Pleisters erop! Mijn zoontje van bijna 2,5 is zo ongeveer verslaafd aan bv snachts. Hij heeft nooit een speen gewild of een flesje. Laatste tijd vind hij thee gelukkig wel erg lekker maar hij vraagt daarna nog steeds om de borst. Al heel vaak geprobeerd af te wennen maar het echt doorzetten deed ik niet combinatie van niet tegen het huilen kunnen en oververmoeidheid (waar zou dat van komen? ) Maar ik kwam vd week een tip op internet tegen om pleisters erop te plakken en zeggen dat 'ze' pijn hebben. Ik ben er overdag eerst mee begonnen, om te kijken hoe hij zou reageren. En hij vroeg er direct niet meer om. "Ahh mama drinken pijn? Oh oke, thee?" Nu probeer ik het al voor de derde nacht en hij accepteert het! Geen gehuil, niks..hij wil het even zien en dan draait hij zich om en gaat slapen. Hij heeft de afgelopen 2 nachten geen voedingen meer gehad. Ik heb zo een vermoeden dat dit zich doorzet, dus ik ben een blij mens Wie weet heeft iemand er wat aan! Edit: dit bericht is een goed bedoelde tip, niet om vragen te krijgen over waarom ik in vredesnaam 's nachts bv geef aan een peuter
Hmmm, die ga ik in gedachten houden, goeie tip Hier ook een behoorlijk verslaafde (nu nog) dreumes, en als het op haar tempo moet, gaan we nog een jaar of 16 door ben ik bang Voorlopig hoeft ze van mij nog niet te stoppen hoor, maar ooit zal er toch een einde aan (moeten) komen Fijn dat het voor jullie in ieder geval werkt!
Klinkt goed. Ik ga hem onthouden!Hier werkt zeggen dat ze op zijn ook wel. Poos geleden al afgebouwd naar 1x per nacht en nu een paar nachten zowaar geen voeding... weet niet wat me overkomt na 21 maanden.
Vanaf welke leeftijd zou dat werken? Probeer een richtpunt te krijgen, zodat ik de nachten wat beter volhoud...
Bedankt voor de tip! Ga ik onthouden voor als hij ouder is. Ik vrees namelijk dat meneer nog tot sint-juttemis door zal gaan met nachtvoedingen.
Haha, wat goed dat dat werkt! Hier kon ik bij de oudste zeggen dat de melk op was, vond ze prima, dan maar water
Ja en het grappige is: vorige week en vandaag weer wilde hij bij opa en oma slapen samen met zijn zus. Ik zei hem toen nog dat hij dan niet kan 'mama drinken' en toen was het 'oke! Hoeft niet!' Ik was er huiverig voor en ik wilde mijn ouders er niet mee belasten, maar ze vonden het absoluut geen probleem. Hij heeft daar gewoon de nacht doorgeslapen zonder wakker te worden, van 20:45 tot 08:20! Toen ik dat hoorde dacht ik 'dikke doei, met je elk uur de borst willen' Ik was helemaal gesloopt, hij werd nooit 1,2,3 of 4 keer wakker. Nee, het leek non-stop. Zeggen dat het op was hielp niet, hij wilde dan gewoon sabbelen Ik hoop dat het bij jullie straks werkt!
Met 16/17 maanden is mijn man water gaan geven, al snel had ze er genoeg van. De verwachtte driftbuien bleven uit. Het verbaast me hoe snel,zo'n kleintje zoiets accepteert, vooral omdat ze vanmorgen 10 min gegild heeft omdat ze van mij een halve krentenbol kreeg ipv een hele 😕
Haha pleisters op je tepels.... zal er mooi uitzien . Maar ga het wel onthouden, misschien kan het later wel gebruiken