Ik ben een beetje in de war door alle tegenstrijdige berichten die ik hoor over zwanger worden na een miskraam. Ik heb een miskraam gehad, het hartje is met 9 weken all gestopt waar we met 11 weken achter kwamen. Na 12 weken ben ik, na medicatie het vruchtje eindelijk verloren. Ik ben dus niet gecurreteerd. Nu zei de arts daar dat ik een menstruatie moet afwachten voor we weer zwanger proberen te worden omdat anders de kans op weer een miskraam groter is. Echter hoor ik overal om me heen dat we het juist meteen weer moeten gaan proberen omdat de kans dat je snel weer zwanger wordt groter is! Wat moet ik nu doen? We willen heel graag snel weer zwanger worden, maar als dit de kans op een miskraam vergroot dan wachten we nog maar even... Hebben jullie hier ervaring mee? of wat heeft jullie arts hierover gezegt? Alvast bedankt voor jullie antwoorden/ meningen. Ik ben nu heel onzeker en weet even niet wat te doen.
Als eerste geel veel sterkte,het blijft verschrikkelijk om te lezen. Dat is echt onzin dat de kans dan groter is!! Ik heb er iniedergeval nog nooit van gehoord. Wij zij er meteen voor gegaan en ook zeiden ze ons na de curettage dat het beter was om te wachten maar meer in de zin dat ze anders weer moeten tobben om erachter te komen Hoelang je zwanger bent. Dat hebben ze mij toen verteld. Ik ben wel gecuretteerd en helaas in de ronde erna ongi geworden. Maar de ronde daarna was de jackpot! Succes meid!
Die woorden kreeg ik ook mee na mijn eerste miskraam (zelfde verhaal alleen ik ben wel gecurreteerd). Braaf geluisterd en een maand rust gehouden en in de 4e maand na de miskraam weer zwanger. Helaas, dit ging weer mis. Ontdaan en boos zijn we er meteen weer voor gegaan en warempel meteen zwanger! En zie mijn banner nu.... Ik zeg dus; doe wat je gevoel je ingeeft! Tuurlijk, er is kans op een nieuwe miskraam, maar zoals je weet is die kans er toch wel... Ik heb me niet meer door laten leiden (heb na de 2e miskraam wel meer dingen op eigen houtje gedaan waarmee ik achteraf enkel blij kan zijn)!
ons werd ook aageraden te wachten ik moet morgen terug voor nacontrole bij de gynocoloog we hebben netjes gewacht denk dat hij wel weet waar hij over praat dus volg echt zijn advies op. Er zijn zo veel fabeltje en verhalen denk gewoon dat jij moet doen wat jullie het beste lijkt
de gyn had ook tegen ons gezegd dat we best konden wachten op een eerste ongesteldheid, en deze is er nu na 14 dagen bloedvrij te zijn (heb wel 4 weken gevloeid) deze ongi is opmerkelijk minder maar ik ga ervan uit dat dit wel normaal zal zijn...
Bij ons (na curretage) zeiden ze dat ze aanraden om te wachten, alleen maar om de termijn te bepalen, maar als we meteen verder wilden gaan mocht dat wel. We wilden er meteen weer voor gaan maar het was niet raak en vlgs mij ook geen ei. Je lichaam geeft van zelf wel aan of er weer een zwangerschap kan komen. Sommige vrouwen wachten liever zelf eerst een menstruatie af. Dus kies waar je je goed bij voelt. Ik had zelf ook niet verwacht dat het meteen weer raak zou zijn, denk dat m'n lijf er gewoon nog niet klaar voor was... Succes iig met je keuze!
Ik was zo verdrietig en we zijn niet bewust meer gaan "klussen" om zwanger te worden na mijn vmk. We hebben in de maand na de mk een paar keer seks gehad en ik was best emotioneel, zo verdrietig... Tot ik opeens na 6 weken erachter kwam dat ik weer zwanger was! Niet bewust geklust en toch gekregen... 21 juni jl. is onze zoon Vince geboren Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt, dat is het belangrijkste, want een mk meemaken vond ik best emotioneel...
Super dat jullie hebben geantwoord meiden! Ik ga er niet heel bewust voor deze maand, maar mocht het toch gebeuren dan heeft het zo moeten zijn. Ik denk zelf dat het ook meer met het bepalen van de duur van je zwangerschap te maken heeft....
heyy ik wens je heeel veel sterkte toe! alseerste.. zoals je mijn handtekening onder kan zien, ben ik ook gelijk zwanger geraakt na een miskraam en vervolgens Weer een miskraam.. ik ben zelf niet Bewust weer zwanger geraakt omdat ik het echt wilde maar dacht, ach als ik zwanger raak dan ishet zo..maar niet in gedachte gehouden dat ik daadwerkelijk zwanger zou raken.. ik denk dat het ieder voorzich is..bij de 1 gaat het goed bij de ander helaas niet...maar als je mijn mening vraagt, dan zou ik zeggen wacht even een maand..of 2....maar dat is aan jullie.. iig heel veel sterkte met die grote verlies..
Bij mij was het wel zo ! 15 maanden lang zonder resultaat .. Toen een miskraam en daarna niet meer ongesteld geworden!! Dus ik geloof er wel in ! Liefs
Ik kom net van de VK en heb dus ook een mk gehad. Ze zei net tegen mij dat ik moet wachten tot ik ongesteld ben geweest en daarna weer zwanger mag worden. Ik weet niet of dit misschien is zodat je weet in wat voor ritme je zit of dat het voor je gezondheid is? Mijn baarmoeder was schoon zei ze. Wij gaan er deze maand niet bewust mee bezig, we zien dan wel hoe het loopt.
mijn arts zei ook, wacht eerst een ongi af, om te kijken of de boel nog werkt zoals het hoort te doen, maar omdat je overal hoort dat je na een mk kans hebt om toch weer snel zwanger te raken zijn we gewoon al aan het klussen (gister klodder slijm gehad net als met eisprong)
Tegen mij zei de VK dat we het direct weer mochten proberen, waar we ons zelf prettig bij voelen, maar ik was ook nog maar net 5 weken zwanger. Hier op het forum zei de VK wachten. Ik heb geen zin in wachten
Ik hoorde van mijn gyn dat hij het aanraadde om even een cyclus te wachten. Hij liet me zien dat er op de plek waar het vruchtje zich had genesteld, (had de dag ervoor het vruchtje verloren) er een witte streep zat, een soort littekentje. Hij zei dat je de baarmoeder even kans moest geven te herstellen omdat dit een zwak plekje was en als er per toeval weer op dezelfde plek een nesteling plaats zou vinden de kans op een miskraam aanwezig was. De verloskundige en een andere gyn vertelde me weer dat wachten niet nodig was. Beetje tegenstrijdig allemaal. Ik werd na 3 weken eisprong-loos ongesteld, dus heb geen keus hoeven maken. Sterkte met alles !