gaat met je kleine meisje. En nu ga ik heel hard duimen voor Rebbel en haar beebje. Dikke knuf!
Anita wat verdrietig voor Kinley dat ze zo'n pijn heeft. heb je ervaring met draagdoeken? Ik kan je de tricot slen of de bundler aanbevelen. Het is even oefenen met knopen (6 meter lange doek) maar dan zit je kindje er wel heerlijk in en hou je je handen vrij voor Kylian. (Ik kon ogm zelfs gewoon naar het toilet gaan met Jaron in de doek).
Timo is zaterdag met een skateboard gevallen en vol op zijn mond terecht gekomen. Ik was uit eten en werd dus gebeld. Ik moest me voorbereiden op een toch wel akelig gezicht. Nou dat was het zeker. Zijn lippen waren helemaal opgezwollen. Zo erg dat ik eigenlijk niet eens in zijn mond kon kijken. Mijn man dacht wel dat er een stuk van een tand af was. Maar dat zou om een tand van het melk gebit gaan. Mijn man had nog wel de tandartsenpost en de huisartsenpost gebeld. Hij moest maar ijsjes en paracetamol geven. Verder kregen we wekadvies, dus het werd een brakke nacht. Zondag was de zwelling al iets minder en konden we beter kijken. Ik zag niet dat er een stukje van een tand af was, maar de tand hing gewoon helemaal scheef. Volgens mij hing hij los in de kaak maar Timo durfde hem niet eruit te trekken. Vandaag ging het een heel stuk beter. De zwelling valt nu mee (nee timo nu mag je niet meer onbeperkt ijsjes eten) en ik mag voorzichtig in zijn mond kijken. We hebben toch de eigen tandarts nog even gebeld en die wilde hem toch wel graag zien. dus daar zijn we geweest vanmiddag. die heeft alles goed bekeken, tand voor tand. Volgens hem moet het een flinke klap geweest zijn waarbij we zelfs tot jaren later nog schade zouden kunnen zien omdat je nu niet weet wat er binnen in beschadigd kan zijn. Nou laten we het beste er maar van hopen. De voortanden waren godzijdank nog niet helemaal door anders was hij die nu definitief kwijt geweest. Hij heeft een foto gemaakt maar daar was gelukkig niets geks op te zien. Pfieuw. Dit avontuurtje was wel erg spannend maar gelukkig met een redelijk goede afloop. (nog een paar dagen en dan kan hij weer brood eten ipv pap)