Ik weet nog maar net dat ik zwanger ben, heb namelijk afgelopen donderdag positief getest. Nu slik ik al zeer geruime tijd foliumzuur (14 maanden),na een lange periode ben ik nu eindelijk zwanger. Op dit moment slik ik de foliumzuur tabletjes van de Etos. Echter is echt alles nieuw voor mij, dus nu wil ik vragen of alleen het slikken van foliumzuur genoeg is? Op internet lees je namelijk zoveel van andere vitaminen die een zwangere vrouw nodig heeft, dus dacht leg de vraag hier weg. Wat kunnen jullie aanbevelen of adviseren?
Ze adviseren om de foliumzuur tabletten tot 10 a 12 weken zwangerschap te slikken en dan over te gaan op multivitamine voor zwangere vrouwen waar ook foliumzuur in zit. Zo krijgt de kleine alle vitamine binnen die hij of zij nodig heeft. Dit zijn capsules die je twee keer per dag slikt. Ook kun je aan je VK vragen wat zij adviseert. Ik zelf heb van de etos.
Ik zou gelijk overstappen naar vitaminen voor zwangere vrouwen. Hier zit namelijk alles in wat je extra nodig hebt, inclusief de foliumzuur in de goede hoeveelheid. In principe hoeft het volgens mij nog niet, maar waarom zou je het niet doen? Vitaminen zijn altijd goed en zo kun je alvast een voorraad opbouwen voor wanneer je de extra vitamine D enzo nodig hebt.
Hier adviseren ze foliumzuur tot en met de 10e week en vitamine D gedurende de zwangerschap. Als je verder goed gevarieerd eet heb je geen extra vitamines nodig...
Na mijn positieve test op aanraden van de VK overgestapt op multivitamine van gravitamon, daar zit alles in, vitamine d, foliumzuur en niet te veel vitamine A.
Ik nam altijd de foliumzuur tabletjes van Davitamon, en vanaf het moment dat ik positief teste ben ik overgestapt op Davitamon compleet mama plus (Davitamon Compleet Mama Plus Omega-3 Visolie voor moeders | Producten | Davitamon) hier zit alles in wat ikzelf en de kleine nodig hebben.
Er is wetenschappelijk nooit aangetoond dat de multivitamine meerwaarde hebben...zowel bij zwangere als bij niet zwangere. Ik geloof dus niet in die multivitamine en vind et geldklopperij. Als jij gewoon normaal en gezond eet is foliumzuur voldoende...bij mij wordt er aangeraden tot week 12 Door te gaan met foliumzuur en daarna mag ik ermee doorgaan, maar het hoeft voor het kindje niet meer.
Ik slikte eerst alleen foliumzuur. Ik moest vanaf 6 weken erg veel overgeven. Mijn vk heeft me toen aangeraden een multivitamine te gaan slikken.
Waarom wordt het dan wel getest in je bloed, zoals ijzer? Ik had bloedarmoede en moest ijzertabletten bijslikken. En dat is niet heel ongebruikelijk bij zwangere vrouwen. Om die reden slik ik wel multivitaminen en extra ijzer wanneer ik zwanger ben.
Losse supplementen zoals foliumzuur, vitamine a of c er, ijzer etc die zijn wel goed. Maar de multivitamine waar alles in zou zitten heeft weinig tot geen meerwaarde.
Ik heb mijn hele zwangerschap Gravitamon geslikt. Ook tijdens de borstvoeding. Kleine pil die je maar 1x per dag hoeft te slikken en waar alles in zit.
Alleen foliumzuur is niet genoeg. Vitamine d is belangrijk, vitamine c, b12, calcium, ijzer, visolie (vooral DHA) etc heel veel haal je uit een goed en gevarieerd eetpatroon, maar niet alles. Zomaar multivitaminen voor vrouwen van de kruidvat ed zijn niet altijd even goed. Veel synthetische zooi, weinig lichaamseigen vitaminen en mineralen. Het is zinvoller om een goede multivitamine te slikken zonder synthetische stoffen. Denk hierbij aan bijv 'elke dag mama' van Vitals. Ook bijv. Solgar geeft goede multivitaminen. Ik zou niet gaan rommelen met losse vitaminen, dan kan je gauw overdoseren.
Adviseren ze hier ook, maar dan folium tot 12. Ik zelf neem wel een vit B combo erbij tegen misselijkheid en voor energie. ^_^
Hier zou ik heel erg mee uitkijken! Vitamine a is namelijk helemaal niet goed tijdens je zwangerschap! Daarom mag je ook geen gewone multivitamine nemen of leverproducten
Ook vitamine a is belangrijk, maar niet té veel, dat is weer schadelijk maar te weinig is ook niet goed..