Begint dat gedoe nu al met eten?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door msnaatie, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. msnaatie

msnaatie Lid

11 apr 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ciao dames,

Ik ben nu 5 weken zwanger en de geur van melk en boter Ughhh, echt te goor voor woorden. Ik merkte voor het eerst gisteren dat het echt zo sterk aanwezig was en vandaag is het officieel smerig. Sta je lekker je broodje te smeren, open je het kuipje boter nou dat ontneemt je je eetlust hoor.

enne ik liep gisteren langs de glasbak bij ons winkelcentrum, nou daar kwam echt zo'n hele smerige alcohollucht vanaf. Mijn vriend rook het niet lol. Ik vind het bijzonder hoor dat de zwangerschap dit allemaal zo beïnvloedt.

Hoe is dat bij jullie gegaan, of hoe is dat nu bij jullie?

2. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik ben net zo ver als jij en ik merk het ook al :) Ik ben altijd al wat gevoelig op geurtjes en nu helemaal! Gisteravond smaakte mijn avondeten ook helemaal niet, om die reden.. Ben ook al flink misselijk, dus ik eet nu maar steeds crackertjes om dat een beetje tegen te gaan :)

3. msnaatie

msnaatie Lid

11 apr 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Emilia,

Ja he, ik heb dat ook. Allereerst van harte gefeliciteerd! Leuk om te zien dat we gelijk op lopen. En heb jij ook last van krampjes en steekjes in je buik?

4. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dank je, jij ook natuurlijk! Krampen en steekjes heb ik ook, eigenlijk vooral bijna de hele dag door een zeurend gevoel onderin mijn buik. Ik vind het zo spannend allemaal! En nu nog zo lang geduld hebben voor de 1e echo :)

5. msnaatie

msnaatie Lid

11 apr 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook inderdaad. Ik moet morgen even bellen voor een afspraak voor de vk. Ik heb gisteren een test gedaan en die was positief. vanmorgen naar de dokter geweest en vanmiddag, gewoon omdat ik het zo graag nog even bevestigd wilde hebben nog maar eens een test er over heen gegooid haha. Uiteraard 2 strepen lol.

6. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zaterdag de test gedaan, moet nog steeds wennen aan het idee geloof ik :) En afentoe ben ik ook best even onzeker of het allemaal wel goed gaat, heb dit allemaal nog nooit gevoeld :) Heb een afspraak met de VK op 10wk, krijg dan ook de 1e echo!

7. msnaatie

msnaatie Lid

11 apr 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, spannend, ja dan zal het voor mij ook wel rond die tijd zijn, die echo. Althans, dat heb ik me ook laten vertellen door de HA.

Ja het is spannend he. En ook zo maf, wat hoort er nou wel en niet bij en klopt het wel wat je voelt. Dat heb ik wel hoor die onzekerheid.

8. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Jaaah, ik heb het ook al. Ik had gister van die kant en klare gekruide krieltjes. Ze stonken gewoon, terwijl ze uiteindelijk wel lekker waren. Heb ook weinig trek. 's ochtends niet echt misselijk, maar ik eet overdag echt extreem weinig.

Mn man was alweer bang voor hetgeen hij nu 9 maanden lang weer niet ging krijgen. De vorige x kotste ik om tomatensoep en champignonnesaus en dronk het liefst de hele dag sinaasappelsap. Benieuwd wat het nu weer wordt.

9. msnaatie

msnaatie Lid

11 apr 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaaa die van mij ook haha. Heb de eerste huilbui vandaag ook gehad hoor. Al moet ik wel zeggen dat vandaag geen goede dag was voor mij. Heel moe en emotioneel en honger en misselijk pfff. Vanavond gaat het gelukkig weer goed!

10. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Wat grappig hoe verschillend dat is :D Ik heb wel cravings gehad in het begin, maar begin nu pas een week pas te merken dat mijn reukvermogen toegenomen is en ik dingen echt zóveel beter ruik.. en dan ben ik nog verkouden ook! :p Niet normaal, geurtje uit de MvM kannen bijv, damn, zo sterk! Vieze deo's van mannen ook :+ afvalbakje (blehh). :p

11. BlondjeBaby

27 feb 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Ik ben nog maar 4wk en 4dgn en heb al wel een week een weeig gevoel op mn buik, maar sinds een dag of 2/3 ook echt luchtjes die ik niet uit kan staan.... Ben dol op mn hondje maar iewl! Die moet op momenten niet bij mij in de buurt komen al zegt mn vriend dat ie niets ruikt :p
    Pizza ook zoiets; bah!! Ben erg vroeg vind ikzelf, maar geeft me ook wel vertrouwen... Lekker veel aanmaak van hcg, das vast goed, toch?

12. msnaatie

msnaatie Lid

11 apr 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja erg he! maar ik ben toch wel aan t genieten hoor. het is en blijft een wonder!

13. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    #13 Amona, 17 apr 2012
    Laatst bewerkt: 17 apr 2012
    He dames, wordt het ook minder?? Haha please say yes!
    Kben er gisteren pas achtergekomen dat het raak is, maar al ruim anderhalve week ziekig, gammel, weeïg... en mijn neus doet het veel te goed idd!!
    Wat zijn er soms veel gore geurtjes tegelijk :p haha...

Succes en gefeliciteerd natuurlijk!

14. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff, nou ik had net mijn eerste echte misselijkheidsaanval... Had al de hele tijd een klein beetje een misselijk gevoel, maar net was het echt erg! Hing boven de wc, maar kon het net binnen houden. Ook even behoorlijke buikpijn.. Nu maar toastjes aan het eten en gelukkig zakt zowel de misselijkheid als de buikpijn alweer wat..

15. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ohjee.. heerlijk... vandaag gaat het tot nu toe redelijk goed...
    Steeds maar wat kleins eten (droge cracker, rijstewafel, appels...) zo kom ik de dag door haha.

16. Sonneke2011

4 apr 2012
    32
    0
    0
    zo herkenbaar, ik ruik alles zo duidelijk. maar houdt daarbij helaas bijna niks binnen, dus ook maar kleine porties eten

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh echt, juist eten helpt niet voor je? Oh nee hoop niet dat het een voorbode is...
    Sterkte meid, je voelt je dan zo gammel en ziekig he... :(

18. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Wel onwijs veel zin in boerenkool!
    Drie keer raden wat er nu opstaat...:D

19. msnaatie

msnaatie Lid

11 apr 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik moet afkloppen, ik heb nog geen een keer overgegeven of onwijs misselijk geweet (Houden ZOOOOO) maar wel maagzuur en zo. Ik probeer wel wat ik eet een beetje binnen de perken te houden. Ik eet wel 2 extra boterhammen t.o.v. wat ik normaal deed en smorgens een bordje brinta voor de beeb. En jullie? Ow ja en ik neem wat extra zuivel en zo en hou me bewust aan dat ik iedere dag echt fruit en groente eet. En genoeg drinken! En jullie?

20. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ik eet veel minder dan normaal momenteel, maar heb nergens zin in. Als ik dan ergens zin in heb, eet ik wel normaal (boerenkool vd week, yummie).

Midden in de nacht een rijstwafel zodat ik zonder overgeven naar het toilet kan.. wat yoghurt 's morgens en nog meer rijstewafels... veel fruit in verhouding... maar k hoop dat het wel een normaler en beter ritme krijgt als k me wat beter ga voelen.

Merk wel dat de middag (werktijd :() wel mn beste uurtjes zijn momenteel...

Wel erg benieuwd wat er nog komen gaat :)
    En hoever ik morgen ben

Deel Deze Pagina