Waarschijnlijk de 20 weken voorbij aangezien ze zeker zijn dat het een meisje wordt. @Jois; ik snap je! Ik was samen met mijn zus zwanger, we kregen allebei een meisje en was zo bang dat we dezelfde naam zouden hebben! Dus hebben we elkaar wat hints gegeven. 5 letters-> hadden wij ook letter Y erin-> hadden wij ook (op dit moment kneep ik 'm echt, want vond dat al redelijk uitzonderlijk) Tot het moment waarop ik zei; 'onze naam begint en eindigt met een klinker'...dat was bij hun gelukkig niet zo! Onze dochter heet Alyna en hun dochter Lyndi by the way. Ik hoop voor je dat het niet dezelfde naam is, kan snappen dat je daar flink van zou balen!! Kun je er niet stiekem achterkomen? Veel succes! PS; Vind Isabel echt een topnaam!
Dankjewel Lucia..! Tja, misschien is dat nog wel een idee. Eens vragen met welke letter die van hun begint. Mijn schoonzus is bevalt in september, ik in december. En het hun probleem maken en de naam al zeggen zodat hun 'm niet meer kunnen nemen, zou kunnen. Maar dat voelt niet goed. In principe zijn hun eerst... Dankjewel voor het meedenken!
Nou, even nog wat nieuws over de situatie: Ik heb mijn schoonzus nogmaals gezegd dat ik denk dat we min of meer dezelfde naam hebben. Dat wij er heel erg van balen omdat we de naam al jaren hebben. Uiteindelijk kwam zij ermee dat we eventueel een eerste letter zouden kunnen noemen, maar daar twijfelde ze direct weer over. Ik zei dat ik dat graag wilde, dus als ze zoch bedacht het maar moest zeggen. Ik was allang blij dat ik mij gevoel had gedropt bij haar, zodat ze op de hoogte is. Nu zien we wel verder, dachten we beiden. De volgende dag zaten we allemaal samen aan tafel en had onze zwager het over een collega die net bevallen is. hij zei: je raad nooit welke naam: noa (hun eerste kindje). Beetje over gekletst en daarna zei hij dat het eerste kindje van die collega Liz heette. Daarbij had hij een aparte uitdrukking op zijn gezicht en ook schoonzus keer bewust niet op. In ieder geval hadden wij allebei een heel apart gevoel erbij! Dus nu denken wij dat hun ook nog wel eens Liz kunnen hebben en denken dat wij Lisa hebben..! We zijn opgelucht dus..! Want er is ook nog een andere optie dan Isa en Isabel..! We zien wel wat we ermee doen en of we Isabel ... of Vera Isabel gaan doen (bij een meisje). Maar goed, lang verhaal kort: we zijn blij dat we nog een andere optie hebben gevonden. Ook al gaat het nog zoals ik in eerste instantie dacht: we zijn er wel wat luchtiger over gaan denken..! haha!
Fijn dat het toch wat beter voelt inmiddels. Is het geen optie, dat alleen JIJ de 1e letter noemt? En dat zij dus alleen 'ja' of 'nee' aangeeft? Dan hoeft ze verder niets te verklappen van haar eigen naam...
Ja, dat van die letter heb ik dus geopperd. Dat alleen ik 'm zeg. Maar dat wil ze (voorlopig) niet. Wij willen ook de naam voor iedereen geheim houden, maar zo extreem zou ik dat ook weer niet nodig vinden. Dit vind ik uitzonderingen. Maar blijkbaar denken we daar allebei anders over..! Ach ja! Bedankt voor je reactie!