Morgen heb ik mijn eerste intake bij de woningbouw voor een nieuw leuk huisje. Wat kan ik precies verwachten? Wat voor vragen gaan ze me stellen? Hoelang duurt t meestal? Krijg je meteen te horen of je het huisje krijgt? Etc. ik heb echt een flinke dosis gezonde spanning.. Vond het zo'n leuk huisje! Bedankt alvast wie mij een beetje uit die spanning wil halen.
Ik had meer papieren inleveren op het hoofdkantoor, inkomen checken en aangeven of ik het huisje was omdat ik nummer één was. Nadat ik dat aangaf, mocht ik hem hebben en hoefde ik alleen maar met de opzichter een rondje huis te doen en daarna de sleuteloverdracht/huurcontract ondertekenen. Dus ik kan je verder niet helpen. Héél veel succes! En tip: goed kijken naar dingen zoals een expansievat, bomen in de tuin, schuttingen, of de keuken nog wel in goede staat is en schimmelvorming. Die nieuwe keuken/tuinopruiming kun je er soms nog wel aanpraten. En ga even kennismaken met de buren.
Bij mij duurde t ongv 10 minuten, het gesprekje. Gewoon wat algemene vraagjes. Ze zeiden als je de huur betaald is t prima, dan heb je geen last van ons. We waren nummer 1 op de lijst dus kregen we t huis toegewezen. Daarna nieuwe badkamer en keuken uitzoeken en vooral heel veel papierwerk met handtekeningen zetten.
Super fijn jullie snelle reacties! Joycey, ik ben al gaan kijken.. Zag er allemaal super uit! Bedankt voor je tips! Zal er nog eens goed naar gaan kijken, met name in de badkamer enzo. 10 min is zeker niet lang. Ik dacht dat zoiets zeker een uur duurde! Haha. Ben zoooo benieuwd!
Bij mijn moeder was het toen ook de juiste formulieren inleveren, wat papierwerk terug krijgen en dan de sleutel ontvangen. Alles bij elkaar 10 minuutjes aan de balie. Maar dat kan per woningbouwvereniging schelen
Tijd is geld Hier heeft het ondertekenen en het rondje door het huis met de optekenlijst hooguit 20 minuten geduurd met het daarbij overhandigen van de gemeentegids en een officiële handdruk en een welkom-bij-de-gemeente-doosje met kortingsbonnen. Vet leuk, maar echt maar 20 minuten ofzo, maximaal.
Zo kort! Heb er echt geen idee van. Spannenddd! Bedankt voor jullie lieve reacties.. Ben super benieuwd morgen
Ik werk bij een woningbouw en bij ons duurt het wat langer. De intake is ongeveer een half uur en na de definitieve toewijzing volgt de afspraak voor het huurcontract. Deze duurt ongeveer ern uur. Tijdens intake alle papieren controleren inkomenstoets en dat soort. Ook leg ik veel uit (vooral bij starters) wat ze moeten regelen denk aan verzekeringen, evt huurtoeslag en gas/licht dat soort. Veel plezier en alvast gefeliciteerd!
Zo gaat het hier officieel bij de woningstichting ook. En een tip, praat eens met mensen in de buurt. Vraag ook naar de mensen waar je naast komt te wonen. Dat kan je veel leed besparen. Als wij wisten wat voor buren we nu hebben, dan hadden we het huis niet aangenomen namelijk!!! De buren zelf doen zich heel aardig voor. Maar ondertussen joh!!! Ze hebben met bijna de hele buurt al ruzie gehad, zelf een een wijk verder op.
Vind je dat niet vreemd? Ik begrijp het natuurlijk wel (ik heb ook een stomme buurman) maar dat je dan aanbelt bij iemand en zegt: hallo, ik ben misschien jullie nieuwe overbuurvrouw, hoe leuk zijn mijn toekomstige buren???
Super bedankt meiden voor jullie leuke reacties! Ik ben vandaag op intake gesprek geweest, moest inderdaad alleen mijn papieren laten zien en had de mogelijkheid om vragen te stellen. Heb concept huurovereenkomst toegestuurd gekregen, die moet ik doorlezen en kan vragen stellen via de mail. Volgende week vrijdag ondertekenen en meteen sleuteloverdracht. Vind het wel spannend allemaal!
Even een rondje in de buurt lopen als je het huis bezichtigd. Lopen meestal wel mensen buiten, waar je even een praatje mee kan maken.
Hahaha dat aanbellen zou ik echt heel grappig vinden als dat zou gebeuren! Zou ze waarschijnlijk meteen binnen vragen en een kop koffie geven Hou wel van dat soort acties Bij ons eerste huisje zijn we zelfs nooit bij de woningbouw geweest! Kregen met de bezichtiging meteen de vraag of we het wilden (was nieuwbouw) en daarna de papieren per post.
Wij hebben ook wat buren gevraagd hoe hun het ervaren om hier te wonen. Het ging bij ons om een koophuis.