ervaring ziekenhuis antonius nieuwegein of hofpoort woerden

Discussie in 'De bevalling' gestart door ellentje23, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    hallo,

ik heb een vraagje aangezien ik over 5 weken ben uitgerekend en ik toch wel moet gaan bedenken waar ik wil bevallen...
    mijn voorkeur gaat uit naar het ouderijn ziekenhuis in utrecht maar heb 2 weken geleden van de verloskundige door gekregen dat de verloskundige afdeling van het ouderijn dicht gaat begin februari....
    dus moet ik op zoek naar een ander ziekenhuis....
    nu kan ik kiezen voor het hofpoort ziekenhuis in woerden of het antonius ziekenhuis in nieuwegein.
    van beide heb ik niet al te beste verhalen gehoord en ook dat de verloskundige niet bij de bevalling aanwezig mag zijn...

vandaar me vraag of er iemand ervaring mee heeft en die met mij en alle andere wil delen zodat ik misschien makkelijker mijn keuze kan maken :)

alvast bedankt

groetjes

2. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ik kan je er niet meehelpen. me zus is nog in het ouderijn bevallen.... die wonen in vianen, ik hoop dat het goed gaat bevallen...waar je ook gaat bevallen haha xx

3. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik lees even mee want ik ga in het Hofpoort bevallen (daar ben ik onder behandeling bij de gyn).

4. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    nou ik hoop eigenlijk dat onze kleine eind januari nog zegt dat die er wel genoeg van heeft en er uit wilt komen...want ja als je niet zulke goeie verhalen hoord is het toch moeilijk kiezen...

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Waarom bel je niet met de afdelingen of de vk aanwezig mag zijn? Iedereen zal wel verhalen hebben over ziekenhuizen, de ene positief de andere negatief. Ik denk dat je weinig hebt aan al deze verhalen jij zal de keuze moeten maken. Kan je niet eens met je vk gaan praten hierover.

Ik had weinig keus voor een zh. Het zh in mijn oude woonplaats had je verloskamers, leiderdorp had een bacterie, waardoor Gouda vol zat. Ik moest naar Woeren toe. Vond ik allang prima want ik wpou perse niet in Gouda bevallen. Dit is al wel weer 6 jaar geleden maar ik vond het een super zh.

6. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb voordat ik een keuze maakte naar welke gyn ik zou gaan eerst op internet gekeken. Daar staan diverse sites met beoordelingen van ziekenhuizen. Het Antonius en het Hofpoort kwamen daar in ieder geval goed uit de bus.

Ik vind de begeleiding die ik tot nu toe krijg van de gyn ook goed. Maar hoe het is om te bevallen moet ik dus nog even afwachten.

Wel zou ik het vreemd vinden als je vk er niet aanwezig mag zijn. Ik heb altijd begrepen dat als je onder begeleiding bent van de vk en je in het ziekenhuis wilt bevallen, je eigen vk de bevalling doet.

7. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    ik heb voor thuis bevalling gekozen maar als de kleine niet uit zich zelf komt of complicaties zijn moet ik naar woerden. het zou er erg mooi uitzien en er zijn nu ook kraamkamers waar je alleen op ligt en je man ook mag blijven slapen. dat was vroeger wel anders daar, maar nu schijnt het daar erg goed te zijn. twee weken geleden was ik daar voor een hart filmpje en heb een klein stukje van de afdeling gezien, het ziet er hip en vrolijk uit teminste niet kil en groen.

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik ben in het Hofpoort bevallen en dat is mij 'goed bevallen'.

Ik had ook de keus, Oudenrijn, Hofpoort en Antonius
    Mij maakte het eigenlijk niet zo heel veel uit, maar in het hofpoort heb je speciale kraamsuites en dat is toch wel erg lekker hoor. Ik had het idee dat ik in een hotelkamer lag.
    Ook mag je eigen verloskundige je bevalling begeleiden en het personeel vond ik erg vriendelijk en behulpzaam.
    ik heb geen klagen gehad iig.

Van het Oudenrijn heb ik ook wel goede verhalen gehoord, alleen dat het wel allemaal erg oud is daar. Maar daar gaat het toch niet om.

Beide ziekenhuizen houden regelmatig voorlichtingsavonden.
    Misschien een idee....

9. MamaNicole

MamaNicole Nieuw lid

5 jan 2007
    3
    0
    0
    Ik ben in het Antonius bevallen.
    Mijn ergste nachtmerrie was om in het ziekenhuis te bevallen, maar na 42 weken heb je geen keus he... ;)
    Ik heb het als zeer prettig ervaren, en het is mij 100% meegevallen.
    Mocht er ooit een 3e komen en moet ik weer naar het ziekenhuis dan ga ik zeker terug.
    Vind de kamers ook erg mooi, lekker fris met paars en lime-groen.

