Aan mijn ha heb ik voor de misselijkheid emesafene voorgeschreven gekregen. Na het lezen van de bijsluiter blijkt dat ik bij 'af en toe ' gebruik, in mijn geval als ik moet werken, geen auto mag rijden de eerste 24 uur. Erg handig als ik met de auto naar mijn werk toe moet... Dit zou komen door een traag reactievermogen en sufheid, wat ook niet erg handig is op het werk natuurlijk. Heeft iemand van jullie dit medicijn al eens gebruikt? Bijwerkingen van gehad? Zonder is ook niet echt een optie, want ik loop bijna om t half uur naar de wc om alles eruit te gooien ...
Ik heb ze bij beide gebruikt en nooit bijwerkingen gehad! Ik heb geen rijbewijs, dus daar kan ik niets over zeggen, maar heb dus nergens last van gehad..
Ik heb het een tijdje geslikt en werd er inderdaad wel wat duf van maar ik heb wel gewoon auto gereden eigenlijk. Wist niet dat dit niet mocht eerlijk gezegd. Maar ik was liever duf en/of suf op mijn werk dan kotsmisselijk.
Ja..nou ben ik al moe,dus een beetje sufheid kan er ook wel bij.. Maar ik val liever niet op mijn bureau in slaap zeg maar Hoe lang hebben jullie het geslikt??
Ik heb het beide keren tot 12 weken gebruikt. Bij Mira was ik meerdere keren uitgedroogd met ziekenhuisopname, dus toen moest ik wel en bij Ediz kon ik na een week spugen ook gelijk aan de Emesafene omdat het bij Mira zo goed hielp.
Moe was ik inderdaad sowieso al, dus werd er niet nog meer moe of suf van. Denk dat iedereen anders op medicatie reageert..
Bij mij werkte Emesafene niet.. Was misselijk tot de uitdrijving. En voelde me ook nog eens slechter door de emasafene. Is het geen idee om je even ziek te melden? Want zo werken is geen doen, weet ik uit ervaring. Ik hoop voor je dat het na de 12e week over is.
Mhhhh.. Ik geloof niet dat ik last heb gehad van deze bijwerkingen. Maar dan nog. Heb bij alledrie de gehele zwangerschap geslikt. Zonder was geen optie.Dan kon ik niet functioneren...
Ziek melden is voor mij sowieso komende weken geen optie helaas.. Erg druk op het werk en er zijn grote veranderingen in het vooruitzicht waar ik aan meewerken.. Duurt zeker nog een week of 4.. Werk maar 28 uur en opzichte alleen de maandag heb ik het t zwaarst, dan moet ik namelijk zorgen dat zoontje bij de gastouder komt en de rest van de week ben ik vrij, begin laat of manlief is thuis.. De zwaarste dagen zijn dan maandag en vrijdag.. Voor die dagen wilde ik de pillen dus ook alleen gebruiken..
Ik gebruik ze ook en rij gewoon (maar wel alleen als het nodig is. Als we samen weggaan, rijdt man voor de zekerheid). Ik heb ze gewoon genomen en gekeken hoe duf of suf ik me ervan voelde. Dat bleek wel mee te vallen. Ik ben wel moei maar voel me niet minder alert, dat vind ik iets anders. Dus als het nodig is, rijd ik wel en dat voelt ook verantwoord eigenlijk.
Bij mij stond er een sticker op dat het de rijvaardigjeid kan beinvloeden, maar ik was zelf sowieso al vrij moe en de misselijkheid was ook niet veilig achter het stuur. Emesafene zorgde voor minder misselijkheid, en bij mij niet voor meer moe- of sufheid; autorijden kon prima!
Ik gebruik het momenteel ook, maar voel me er zo duf en traag door dat ik het niet elke dag gebruik, maar een beetje afwissel. Het zorgt niet dat de misselijkheid over is bij mij, maar wel dat ik maar 1 of 2 keer hoef over te geven in plaats van de hele dag door. Met Emesafene is de ene dag de andere niet. De ene keer zou ik wel kunnen rijden, maar heb ook dagen gehad dat ik dat niet aandurfde.
^ Ik moest echt dagelijks emesafene slikken om de werking tegen misselijkheid te merken, volgens huisarts doordat je een spiegel moet opbouwen. Met 1x overslaan was ik meteen weer een paar dagen edn stuk misselijker.
Ja, ik heb het 3 keer gebruikt van week 7 tot week 14, 2 zetpillen per dag. Heb niet het idee gehad dat ik suf werd van de pillen. Wel van het spugen, weinig eten en all over misselijk gevoel 24/7 De zetpillen werkten bij mij prima, maar het werkt het beste als je het niet af en toe gebruikt maar dagelijks. Het medicijn bouwt een soort niveau op dat je zo moet houden om je beter te gaan voelen. Als je het af en toe gaat gebruiken als je je niet lekker voelt ben je echt te laat.
Ps, waarom krijg je pillen om te slikken als je zo veel spuugt? Grote kans dat je ze weer uitspuugt. Ik had daarom ook zetpillen....
Ja, ik werd er duf van. En je reaktievermogen kan verminderen. Dit heb je zelf vaak niet in de gaten. Dus ik zou niet eigenwijs gaan autorijden. Als je een ongeluk veroorzaakt dan vergeef je het jezelf nooit meer EN, je het nog een groot probleem als ze erachter komen dat je met die medicijne bent gaan rijden. Volgens de HA mocht ik sowieso niet rijden met medicijnen met een gele sticker. En emefasene af en toe slikken, helpt vaak niet. Emefasene werkt pas op zn best als je het zeer regelmwtig op vaste tijden inneemt en meerdere dagen achter elkaar. Er moet een spiegel opgebouwd worden in je bloed. Als die spiegel telkens schommelt door wisselende innametijden, dan werkt het niet of niet goed. Je lichaam raakt er niet aan gewend dus elke keer heb je een grotere kans op dufheid en verminderde reaktie vermogen
Ik kreeg het advies om het even een weekje aan te zien. Dan weet je hoe je reageert. Voel je je goed: lekker autorijden. Voel je je suf, reageer je niet goed? Dan weet je ook wel dat het beter is om niet te rijden.
Ik heb vorige week ook de zetpillen gekregen. Maar de afgelopen 2 dagen niets meer gebruikt en dat gaat redelijk Bijwerkingen heb ik geen last van gehad. Alleen beetje ranzig, wat afscheiding bij het plassen uit mn anus Zal wel door de zetpil komen. Bij mij zat er ook zo'n sticker op dat het je reactievermogen kan verminderen, maar daar heb ik geen last van gehad. Ik nam elke avons en ochtend een zetpil.
Ik gebruik het ook. Word er wel wat suffer van maar het helpt bij mij wel. Het is al gezegt maar emesafene werkt beter als je het constant gebruikt en een spiegel opbouwt. Dan is je lichaam er aangewend en ben je ook minder suffig. Ik ga morgen weer werken.
Overigens gebruik ik geen Emesafene, maar Suprimal tabletjes (tegen reisziekte ). Daar zit ook Meclozine in.