Lieverd, hier nogmaals gefeliciteerd! Heerlijk van die onrust af nu ze er eindelijk is? Genieten met volle teugen jullie!
Dacht; ff bij geboren kijken of Smoekie al bevallen is; Ja dus! Super dat alles goed is gegaan en heel erg gefeliciteerd!
Nou meiden, allemaal bedankt natuurlijk voor de felicitaties en pb'tjes...vindt ik hartstikke leuk en ontzettend lief.... en bij deze dan hier het verslag van hoe en wat zoals vele wel weten liep ik al vanaf week 35 te "tobben" met weeën en had ik "al" 3 cm. ontsluiting.. afgelopen donderdag en vrijdag zoals wel vaker ook weer "loos alarm" zaterdagochtend een paar uur na een "sportronde" had ik al een beetje in de gaten dat ik ze "weer" had en dacht ik nog bij mezelf het zal wel weer niet .maar eenmaal de weekendboodschappen aan het doen had ik onderweg naar de super al in de gaten dat het dit keer toch wel eens anders kon zijn . de weeën die ik op dat moment had, waren toch wel iets heftiger dan normaal gesproken, en ik liep ze dit keer niet weg ongeacht wat ik deed, ze bleven om de 20 min. Terug komen sta je dan in de super de boer en de mensen maar naar je kijken als je ff stilhoud om een wee op te vangen zo van ga je nou hier bevallen ofzo eenmaal in de auto had ik Ed opgebeld dat het dit keer wel eens raak kon zijn omdat ik ze bleef houden ook toen ik eenmaal in de auto zat op mijn boodschappenmaatje te wachten dus tja wij nog naar de andere winkels die ik standaard bezoek s zaterdags met in het achterhoofd wie weet hoe het straks is . nou ja iets langer verhaal korter makend, thuis de boodschappen opgeruimd, en lekker mijn pak aan getrokken en onderuit op de bank lekker gaan zitten maar ook op de bank bleven ze om de 20 min. Terug komen .tegen half 3 kwamen ze ineens om de 7 min. En had ik zoiets van he zal het vandaag dan toch gebeuren .en ja hoor warempel tegen 5 uur kwamen ze plots om de 3 min en ook die waren heftig en bleven goed aanhouden, dus uiteindelijk na dik een uur toch maar de vk gebeld dat ze volgens mij nu wel echt aan hielden nog geen 10 min. Later was de vk er constateerde 4 cm dus 1 cm ontsluiting erbij waar ik toch best wel teleurgesteld over was omdat ik al de hele dag weeën had maar goed zij vertelde dus dat ik naar het zh ging en dat zij daar de vliezen zou doorprikken nou mooi dacht ik, en zij vroeg hoe laat ik daar zou zijn, ik zeg nog heel vrolijk denk een uurtje of half 8 denk dan heb ik tijd om op mijn gemak de kids weg te brengen e.d. maar niks hoor .half 8? zegt ze wat denk je dat je direct naar het zh gaat jij bent helemaal mooi dus ja de kids op weg naar het ziekenhuis weggebracht naar de vriend van mijn moeder, wij door naar het zh waar we om ff 7 uur aankwamen zij daar om pakweg kwart over 7 de vliezen doorgeprikt (kleine voelde ze nog zo wegdraaien toen ze dat deed) en toen? Toen ff helemaal niks, voelde geen weeën niks, en dacht alweer dat het de verkeerde kant op zou gaan en dat ze weg waren .maar gelukkig nee hoor, na een paar minuten had ik de 1e wee weer te pakken en na 20 min. (weeën om de 2 min.) Voelde ze nog een keer en had ik 5 cm ontsluiting nou dacht ik dat valt nog wel mee zal wel ff duren zo maar niks was minder waar, zo ineens had ik de weeën en zat er geen minuut meer tussen, ze bleven elkaar opvolgen..dus ff op de rode knop gedrukt om de vk langs te laten komen dat ik ze achtereenvolgend kreeg zonder ff tijd te hebben om op adem te komen . Zij weer voelen, bleek ik al 8 cm te hebben en mocht ik als ik het wilde langzaam mee persen .zij direct alles klaar