Hallo allemaal, Mijn naam is Sanne en vandaag heb ik mij voor het eerst aangemeld op het forum. Ik heb een vraagje.... Ik probeer sinds twee maanden zwanger te worden. Nu rook ik nog wel en drink ik af en toe een wijntje. Stel je voor dat ik binnenkort zwanger ben, heeft mijn levensstijl dan al invloed gehad op het kind? (Als ik daadwerkelijk zwanger ben, dan stop ik natuurlijk met roken en drinken. Laat dat duidelijk zijn). Ik hoor graag jullie reactie. Gr. Sanne
Je bedoeld zoals je nu leeft door af en toe en wijntje te drinken en te roken of dat invloed heeft als je net zwanger zou zijn. Zodra je weet dat je zwanger bent, meestal al snel natuurlijk en je stopt met drinken en roken moet dat niet heel veel uit maken. Kindje neemt de eerste weken nog niks via de navelstreng. Ik heb ook gewoon nog alcohol gedronken toen ik zwanger probeerde te raken. voor het zelfde duurt het heel erg lang ( bij mij dus 2 jaar). Toen ik uiteindelijk positief teste uiteraard geen alcohol meer gehad. Succes met zwanger worden
Jada08: weet jij waarom het bij jou zo lang duurde? Ik ben nu een klein jaartje bezig en wilde er eerst ook niet al teveel voor laten (omdat ik bang was dat het daardoor een te groot ding zou worden), maar inmiddels wil ik toch wel de alcohol gaan laten staan; het schijnt namelijk toch wel je vruchtbaarheid te beïnvloeden (vooral als je rond en na de conceptie drinkt).
Ik had PCO, mijn eitjes rijpte niet. Uiteindelijk zwanger geworden via clomid (hormonen). Kwam niet van de alcohol hoor, dronk ook niet veel. 1 x in de maand ofzo eens een avondje weg. Wat balen dat je nog niet zwanger bent, ben je al bij de huiasrts geweest?
ik denk dat je zoiets beter met de HA kan overleggen. Anders krijg je veel verschillende antwoorden omdat iedereen zijn gevoel in leg. Als je tegen roken ben zal je eerder zeggen dat het slecht is.
Zolang je nog niet zwanger bent kan roken geen kwaad voor het toekomstige kindje. Wel verminderd roken de vruchtbaarheid.
veel huisartsen/gynaecologen raden toch al aan vanaf zodra je zwanger wilt gaan worden je levenswijze te verbeteren. Ik sluit me daar wel bij aan, al heb ik misschien makkelijk praten dat ik al geen alcohol drink en niet rook. Sinds ik probeer zwanger te worden denk ik wel extra geod aan mn porties fruit en groenten en ga ik op tijd slapen
helemaal mee eens, een gezond mama is beter in conditie en dus vruchtbaarder en dat zeg toch heel wat..
ZwangerWijzer.nl. Gezondheidstest voor vrouwen (en mannen) die zwanger willen worden. Hier kun je wat lezen over levensstijl en zwanger worden. Stoppen met roken verbetert de vruchtbaarheid, voor zowel vrouw als man...
Het gaat er niet om wat iemands gevoel over drinken en roken is, maar wat de bewezen feiten zijn. Roken bij zowel man als vrouw verminder de vruchtbaarheid en verhoogd de kans op een miskraam. Dit is niet alleen na de positieve test, maar zeker ook daarvoor al. Als je dit risico wilt verkleinen, moeten beiden al stoppen met roken voor het zwanger worden. Drinken met mate is bij een normale vruchtbaarheid geen probleem. Dan heb ik het over maximaal 2 a 3 glazen per week. Welke keuzes ieder hierin maakt is geheel aan de persoon zelf, maar dit zijn de wetenschappelijk bewezen feiten en deze komen niet uit mijn grote duim . Veel succes met zwanger worden.
ik probeer mijn levensstijl toch ook wat aan te passen, ik ben ook een roker, maar ik ben nog niet gestopt, maar wel al serieus verminderd, naar een soort van gelegenheidsroker... dus alleen als we weg gaan... en ik let er ook op, dat ik als mijn nod in de buurt komt, dat ik geen alcohol drink.... Maar ik denk ook dat dit ieder zijn keuze een beetje is, ik speel liever op veilig....