Voor dochter twee namen maar voor zoon één?

Discussion in 'Babynamen' started by Zwada, Jul 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwada

Zwada Actief lid

Feb 11, 2014
    210
    0
    0
    #1 Zwada, Jul 21, 2014
    Last edited: Jul 21, 2014
    Onze zoon heeft 'slechts' 1 naam. Is het dan raar om bij een eventuele dochter (dat horen we woensdag) twee namen te doen? De eerste naam wordt dan de roepnaam.

2. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,746
    646
    113
    Gelderland
    Ik zou het bij 1 naam houden. Tenzij het iets van Anne-Lynn is. Roepnaam Anne. Ik noem maar wat. Maar Joep en Rosa Elisabeth zou ik zelf niet snel doen.

3. Dyson

Dyson Fanatiek lid

Mar 8, 2013
    1,404
    551
    113
    Ik zit met hetzelfde dilemma, 1e kindje heeft 1 naam, 2e kindje zou ik wel graag 2 namen geven. Heb er ook pas een topic over geopend.

Ik vond het een mooi idee om dit kindje een tweede naam te geven beginnend met de voorletter van de naam van onze dochter, zo kan ik ook de tweede naam nog een beetje "verantwoorden" (voor zover dat nodig is).

4. Zwada

Zwada Actief lid

Feb 11, 2014
    210
    0
    0
    Best lastig he, want het liefst wil je 1 lijn trekken..

5. Queen1986

Queen1986 Actief lid

Jul 23, 2012
    308
    0
    0
    Ik heb hier ook ooit een topic over geopend. Zoonlief heeft 2 namen, ons dochtertje gaat 3 namen krijgen (ivm vernoemingen wat bij zoontje ook niet het geval was). De overgrote meerderheid vond dat het prima kon, vandaar dat wij dat ook gaan doen.

Ik vind het dus niet raar. ;)

6. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Ik ben thuis de enige met twee namen. Mijn zus heeft 1 naam en mijn 2 broers ook.
    Nooit een probleem dilemma ood geweest. Niet voor mij, niet voor mijn zus en broers, niet voor de omgeving.
    Dus.....
    Waarom niet eigenlijk? Je kinderen zijn toch eigen individuen? Ze hoeven toch niet middels namen aan elkaar gekoppeld te zijn ofzo?
    Als jullie nu een dubbele naam in gedachte hebben moet je dat gewoon doen!

7. Alf

Alf Niet meer actief

Nee, vind dat niet perse gek.
    Hangt natuurlijk ook af van de reden waarom je dubbele naam wilt.
    Onze zoon is vernoemd naar overleden vader, dochter straks naar overleden schoonmoeder. Dus daarom hier de extra namen.
    E ze hebben allebei dezelfde doopnaam die zowel man als ikzelf ook van onze ouders hebben gekregen.

8. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    ik zou het wel doen. Als het een meisje wordt heb ik een dubbele naam en als het een jongen wordt een enkele naam.

9. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Volgens mij ben je vrij om zelf te kiezen? Nog nooit over nagedacht of dat raar zou zijn? Ik weet alleen dat ik het zelf nooit leuk vond dat ik geen extra namen had en daarom kreeg mijn dochter een extra naam - al stond al meteen vast dat mijn dochter vernoemd zou worden met een tweede naam naar haar tante. Dat is nooit een ding geweest.
    Onze volgende krijgt 2 of 3 namen, ligt eraan of 1 of 2 mensen vernoemen... of dat we gewoon een hele andere tweede naam kiezen. Als je een zelfde voorletter hebt, is het zelfs handig om een tweede naam te kiezen... denk ik.

Share This Page