gezet (kar e.d.) en niet veel later moest ik wel meepersen en kon ik er niet meer onderuit, maar poe poe die pijn was ik even vergeten (jaartje of 7 :winkJ en werd ik ff overvallen door een angstig gevoel van dit wil ik niet, dit kan ik niet, maar gelukkig heb je op zon moment niets te willen en doet je lichaam alles automatisch . . Dus toen mijn lichaam alles maar laten doen .nog een paar sterke opmerkingen eruit gegooid naar de vk (dit keer bleef Ed gevrijwaard van opmerkingen) dat ze er zelf maar moest gaan liggen met haar mooie praatjes . etc . Is de kleine meid een uur na het doorprikken van de vliezen (om 20.11 uur) geboren Toen heeft ze lekker op mijn buik gelegen, ze begon gelukkig bijna direct met huilen dus daar was ik heel blij mee..mijn andere dochter werd nadat ze geboren was direct door de vk de navelstreng van doorgeknipt en meegenomen dat we 10 min. Lang in onzekerheid zaten van hoe en wat, geen gehuil helemaal niks, niemand die ff vertelde wat er aan de hand was of waar Demi was niks die bleek de navelstreng 2x om de nek te hebben met een knoop erin waardoor ze het benauwd had tijdens het eruit komen .. Dus ik was heel blij dat zij het direct zo goed deed en Ed bij haar wel zelf de navelstreng door mocht knippen etc .wat een heerlijk gezicht zeg de kleine zo op je buik te zien liggen met grote open ogen naar je te zien kijken zo van en wie ben jij dan wel Toen de placenta eruit was en ik nagekeken was (dit keer niet ingeknipt of uitgescheurd) ging ik lekker douchen terwijl zij de kleine meid nakeken en die apgar test deden en gingen aankleden . Tegen de tijd dat ik een lekkere (zittende ) douche had genomen was zij ook klaar en had paps haar lekker vast kregen we te horen dat alles goed was en we zo naar huis mochten .heerlijk wat we niet verwacht hadden gebeurde toch zij verbrak het record dat Demi had gezet met het naar huis gaan Demi werd om 22.00 uur geboren en waren we om 00.00 uur al weer lekker thuis zij is om 20.11 uur geboren en om 21.30 waren we al weer thuis in eigen huis . We zijn nu inmiddels alweer bijna een week verder en ze doet het verder echt perfect .we zijn ontzettend blij en trots op de kleine meid dat het zo goed gaat . Voor degene die nog niet zwanger zijn, heel veel succes met zwanger worden Voor degene die zwanger zijn, een heel fijne zwangerschap toegewenst Voor degene die aan de laatste loodjes bezig zijn, heel veel succes, en dat jullie maar net zon vlotte bevalling mogen krijgen als ik heb gehad want dat is er een uit het boekje Liefs smoekie Dankjewel meid, Tot nu toe ging het goed wel ontzettend last van pijnlijke en kapotte tepels jammer genoeg waardoor ik met kromme tenen eten zit te geven, maar vandaag ff afgekolfde melk en hopen dat het vanavond (morgen) weer beter gaat, de tepels wat bij kunnen komen en ik weer lekker verder kan met de kleine meid aan de borst. Ze is in ieder geval gisteren al voor het eerst 100 gram aangekomen Ze woog 3450 bij de bevalling tot eergisteren afgevallen tot 3180 en gisteren woog ze 3280 dus ze krijgt in ieder geval tot zover genoeg binnen . Gr.smoekie
Hoi hoi Smoekie. 'Mooie' bevalling! en leuk opgeschreven ook. Kan me voorstellen hoe de mensen naar je gekeken hebben in de super hahaha. Fijn dat alles goed gaat met Zoë en natuurlijk met paps en mams. Je andere kids zullen het ook wel super vinden neem ik aan. Geniet nog van je kraamtijd. Groetjes en knuf Miran
dankjulliewel meiden....ze doet het gelukkig echt zo ontzettend goed kan niet anders zeggen.... gr.smoekie