10w zwanger en heel erge buikpijn links en rechts van maag.. Herkenbaar?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Jughi, Mar 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jughi

Jughi Bekend lid

Oct 28, 2014
    710
    1
    0
    Hoi dames, zoals de titel al zegt heb ik best heftige buikpijn links en rechts van mijn maag. Ik twijfel of ik de huisartsenpost moet bellen.. Dus vroeg me af of jullie het misschien herkennen?
    Heeft het of kan het iets te maken hebben met zwanger zijn? Ook al is het pas tien weken?
    Ik heb een gastric bypass gehad anderhalf jaar geleden.
    De pijn is aanwezig, met af en toe krampen en steken die het echt bijna ondraaglijk maken. Dan zwakt het weer af en denk ik, nee ha is vast niet nodig..

Alvast bedankt!

Liefs

2. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    Zouden het je darmen kunnen zijn?
    Dat is het eerste waar ik aan denk als het rond je maag zit.

3. elita

elita Bekend lid

Feb 25, 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Voor mij is het niet herkenbaar. Als je veel last hebt zou ik toch even de huisartsenpost zitten. Zij kunnen dan inschatten of het nodig is om langs te komen of niet.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Tijdens het begin van mijn eerste zwangerschap, ook rond de 10-11 weken had ik verschrikkelijke steken en krampen in mijn buik. Wij waren toen op vakantie in Frankrijk en het heeft die vakantie flink verknalt. De ene dag had ik er maar een keer 10 min. last van, de andere dag was het 5x 15 min of langer. Heel wisselend dus... Sterkte! En als je het niet vertrouwt, gewoon bellen.

5. Jughi

Jughi Bekend lid

Oct 28, 2014
    710
    1
    0
    Het zou heel goed mijn darmen kunnen zijn... Alleen een andere pijn dan ik gewend ben... Nu met een kruik op de bank, en t trekt een beetje weg.. Het is ongemakkelijk, maar niet meer tegen ondraaglijk aan..
    Het leek wel een beetje op een galsteenaanval, ware het niet dat mijn galblaas er al jaren uit is..
    Bedankt voor jullie reacties :)

6. w03z3l

w03z3l Bekend lid

Sep 1, 2014
    695
    0
    0
    Het klinkt voor mij als je darmen... Althans, dat vermoed ik dat het bij mij is want ik ben helemaal nieuw in dit soort dingen :p
    2 weken terug had ik het ook zo erg dat ik er letterlijk krom van lag. Kon niet opstaan, niet lopen, en met zitten of liggen was het alsnog erg pijnlijk. Had ook nog nooit eerder dit soort pijn gevoelt, leek op niks bekends dus wist niet waar ik het zoeken moest. Ongeveer 1,5 uur last van gehad, toen een redelijk harde plop/steek en (sorry voor het heerlijke detail) toen moest ik naar het toilet. Daarna was het weg....

Dezelfde 'pijn' heb ik vervolgens een paar keer vaker gehad, maar niet zo erg meer als toen en ook niet zo lang... Ik wijt het aan mijn darmen.... Die hadden in het begin ook moeite om aan de hormonen te wennen, dus lijkt me niet gek. Ik probeer, als ik er echt weer last van heb, nog wat beter op te letten dat ik veel vezels eet...

Hoop dat het bij jou ook je darmen zijn en dat je er snel vanaf bent! Hoe is het vandaag?

7. Jughi

Jughi Bekend lid

Oct 28, 2014
    710
    1
    0
    Het is nog gevoelig maar niet echt pijnlijk meer... Ook best prima kunnen slapen dus hoop dat het nu wegblijft :)

8. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

Jun 22, 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Hoi meiden,

Ik heb nog steeds regelmatig last van krampen. In het begin rond week 4/5 heb ik soms wel zitten huilen van de pijn. Meestal ging dit na ontlasting en wat lucht, ( sorry voor de details) weer over. Dit gebeurde ook regelmatig snachts en dan dook ik met ene warme kruik terug in bed en meestal zakte het snel weer af.

De gyn zijn dat het normaal is omdat je lichaam vol met hormonen zit en het hier aan moet wennen. Ik heb er zelf geen angstig gevoel bij gehad, verder geen bloedverlies of iets...

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het echt mijn darmen zijn. Die zullen ook aan de situatie moeten wennen.

Het is inmiddels een stuk minder gelukkig.

Maar als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon bellen met je gyn of verloskundige.

Share This Page