hallo dit is mijn 4e kindje en de eerste 3 waren allemaal aan de kleine kant met hun hoofdjes dus niks raars nu heb ik bij dit kereltje een meting van het hoofdje en buik dat op de bovendste groeicurce zit en de benen normaal nu krijg ik mer 32 weken weer een echo om te kijken oftie nog zo groot is zo zo ja gaan ze me eerder inleiden vanwege zijn hoofd. wie heeft dit ook gehad en is eerder ingeleid ben er best wel beetje bang van heb ook zware bi dus hoop dat het allemaal past en gaat iemand tips of ervaringen
sorry ons mannetje loopt in alles (hoofd, buikje, beentjes) voor en ook boven de bovenste curve... dus qua alleen het hoofdje weet ik het niet. Ik krijg extra groeiecho's om het in de gaten te houden en evt. eerder inleiding omdat het allemaal wel moet blijven passen Mijn gyn zei in elk geval dat elk geval apart is, ligt ook aan jouw bouw en hoe de groei van het kindje verder gaat. In elk geval laten ze mij niet langer doorlopen als dat nodig is als hij zo door blijft groeien, zei ze. succes en sterkte met je BI!
oo dank je voor je antwoord ja zoiets zei me verloskundige ook al dat ze me niet te lang wilde laten lopen was gewoon benieuwd haha alleen dan word het 30 dec dat ze gaan inleiden ongeveer dus vanaf 38 weken doen ze dat geloof ik haha nou blijf spannend dan suc6 met je zwangerschap
Als het hoofdje groot is dan zullen ze je inderdaad eerder inleiden, of beentjes of buik voorlopen maakt voor de geboorte niet zoveel uit. De grootte van het hoofd is wel bepalend, want dat moet er als eerste door. Dat maakt de weg vrij zullen we maar zeggen. Xxx joyce
Bij mijn zoontje liep het buikje, beentjes 5 weken voor op groei, maar hoofdje bleef 'normaal' qua groei! Zat op p95 bij geboorte, maar er is nooit gesproken geweest over inleiden .. ze hadden hem nu wel niet zo groot geschat! Maar het klopt wat bas1759 zegt!
Bij mijn eerste kindje liep het hoofdje 'slechts' 3 weken voor op de groei. Zoonlief is pas bij de bevalling ingedaald als sterrekijkertje. Ik ben bevallen met 39+4, vanzelf begonnen. Achteraf gezien had ik beter een ks kunnen hebben omdat hij ook als sterrekijkertje lag, er waren nog 'wat' complicaties bij mij. Bij deze tweede beeb lag het boofdje met 30 weken al 4 weken voor op de groei. Dit wordt sowieso een ks, dus maakt het voor mij niets uit. Ze gaan inderdaad wel eerder inleiden als het hoofdje ver voor ligt op de groei. Misschien kan je eens vragen of ze dan ook eerder 'ingrijpen' dmv knip o.i.d. omdat je ook zoveel last hebt van je bekken. Om zo schade aan je bekkenbodem te voorkomen.... Izoveel je als tip om te vragen of ze zeker weten dat de beeb geen sterrekijkertje is, als dat wel zo is raad ik je aan om een ks te doen.
ok dank jullie wel allemaal vind het allemaal maar spannend heb vandaag weer een afspraak met de verloskundige dus zal het een en ander navragen maar zag in de papieren dat het hoofdje op p95 bovenste lijn zat en de buik ook dus ben erg benieuwd een sterrekijker kunnen ze toch pas zien als het ingedaald is toch ? nooit gehad ook denk dat dit een hele andere bevalling word als ik ken de andere 3 waren er erg vlot zeg maar maar goed zover is het nog niet ga f rustig alles uitzoeken bedankt voor de info allemaal
had ik ook met de 20 weken echo nu met 30 weken is alles weer goed ik maakte me er ook best wel druk om maar uiteindelijk dus nergens voor nodig