vraagje, ik moet volgende week weer gaan werken en nu heb ik wat BV in de vriezer liggen. Ik heb dat laatst een keer ontdooid om uit te proberen. Nu heb ik het in die ijsklontzakjes zitten en druk ik ze er dus een voor een uit. Maar het past dus niet in de fles. Ik heb ze per 180cc in een zakje zitten. Die klontjes passen niet in de fles. Niet door de hals maar ook niet al die klontjes van 1 voeding in de fles zeg maar. Hoe doen jullie dat? Ook duurde het best lang voordat het ontdooid was.... Ik wil dalijk dus kant en klare flessen mee nemen naar de oppas, maar goed als het dus niet erin past hoe neem ik het dan mee? Iemand een idee?
De avond ervoor laten ontdooien in een kan in de koelkast. Ik gebruik zelf een maatbeker, die kan je dan afdekken met folie en als het ontdooit is schenk je het zo in de fles.
Ja, het is dezelfde temperatuur, dus dat kan! Oh ja, ijsklontjes uit zo'n bakje passen wel in de fles... (wel lastiger om in je vriezer te leggen, dat wel)
Ik heb twee kannen van een staafmixer. Daar zit een deksel op. De avond ervoor uit de vriezer. 's Ochtends is het dan bijna ontdooid en kan ik het zo overgieten.
Waarom koop je geen Via bewaarbakjes van Avent. Mijn hele vriezer staat er mee vol. Je kunt ze kopen tot 180/200 ml of tot 240 ml(voor wat later als ze meer drinken). Ik doe er nu ook zelfgemaakte hapjes in en vries ze in!
Als je flessen meegeeft, dan werkt het beter om wat meer flessen mee te geven met een kleinere inhoud, zo tussen de 50-90cc, i.p.v. 1 of 2 grote flessen. Degene die voor je kind zorgt kan dan gemakkelijker de hoeveelheid melk aan de vraag van je kindje aanpassen, door eerst 1 flesje te geven en als je kindje meer wil, er nog een bij te doen. Als je grote flessen meegeeft is de kans groter dat je kind niet alles opdrinkt, waardoor die met moeite gekolfde melk in de gootsteen terecht komt. Melk van verschillende data kun je zonder problemen mengen, zolang het maar op dezelfde temperatuur is.