Zo balen..!

Discussie in 'Babynamen' gestart door misa, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ooh jeetje, wat baal ik! Mijn schoonzus is ook zwanger: verder dan mij. Nu hebben we altijd gezegd: ooh wij hebben hele andere namen in gedachten, dus dat wordt echt niet hetzelfde!
    Nou had ik steeds zo'n raar onderbuik gevoel en sprak ik dat uit tegen haar. Wij hebben namelijk al heeeeeeel lang (ver voor de zwangerschap) de naam Isabel. Nu denk ik dus dat ze Isa hebben als naam. Dat betekend dat wij dan geen Isabel meer kiezen. Tja, misschien als tweede naam. Maar ik vind het zo balen..! Helemaal omdat zij steeds geen naam hadden voor hun meisje, maar nu pas bedacht hebben. Bahbahbah! Ik kan er niets mee, en ls het zo is kunnen we er niets aan doen. Maar ik baal zo...!

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Meid, ik begrijp je! Maar misschien wordt het toch een andere meisjesnaam bij hun of wordt het bij hun een jongen of bij jullie een jongen! :)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Weet je zeker dat ze een dochter krijgen? Voor hetzelfde geld maak je je druk en krijgen ze een zoon of jullie inderdaad. Hoe ben je erachter gekomen?

Maar ik kan me goed voorstellen dat je baalt. Isa en Isabelle lijkt teveel op elkaar voor 2 nichtjes. Wij hebben het wel maar dat zijn 2 achter nichtjes die elkaar nooit zien dus dat is anders.

4. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik heb dat ook aan keer meegemaakt met hele goede vrienden van ons die we zeker 2 keer per week zien.
    Al voor mijn tweede zwangerschap hadden we als meisjesnaam Anneline in ons hoofd. Toen hun dochter geboren werd, noemden ze haar Annahli 8). Bij ons werd het dan wel een zoontje, maar dat was toch echt even geen leuk gevoel op dat moment.

5. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor jullie reacties!

Zij krijgen zeker een meisje en van ons weten we het nog niet (zeker). Met de 12 weken echo werd gezegd een meisje, maar wel met 60% zekerheid.
    Ik weet dat het kan dat we een jongen krijgen (ook heeeel leuk!) maar dan nog blijft die naam waarschijnlijk in onze gedachten voor een eventuele volgende.
    En we zien elkaar heel regelmatig, dus Isa en Isabel is te veel op elkaar lijkend.

Tja, je kunt er gewoon niet zoveel mee, maar het is wel klote..! Stiekem hoop ik dat hun een andere naam hebben of dat wij een jongen krijgen, zodat het even niet meer zo eel belangrijk is!
    We zullen zien, alles is welkom hoor!!

Ik ga maar eens proberen me er overheen te zetten...!

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoezo denk je dat ze Isa als naam hebben?

7. misa

misa Niet meer actief

Door meerdere redenen eigenlijk: :)
    Past goed bij hun eerste kindje (noa).
    Ze willen korte namen.
    Ze heeft al eens laten vallen dat ze veel namen mooi vind die eindigen op een a.
    Onderbuik gevoel.
    Isabel is de enige naam die ik kan bedenken die je kan verkorten naar een naam die binnen hun smaak zou vallen.

Tja, zegt natuurlijk niet alles, maar ik ben er min of meer al van overtuigd.

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik zou het gewoon vragen!

9. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Idd gewoon vragen....
    *maar met 12 weken een geslachtsbepaling is wel erg vroeg toch?*

10. Superfly

Superfly Actief lid

2 jun 2010
    189
    19
    18
    Vrouw
    Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee en ben je jezelf gewoon een beetje gek aan het maken! Er zijn veel meer korte namen die eindigen op een a! Bijvoorbeeld Mia, past ook goed bij Noa! Heb je haar verder nooit specifiek over Isa gehoord?

11. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik vind Isa een heel andere naam dan Isabel. En ik ken Isa en alle varianten daarop (Isha, Ischa) als jongens- i.p.v. als meisjesnaam. Het is Arabisch voor Jezus. Ischa Meijer b.v is een man.
    Dus gewoon lekker jullie dochter Isabel noemen.

12. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Inderdaad, ik zou ook gewoon jullie meisjesnaam houden (het is namelijk een hele mooie !) en het anders gewoon zeggen tegen je schoonzus.
    Als je Isabel echt zo'n mooie naam vindt, dan kun je best tegen hen zeggen dat je hoopt dat zij niet hetzelfde kiezen.

13. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik zou het uitspreken tegen je schoonzus, en misschien valt het wel mee er zijn zoveel andere namen die op een a eindigen en kort zijn.
    En persoonlijk als je de naam zo graag zou willen zou ik het toch gewoon zo houden, ik vind het tenslotte toch 2 verschillende namen ook al lijken ze op elkaar.
    En als jij als eerste uitspreekt tegenover haar dat jullie deze naam hebben voor een meisje dan ben jij toch eerder en kan ze toch zelf zien wat ze gaat doen...

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou het geen probleem vinden....

voor je eigen zekerheid zou ik het idd dan gaan vragen! want er zijn natuurlijk zat korte namen die eindigen op een A

15. misa

misa Niet meer actief

Tuurlijk kan het nog dat ze een andere naam hebben dan Isa, maar ik weet dat ook veel niet binnen hun smaak valt. Het kan alle kanten op, dat klopt..!

Wij hebben gevraagd bij de 12 weken echo wat het wordt, en ja dat kunnen ze soms zien. Maar vaak maar met zo'n 60% zekerheid. Dus wij gaan er zeker niet vanuit dat het een meisje wordt (had eerst zelfs een gevoel van een jongen). Maar we hebben de namen al heeeeel lang, dus als we beiden toch een meisje krijgen en de namen komen overeen, dat vind ik balen..

En Isabel gebruiken terwijl hun al Isa hebben, dat wil ik niet. Zou ik zelf ook niet leuk vinden. daarbij vinden wij het erg leuk om isabel naar isa af te korten (niet standaard).

Ach we zullen zien!
    Bedankt voor jullie reacties!!!

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gewoon aangeven. Ik weet ook de namen van mijn buurvrouw bijoorbeeld, nou die zijn hier dus een no go (anders oko niet maar goed dat is wat anders natuurlijk ;))

17. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    of isabel -> roepnaam./ afkorting Belle?

18. misa

misa Niet meer actief

Ooh lief dat jullie zo meedenken! Maar belle klopt gewoon niet.. Hebben we niets mee..! Het is gewoon Isabel (roepnaam) en misschien zoals het uitkomt afkorten naar Isa. Zo niet.. dan moet het echt wat anders worden, of als tweede aam gebruikt worden.

Tja, misschien dat we het nog eventueel kunnen zeggen. En anders moeten we maar hopen op een andere naam voor hun of een mooie andere naam bedenken.

Dankjulliewel voor het meedenken en voor jullie reacties!

19. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom draai je het niet om? Eigenlijk moet je er voor zorgen dat het niet jouw probleem wordt, maar het hare.
    Dat klinkt heel misschien heel cru, maar als je haar voor bent, zijn zij degene die een andere naam moeten bedenken, en niet jullie.
    Ik zou het nu alvast uitspreken, dan lijkt het mij niet zo voor de hand liggend dat ze nog voor Isa zou gaan.
    Succes! :)

20. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hoever is je schoonzus dan?!

Deel Deze Pagina