Na lang twijfelen ga ik toch deze vraag plaatsen. Tot 2 weken terug had ik 2 franse hangoor konijnen, bullet en bazooka. 2 mannetjes. 2 geweldig grappige enorme konijnen die de beste maatjes waren. Bazooka is 2 weken terug plotseling overleden, hij had waarschijnlijk een hersenbloeding. Vond dit zo zielig Bullet is nu ook z'n maatje kwijt. Het was even wennen voor Bullet maar hij is inmiddels weer zichzelf. Ik heb nu echter wel besloten dat het beter is voor bullet als hij naar een thuis gaat waar meer tijd aan hem wordt besteedt. Nu bij mij zit hij maar alleen in zijn hokje of loopt hij in de tuin (als ik thuis ben). Het is voor mij geen optie er een konijn bij te nemen, ik heb een dochtertje van 10 weken oud en dus geen tijd het konijn aan bullet te laten wennen en het 'zindelijk' te maken. Kortom; Wie zou dit lieve (grote!) konijn een goed thuis kunnen bieden? Een plekje waar hij ook lekker in de tuin kan lopen en eventueel met een ander konijn? Het is echt een lief beest, hij is nu bijna 3 is grijs met wit en 6 kilo zwaar. Hij poept en plast op een soort van kattenbak en is dus erg makkelijk te onderhouden! Hij zit nu in een houtenspeelhuis wat ik heb omgebouwd tot konijnenhok met een geisoleerde bodem. Dit hok kun je er eventueel bij krijgen! Ik wil je dan ook een grote zak voer, hooi en korrels voor in de plasbak mee geven en indien nodig wil ik hem zelfs naar je komen brengen! (de reismand krijg je er ook bij). Hij kan ook binnen gehouden worden maar dan moet je hem wel vanaf nu ongeveer geleidelijk laten wennen aan het binnen zijn. Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik wil echt niet zomaar even snel van mijn konijn af, ik denk gewoon dat hij op het moment beter af is bij mensen die wat meer tijd aan hem kunnen besteden of een maatje voor hem hebben. Bullet is overigens gecastreerd. Wie zou hem een goed thuis kunnen bieden? Ik krijg het met mijn ipad niet voor elkaar een foto te uploaden maar zal dat straks op de laptop even doen!
Denk dat ik mijn man niet zo gek krijg.. Heb namelijk al een Franse hangoor en een voskonijntje.. Daarnaast zijn twee mannetjes geen optie.. Maar voor mensen die twijfelen.. Het zijn echt geweldige beesten om te houden, Eef is dol op onze toet!
ow...jammer dat ik ook een goed koppel heb rondhuppen, veel succes met het vinden van een goed tehuis! Als een goed tehuis niet lukt kan je trouwens ook overwegen bij een goede opvang een maatje voor hem te halen, de opvang kan dan voor je koppelen (en na uitleg van je verhaal kunnen ze het nieuwe koppel vast wel een paar dagen observeren zodat iedereen er zeker van is dat ze goed gewend zijn) en je kan dan vaak een zindelijk konijntje uitzoeken!
Ik ga even met man overleggen, en kijken of ik iets geregeld kan krijgen voor vakantie, maar lijkt me wel erg leuk!
Jammer mam1985!! Hij is heel lief met kinderen, kan alles hebben maar door kinderen opgepakt worden vind hij niks. Dat is voor een Franse hangoor ook niet goed. Die moet je goed ondersteunen met het oppakken omdat ze vanwege hun formaat en kracht hun rug kunnen breken als ze spartelen bij het oppakken..
Syrae dank je voor je tip!!! En inderdaad, Franse hangoren zijn echt geweldige beesten. Grappig, lief en gek en bullet is echt een goedzak
Tja ik heb hier eentje alleen zitten die vorig jaar zijn vriendinnetje heeft verloren... echter is Ruud al 13 jaar dus om m nu nog aan een nieuw vriendje voor te stellen terwijl hij eigenlijk ieder moment het hoekje om kan gaan... is niet eerlijk voor bullit en niet voor ruud..
dames sorry voor het trage reageren, ik ben vandaag alleen en mn dochtertje is erg hangerig vandaag! de foto's
Het is dus de grijze. Ik heb er nog meer maar mijn dochtertje laat me niet even rustig op mijn laptop bezig zijn, zit nu weer op de ipad..!
oh die is leuk!! zo jammer. we hebben een konijn dat heel erg lief is voor ons, maar een ander konijn meteen aanvliegt, ondanks dat hij met 4 maanden al is gecastreerd. hebben we helaas ervaring mee. ik hoop dat je snel een goed plekje voor hem vindt
Hmm, zal eens even met manlief overleggen. Planning was hier eigenlijk dat Jesse dit voorjaar een konijn (en toevallig had ik het ras Franse hangoor uitgezocht) zou krijgen, maar het hok en de ren zijn nog niet klaar.
Oooh wat een schatje! Helaas hebben wij geen buiten en lijkt mijn man nu allergisch voor mijn caafjes (bezig met testen), dus ben bang dat anders straks de cavia's én het konijn weer weg moeten... Succes met het vinden van een ander thuis!
Ster27: hij hoeft ook niet per direct weg hoor, als je zegt van ik heb nog eventjes wat tijd nodig dan is dat geen probleem! Ik hoor graag van je Chocoladekoekje dank je wel! Ik hoop voor je dat ze niet weg hoeven! Je raakt zo gehecht he aan die beestjes.. Ik zal bullet ook echt missen maar als hij bij een goed thuis terecht komt dan zal dat vast makkelijker zijn