Beste na de ochtendvoeding nakolven. En ik veschoonde op die leeftijd nog wel steeds maar ook om hem tussen twee borsten in wakker te maken (en hij poepte altijd na de verschoning zucht dus vaak was het 2x een schone luier haha)
Ik lees net je berichtjes. Goed van je dat je nog even doorzet! Wat dirksmama al zegt: borstvoeding moet zowel jij als je kindje leren. En ik denk dat het niet zozeer de borstvoeding is dat het zwaar maakt, maar het feit dat ze nog elke 2 uur komt voor een voeding. Dat hoeft met fv niet anders te zijn... Heel goed dat je het 6 weken geeft, want je zult zien dat het elke week met sprongen beter en sneller gaat. Nu ben je nog 1 uur bezig met een voeding/verschonen etc... straks ben je in 15 minuten klaar. Mijn zoontje kon vanaf een maand of 3 in nog geen 10 minuten beide kanten leegdrinken. Dus dat scheelt al een hoop Wat betreft kolven: in principe wordt aangeraden om pas vanaf een week of 6 te beginnen met kolven en het geven van een flesje. Maar als je echt weg moet zonder je kindje, zou je al kunnen beginnen met voeden. Als ze in de nacht ook nog elke 2 uur drinkt, maakt het weinig uit wanneer je kolft, omdat je borsten nog zo regelmatig geleegd worden. Verwacht trouwens niet te veel van het kolven. Misschien krijg je nog moeilijk een toeschietreflex (kolven moet je ook leren) en als je na een voeding kolft, is de opbrengst ook heel weinig. Dus raak niet in paniek als je maar 20cc opbrengst hebt Ook dit gaat elke week een beetje beter en gemakkelijker Als je op een gegeven moment merkt dat ze in de middag/avond/nacht langer slaapt (uurtje of 3?) dan zou ik rond dit tijdstip kolven (dus tussen de voedingen in). In die periode kolfde ik altijd in de nacht, rond een uurtje of 1 a 2 uur. In de nacht verschoonde ik alleen als hij gepoept heeft. Helaas heb ik een ventje dat dit dus vooral in de nacht doet. Maar als ze alleen geplast heeft, zou ik niet verschonen.