24 weken zwanger en op vakantie

Discussion in 'Zwangerschap' started by emma1983, Jul 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emma1983

emma1983 Lid

Jun 11, 2014
    35
    0
    0
    Mijn man en ik gaan van 24 augustus twee weken op vakantie naar de dominicaanse republiek. In een luxe hotel, all inclusive. Dit was al geboekt voordat we zwanger waren. Het is 9 uur vliegen en lijkt me best wel pittig. Ik begrijp ook dat 24 weken een gunstige tijd is voor zwangeren om nog te reizen. Zouden jullie gewoon gaan?

2. Twirler

Twirler Bekend lid

Jan 19, 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 23 weken en ik zou met liefde nog op vakantie gaan, maar wij sparen even verder ;)

Nee hoor dat moet prima gaan. Misschien inderdaad wat minder in het vliegtuig, vooral met het vele plassen ;) Maar dat overleef je wel. Alleen eten zou ik wat enger vinden, maar ach in die all inclusive hotels is dat meestal prima!!! Fijne vakantie!

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    In principe zou je prima kunnen gaan!
    24 weken heb je nog geen grote buik en voel je je meestal vrij goed.

Bedenk je alleen goed dat in het (onwaarschijnlijke) geval dat je een vroeggeboorte krijgt, je daar minder kansen hebt dan hier.
    Verder zou ik goed uitzoeken hoe de gezondheidszorg daar is, is er malaria? en wat dekt je gezondheids- /reisverzekering.

Je zit in een lekker hotel, dus prima om nog even lekker te relaxen lijkt mij!
    Met vliegen extra kussentje vragen voor je rug, veel drinken, veel lopen en evt "flightsocks" dragen tegen opgezwollen benen.

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ik ben met 25 weken geweest en was naar mijn omstandigheden goed te doen. Ik zwol wel wat op van de warmte. Denk idd aan flightsocks enzo.

En ik had HG wc reiniger bij me (kleine spray), zodat ik gewoon overal naar de wc kon zonder dat ik ergens niet wilde maar wel moest...

5. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    #5 rijo, Jul 7, 2015
    Last edited: Jul 7, 2015
    Ja hoor, gewoon doen! Wat je wel zou kunnen doen is aangeven bij de luchtvaartmaatschappij dat je zwanger bent, vaak krijg je dan een gunstig gelegen stoel (met het oog op toilet, benen languit etc). Kijk wel even na of je ook een zwangerschapsverklaring van de verloskundige moet laten zien. En check je reisverzekering. Alvast veel plezier! :)

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Waarom zou je niet gaan? Vanwege de lange vlucht?

Ik ben 24 wk als vertrekken naar Lanzarote voor 2 wk. Bij de vorige zwangerschap was ik 23/24 wk zwanger en toen zijn we naar Griekenland geweest. Nu zal de vlucht ff afzien zijn met een kleine erbij, vooral heen met tussenlanding. Maar ja. Lekker relaxen lijkt me alleen maar prima voor de baby.

Zwangerschapsverklaring is meestal niet nodig tot 28 weken, maar ik ga m wel vragen. Beter mee dan om verlegen.

7. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ja hoor zou ik gewoon doen. Ik heb met 21-22 weken een roadtrip gedaan door de VS wat best actief (iets te achteraf) maar ook dat was al met al goed te doen. Heb toen 10,5 uur gevlogen, vond ik ook goed te doen. Veel plassen maar ja dan beweeg je in ieder geval genoeg :D en zeker als je daarna lekker all inclusive aan het zwembad kan liggen lijkt het me helemaal prima.

Ik had trouwens mijn zwangerschapskaart van de vk wel meegenomen just in case. Fijne vakantie!!!

Zit nu zelf nog te kijken voor een korte trip voor rond de 32 weken zwanger :D

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Waarom niet? Alleen Ff checken wat je wel en niet mag eten. Fijne vakantie!

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ja hoor. Wij gingen met die termijn naar Thailand.

10. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Zou zeker nog gewoon even lekker gaan!

11. Minimi12

Minimi12 Actief lid

Sep 8, 2013
    354
    0
    16
    Ikging zelfs met 28-30 nog naar Griekenland. Als jij je goed voelt waarom niet.
    Neem wel de rust die je nodig heb als het te warm is.

12. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Met 22 weken heen, 24 weken terug, 15 dagen naar Bali geweest. Reis van ong. 20u, was prima te doen! Terugreis wel vocht vastgehouden dat de rest vd zwangerschap erger is geworden, maar daar heb je speciale sokken voor, die zou ik dus ZEKER meenemen!

13. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Als jij je goed voelt en als er geen medische bezwaren zijn, waarom niet? Lekker nog even samen genieten.

14. emma1983

emma1983 Lid

Jun 11, 2014
    35
    0
    0
    Dankjewel allemaal voor de reacties :)

15. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Gewoon lekker gaan als je geen bijzonderheden hebt..
    Tijdens de lange vlucht af en toe stukje lopen dat helpt wat tegen dikke voeten en benen.

Ik wou met 27 weken weg maar mocht absoluut niet van de gynaecoloog terwijl ik me zelf prima voel. Zelfs niet binnen Europa.

Bij de vraag waarom niet ? bij mij ontraade de gynaecoloog het absoluut. (ben toen lekker met de trein weg geweest) sta je extra onder controle zou ik daar nog wel even advies bij inwinnen .

16. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

Jan 14, 2015
    781
    198
    43
    Ik zou het zelf niet doen, omdat er een kleine kans is dat je vroeg bevalt en dan zou ik absoluut niet daar willen zijn. En dat weet je van tevoren vaak niet, kan zonder klachten van tevoren. Zou het mezelf nooit vergeven. Maar dat is alleen omdat ik het wel eens in de omgeving heb gezien.
    Weet dat de meeste mensen het gewoon zouden doen.

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Tja dan kun je dus eigenlijk je gehele zwangerschap niet op vakantie.

Er ten alle tijde iets gebeuren, de meeste zwangerschappen gaan goed. Beetje vertrouwen hebben hoor denk ik dan. Tot 28 weken mag je zelfs zonder zw-verklaring vliegen.

18. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

Jan 14, 2015
    781
    198
    43
    @Bouwjaar1979
    Ik zou na 24 weken niet meer ver op vakantie gaan omdat een kindje vanaf dat moment als levensvatbaar wordt gezien. Daarvoor kan er meestal toch niks extra's worden gedaan dus zou ik wel op vakantie gaan.
    Heb er daarom expres ook bijgezet dat mijn mening ook bepaald is door wat ik heb gezien. Vertrouwen is helaas niet voor iedereen even makkelijk, door ook problemen in mijn eigen eerdere zwangerschap.

Ik kan me wel goed voorstellen dat anderen wel lekker op vakantie gaan, maar wilde het wel meegeven.

Share This Page