Zo bang na vorige zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mayke1717, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    He..

Ja ik heb dat ook wel hoor.. Zo soms, wetend dat het niet reeel is, er vanuitgaand dat ze rond de echte uitgerekende datum is geboren.... Hoeveel maanden ze nu zou zijn, wat ze al zou kunnen, al fruithapje eten etc.. Maar het is idd geen realistisch beeld al zou ik het heel graag willen.. Raar dat je dat zo af en toe toch doet!!

2. deda

deda Lid

12 okt 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! De angst is zeker minder maar ik denk dat dat komt omdat de kleine in de buik zo super bewegelijk is dat mij dat gerust stelt. Ik kan ook echt wel van deze zwangerschap genieten, nu dan, want in het begin vond ik het allemaal zo dubbel en was ik mega emotioneel om alles en echt niet de gezelligste thuis. Hoe je je gevoel omschrijft zoals het nu is, begrijp ik helemaal en ik kan me voorstellen dat je nu niet kunt geloven dat je straks ook van deze zwangerschap gaat maar ik weet zeker dat dat gaat gebeuren. Het is en blijft een wonder maar echt gerust zullen we pas zijn als die schatjes van ons in de wieg liggen.

3. boeffie81

boeffie81 Lid

19 aug 2012
    10
    0
    0
    Hoi Meid,

Wat kan ik mij voorstellen dat jij heel gespannen in je zwangerschap zit nu. Maar zoals je zelf aangeeft spanning is ook niet oke.
    Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik ben nu voor de 4e keer van de 2e zwanger dit jaar en heb drie miskramen gehad ,ik probeer nu te accepteren dat ik gewoon geen invloed op de situatie heb. Ik weet dat er een kans is op een miskraam maar het heeft zo geen zin om me op de voorhand al helemaal druk te maken om iets wat misschien helemaal niet gaat gebeuren. Het is moeilijk maar ik merk dat het voor mij wel werkt. Ik deal er wel mee als het zo ver is en tot die tijd doe ik eigenlijk alsof ik niet zwanger ben ,al is dat voor jou al iets moeilijk want je bent een stuk verder. Misschien is het ook een idee om dit met je verloskundige te bespreken, misschien kunnen ze je iets kalmerends voorschrijven al is niet iedereen daar een voorstander van, ik wel want als jij je relaxter voelt dan voelt je baby zich ook relaxed. In iedergeval heel veel sterkte meid en doe hier in iedergeval wat mee want dit is ook niet prettig voor je. Wat je man betreft! heel herkenbaar, ze hebben geen idee wat wij denken, voelen etc dus daarom zullen ze het ook niet begrijpen maar ze leven echt wel mee. alleen is het misschien niet op de manier zoals wij dat graag zien. Nogmaals veel sterkte

4. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Deda; tnx voor je lieve woorden!!

@Boeffie; jeej wat erg dat je al zoveel miskramen hebt gehad.. Het klopt ook precies wat je zegt allemaal en ik vind het echt heel knap dat ji jer nu wel zo in kan staan maar ik kan dat gewoonweg niet! Ik heb al dingen aangegeven bij de verpleegkundig en gyneacologen in het zkh.. Meer dan dat we nu gaan doen kunnen we niet doen denk ik!

5. mammajudith

23 nov 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas kan ik met jullie allen mee voelen. Wij zijn vorig jaar onze zoon Ruben* met 39 weken en 3 dagen zwangerschap nog verloren. Je hebt dus nooit garantie voor een goede afloop! Al met al moeten we goede moed houden hoe moeilijk dat ook is. Ik ben zelf nu 30 weken zwanger en vind de zwangerschap heeel zwaar! Vooral geestelijk krijg ik het nu zwaar te verduren. Je durft zelf ook weinig te doen omdat je bang bent dat je iets doet waardoor evt het weer mis kan gaan..
    Toch proberen we uit te gaan van een goede afloop en elke dag dat ik mijn kindje voel en het hartje hoor kloppen ( heb een angelsound gekocht) Ben ik weer ff gerust gesteld maar ook dat is geen garantie.
    Toch merk je als je je zorgen aan geeft bij de vk of de gyn dat ze nooit helemaal kunnen voelen hoe je er in staat. Dit is wel eens lastig omdat je dan het idee hebt dat je niet serieus genomen word al is dit misschien wel zo. Het worden hier nog lastige weken en ik hoop dan ook echt dat ik met 37 weken ingeleid mag worden.. Afwachten dus!!!
    Meiden die ook allemaal onzeker zijn sterkte!!

6. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @mamajudith; sorry, lees het nu pas. Jeej wat heb jij het moeilijk zeg. Kan het me heeeeeeeeeeel goed voorstellen! Hoe komt het dat het de vorige keer fout is gegaan? Weten ze dat ook? Ik duim voor je dat je snel een gezond kindje hebt!

7. Mamajudith wat erg, is er niets uit de sectie gekomen? Ze weten niet waardoor jullie Ruben* is overleden?

Mayke hoe gaat het nu met jou?

Ja zwanger zijn na het verlies van een kindje is emotioneel vaak zwaar.. het is een beetje de tijd uitzitten he.

8. mammajudith

23 nov 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jah, het is echt heel pittig! Van de week had ik haar de hele dag nog niet echt gevoeld maar smorgens wel bij de vk een goed kloppend hartje gehoord. Nou wilde ik savondis me man nog even het hartje laten horen en kon ik het eerst niet vinden, dan slaat de paniek toe! Gelukkig was het allemaal goed en vonden we het hartje gauw.
    Er is vorige x in mijn placenta een of ander vliesje gaan groeien wat om de navelstreng gegroeid is en daardoor is Ruben eigenlijk gewoon gestikt. De ellende is, dat er praktisch niets over deze oorzaak bekend is en het bijna nooit voor komt! Maar het is ons wel overkomen en dat maakt et lastig! Ik ben 23 maar ik lijk soms wel een vrouw van 80 met me zorgen dat frustreerd wel eens. Maar we houden goede moed en hopen snel dat ons meisje gezond en wel te wereld mag komen, o nee ik zeg het verkeerd dat ze levend te wereld mag komen! Want wat ze evt ook zou mogen hebben niets is erger dan je kind verliezen.

9. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    He.. Jemig wat erg zeg!! Lijkt me doodeng idd.. Toch raar dat sommige mensen dingen overkomen die amper voorkomen! Is zo moeilijk, echt dikke pech dus eigenlijk! Ik herken je paniek heel goed. Ik voel sinds 2 weken de kleine en soms als ik zit dus niet en dan ben ik gelijk bang. Erg toch?! Ook wat je zegt over dat je je een vrouw van 80 voelt met je zorgen herken ik. Ik ben 25 en ben ook zo'n angstig iemand nu en als ik dan naar mijn schoonzus kijk, nu 31 weken zwanger die staat er zo onbezonnen in en heeft geen kwaaltjes of niets.. Ik zou wel eens willen ruilen *zucht.. Ik wens je erg veel sterkte de komende weken en hoor het graag als jullie meisje er levend en wel is:)!

10. mammajudith

23 nov 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik snap dat je wel eens zou willen ruilen.. Maar weetje wat ik zelf wel vaak vind ook al hebben we zorgen we zijn ons wel heel bewust van het wonder wat in ons groeit. DAt het niet vanzelfsprekend is allemaal... iets wat mensen nog wel eens vergeten.Lastig he als je je kindje niet goed voelt. Ik ben nu ruim 31 weken zwanger maar voel de baby ook nog steeds niet goed hoor ellende!
    Ik hou je op de hoogte! Jij ook he en als er wat is gewoon aan de bel trekken, wie weet kan ik je gerust stellen of gewoon luisteren.!

11. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @babyengel; ik zie nu pas dat je wat had geschreven! Sorry!! Hier gaat het op en af.. Niet erg prettig.. Maar we gaan maar door he.. Hoe gaat het met jou?? Hoe ervaar jij het?

@mamavjudith; Dat is ook wel weer zo! We maken het bewuster mee. maar soms wat te bewust denk ik;) Hoe komt het dat je de baby nog niet altijd goed voelt? Ik heb het soms ook de ene dag meer dan de andere maar vaak hoor je vanaf 23 of 24 dat het echt goed gevoeld wordt..
    Hier weer veel bloedingen gehad.. afgelopen weken elke keer 1... Doodsangsten.. En dan heb ik vandaag de 20 weken echo.. Killing me.. Pas om 18.00.. Hele tijd bang; is het wel goed, meoten we de zwangerschap weer afbreken etc?! pff.. om gek van te worden!!

Deel Deze Pagina