Succes met alles

Liefs Nicole

10. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Ik ben ook in het Antonius bevallen. Ik heb dit als heel prettig ervaren.

De VK mag gewoon bij de bevalling zijn, maar ze begeleiden hem niet.

Omdat mijn zoontje in het vruchtwater gepoept had werd ik overgedragen (zo heet dat) aan het Antonius, maar mijn VK is die dag 3 keer bij mij wezen kijken. De artsen/gyns en kraamverzorgsters vond ik heel hartelijk en warm.

Omdat Ryan in het vruchtwater gepoept had en ik geen weeen kreeg ben ik aan het infuus gegaan. Op een gegeven moment was de pijn zo ontzettend heftig dat zij zelf aanboden een ruggenprik te nemen. Dit aanbod heb ik dan ook met beide handen aangegrepen. De pijn was volledig weg, heb zelfs nog geslapen.

Uiteindelijk kwam ik niet verder dan 8 cm en is ons zoontje met de KS gehaald. HIerdoor moest ik 3 nachten in het ziekenhuis blijven. Ik had een kamer voor mij alleen, Ryan mocht bij ons op de kamer slapen en zelfs mijn vriend is deze 3 nachten bij ons blijven slapen. Ik ben echt door alle verpleegsters enorm in de watten gelegd.

Omdat ik een hele dag bezig ben geweest, heb ik 3 verschillende ploegen aan mijn bed gehad. De volgende dag zijn ze een voor een mijn mooie man komen bewonderen. Deze kleine dingen vond ik heel medelevend en fijn en lief.

De verloskamers zijn echt mooi, mijn vriend en ik hadden alle 2 zoiets van OHH is dit een verloskamer. Een leuk retro behangetje op de muur. Alle tangen, klemmen en apparatuur opgeborgen in kasten. Een tv aan de muur en een heerlijke sofa voor mijn vriend. Wij dachten echt aan een RVS groene kamer, maar alles behalve (de OK was wel zo hihi)

Bij een 2de ga ik weer naar het Antonius (haha moet ik sowieso omdat ik een KS gehad heb), maar had er anders ook voor gekozen, zonder twijfel.

11. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    En het Oudenrijn (Mesos) is trouwens samen gegaan met het Antonius.

Ik zie dat je uit Ijsselstein komt, zit je toevallig ook bij VK praktijk de Lekbrug? Leuke meiden he?

Echt stom maar ik mis mijn uitstapjes naar de VK gewoon.

12. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    ja ik zit ook bij de lekbrug en de meeste zijn wel leuk maar er zitten er ook een paar waarvan ik niet hoop dat ze bij mijn bevalling zijn :p

nou ik zal wel blij zijn als ik niet meer naar de verloskundige hoef hoor wil eigenlijk gewoon me kleine mannetje vast houden :oops:

ja ik weet dat het ouderijn samen is gegaan met het antonius maar de verloskundige die ik heb die is niet echt zo te spreken over het antonius dus vandaar dat ik een beetje aan het twijfelen ben waar ik wil bevallen...hoop eigenlijk dat die als nog voor februari zegt dat die er uit komt :)
    nog even afwachten :p

groetjes

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben ook in het Antionius bevallen, mijn ontsluiting bleef al een dag op 1 cm hangen, dus ik ben doorgestuurd voor een ruggenprik en dan mag de vk niets meer doen. Naar mijn weten mogen ze voor een poliklinische bevalling gewoon mee en de bevalling doen.
    De verloskamers zijn mooi en modern, ik had de nacht erna ook gewoon een eenpersoonskamer.
    Verder, ik ben 's nachts bevallen, had een ontzettend snauwerig mens als arts, die arts deed tig bevallingen alleen, dus ze lieten je aardig aan je lot over, heb bijna een uur mijn persweeen weg moeten puffen, omdat ze ergens anders bezig was. De verpleging was wisselend, sommige vrouwen aardig, maar anderen bot en onbehulpzaam, elke 3 uur een ander aan je bed. Zo wou eentje me geen gaasbroekje geven en een ander heeft me net zolang in mijn bloed laten drijven tot haar dienst werd overgenomen en die het bed kon verschonen. Borstvoedingscertificaat is een lachertje, begeleiding nihil en aan die regels hebben ze zich niet gehouden, maar vk was daar ook niet te spreken over.
    Voor mij geen Nieuwegein meer de volgende bevalling, ondanks de prachtige kamers en een paar aardige verpleegsters.

14. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht

dank je wel voor je reactie ik heb namelijk vaker van deze verhalen gehoord over het antonius en ik zit er toch niet echt op te wachten om op deze manier behandeld te worden...
    vind het lullig voor je dat jij het wel mee hebt moeten maken

liefs

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    ik ben twee jaar terug ongepland in het hofpoort bevallen na veel toestanden met een keizersnee
    ( en dat terwijl ik zo graag thuis wilde bevallen!)

De vpk waren bijna allemaal erg aardig, was na de ks erg beroerd en hoewel je merkte dat het lastig was om iemand zo er toch wel even anders aan toe was dan de standaardkraamvrouw probeerden ze wel overal een oplossing voor te vinden.
    De gynacoloog heeft adequaat ingegrepen. Heb zelf niet om pijnstilling hoeven vragen en ze schatten op tijd in dat gewoon bevallen niet ging lukken en voor dat ik met mijn ogen kon knipperen lag ik op de ok
    Alles ging heel relaxed ( Emma had ook geen foetale nood oid hoor)
    De begeleiding van de bv is goed verlopen! Binnen een uur had ik haar toch al aan de borst.
    Ook nu ga ik weer in het hofpoort bevallen.

16. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Ik ben in Nieuwegein bevallen met een geplande keizersnede. (stuitligging).
    Ben in week 35 over gedragen aan de gyn in dat ziekenhuis.
    Ik heb het er "prima naar mijn zin" gehad..
    Bij een volgende zwangerschap word ik met 36 weken weer overgedragen aan de gyn. (mocht ik zelf voor kiezen.)
    Heb er ook voor gekozen om niet meer naar de verloskundigenprakrijk te gaan waar ik zat. Beviel niet zo goed. Veel verschillende gezichten en hele nare reactie op mijn BEWUSTE keuze om flesvoeding te gaan geven.
    Bij een volgende zwangerschap ga ik in Nieuwegein bij de verloskundigenpraktijk in het ziekenhuis onder controle, (Alnatal)

Oja, en ik wil heel erg graag weer met een keizersnede bevallen, dus hoop dat de gyn het daar dan mee eens is!

Manytroubles

17. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

en het WKZ?
    Is dat geen optie?

Dat doen ze niet zomaar toch manytroubles?

18. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Een vriendin van ons is pas geleden bevallen in het hofpoort in Woerden... maar ik vond het een super ziekenhuis. Zag er ook erg warm en vriendelijk uit!

19. Cor81

Cor81 Lid

13 jan 2009
    51
    0
    0
    Hoi meiden!
    Ikzelf ben ruim twee jaar geleden naar het Oudenrijn gegaan om te bevallen, inderdaad omdat toen mijn eigen VK mee mocht.
    Uiteindelijk heb ik een spoedkeizersnede ondergaan en moest 4 dagen extra blijven.
    En dan lig je in het Oudenrijn niet lekker, zonder airco (het was toen bloedje heet) met zijn 4-en op een kamer.
    Slapen doe je dus voor geen meter, want er huilt altijd wel een baby.
    Daarnaast ontving de moeder naast mij ruim 30 man bezoek op een dag en geen zuster die er iets van zei. Echt belachelijk! Haar kindje was 's nachts helemaal overstuur.

Nu ben ik ruim 35 weken zwanger en moet (wegens smal bekken) een geplande keizersnede ondergaan.
    Ik ga dus zeker niet naar Oudenrijn daarvoor. Ik heb besloten bij Alnatal te gaan. Mijn vriendinnen zijn daar bevallen en vertelden mij over de mooie eenpersoonskamers daar. Alleen dat al vind ik geweldig, geen andere mensen in je kamer.

Ik heb er helemaal zin in om die 4/5 dagen heerlijk rustig alleen met mijn baby door te brengen. Mijn vriend heeft vrij genomen om met mijn oudste thuis te zijn, dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken. Ik kijk er echt naar uit!

Succes met je keuze!

20. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik wou bevallen in mesos overvecht maar moet ook opzoek naar een ander ziekenhuis. Ik hoorde allemaal goede verhalen over woerden maar onze vk praktijk wil dat ik in diakonessen of antonius ga bevallen. Wij hebben via diak gekozen. We gaan zaterdag even een kijkje nemen, dan is er een info ochtend. Daar hebben ze ook van die kraamsuites. Is het voor jou geen optie het diak?

Deel Deze Pagina