Fijn dat ze in ieder geval kon oprekken! En nou hopen dat het vrijdag flink wat gedaan heeft of dat ze in het ziekenhuis eens gaan meewerken Fijn vooruitzicht meid!
Ik vraag me nog steeds af of ik wel echt gestript ben, aangezien ik pas 3/4 verstreken ben.. Beetje raar verhaal, maar dat hoor ik vast morgen bij de vk
Eerlijk gezegd snap ik er nog niks van Normaal als je baarmoeder niet rijp genoeg is kunnen ze niks doen. Vreemd dat ze zegt dat je al 1-2cm hebt maar je bmm er nog zit Ik ga eens googelen,want volgens mij praat jou vk je naar de mond...of...ik heb het mis! Hahaga
Ik snap er ook weinig van inderdaad, morgen ook maar eens extra duidelijkheid vragen aan vk Kom je je bevindingen delen? (a)
Zouden je vk geprobeerd hebben te primen? Het "rijp maken van de baarmoedermond" wordt ook wel "primen" genoemd. Een onrijpe baarmoedermond is nog lang en voelt stevig aan en meestal is er dan nog geen ontsluiting. Eem rijpe baarmoedermond is korter en voelt zacht aan. Vaak is er dan al wat ontsluiting en dat betekent dat de inleiding kan beginnen.
Dus als je ontsluiting zou hebben had ze wel kunnen strippen? Of heb ik het verkeerd? Kom maar op weekend!!
Ik vind dit: Wat is strippen? Strippen is het loswoelen van de vliezen tijdens een inwendig onderzoek. Hierbij voelen we naar de baarmoedermond (cervix) om te kijken of deze al zacht en/of verstreken is en of er al ontsluiting is. Als die er is, dan kunnen we bij de vliezen komen en strippen. Dit houdt in dat we met ronddraaiende bewegingen de vliezen losmaken van het onderste deel van de baarmoederwand (dit zit normaal tegen elkaar aan). Als er geen ontsluiting is, kunnen we niet bij de vliezen, maar wel masseren we dan de baarmoedermond. Bij het strippen komen er hormonen (prostaglandines) vrij. Deze zijn betrokken bij het rijpen van de baarmoedermond en bij het op gang komen van de bevalling.
Make sense, ja ik weet het ook niet meer hoor. Ze douwen er maar een pil of een ballon in van het weekend en dan vind ik het goed.. Ik moet er echt vanaf..
Whahaha, je bent er echt klaar mee he? (Ik nog niet!!) De gedachte dat het vanaf volgende week al kan/mag dringt nog niet tot me door! Ik wil nog even genieten ondanks de verschrikkelijke hitte....phoe phoe!!
ja.. Wil m'n ventje knuffelen en m'n gezin herenigen en van die klachten af ennnnn een nacht goede slaap op m'n buik ofzo..
Jaaaa, slapen op mijn buik mis ik ook ontzettend hoor! Heb genoeg van die zijligging En een lekker wijntje met een carpaccio is toch ook niet verkeerd *begint de twijfelen of ze toch niet snel wil bevallen*
Balen Ytest dat ze nog niet echt heeft kunnen strippen! Maar wel een fijn vooruitzicht dat je van het weekend ingeleid wordt!
Balen zeg Ytest dat ze niet heeft kunnen strippen. Ben het wel met Babyangel eens dat als je ontsluiting hebt dat strippen dan mogelijk moet zijn. Misschien dat ze idd alleen wat gemasseerd heeft om wat aan te wakkeren (?) Ik ben ook benieuwd naar jumphola en de kleine
Hahaha!!!! Maar wat spannend joh! Misschien heb je het weekend je kleine al in de armen! Ik heb morgen mijn laatste controle.....ik begin hem nu wel te knijpen. Maandag is het zover.....en dat herstel poeh poeh. 3 dagen ziekenhuis zonder mijn man en kindjes is ook weer wat....maar aan de andere kant: 3 dagen met mijn baby helemaal alleen is ook weer even fijn Begin een emo balletje te worden nu de datum gestaag dichterbij komt....
Ja ik ook......die zal onderhand lekker aan het genieten zijn. Oh en ik verlang ook terug naar mijn lichaam. En gewoon zo iets simpels als normaal op te kunnen staan zonder het gevoel te hebben dat mijn onderkant er uit valt